
Wyjątkowe inwestycje i wzrost
Z 40% użytkowników nadal aktywnych w siódmym dniu, platforma odnotowała 30-krotny wzrost użytkowania w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, co sugeruje możliwość długoterminowego sukcesu na konkurencyjnym rynku mediów społecznościowych. Z wyceną ponad 50 milionów dolarów, firma prowadząca Yope została początkowo sfinansowana kwotą 4,65 miliona dolarów. Redseed, Inovo VC i Goodwater Capital to trzej główni inwestorzy w tej rundzie. Inni znani inwestorzy to były badacz Google Andrei Tkachenk, Dima Shevts, współzałożyciel aplikacji Reface oraz Jean de La Rochebrochard i Greg Tkachenko, którzy kupili AI Factory za pośrednictwem SnapChat w 2020 roku.
Odrębna metoda korzystania z mediów społecznościowych
Interfejs użytkownika Yope jest prosty, ale urzekający. Użytkownicy mogą wybrać zdjęcie ze swojej galerii lub zrobić je w aplikacji, a następnie udostępnić je swoim prywatnym grupom. Za pośrednictwem interfejsu„ściany” użytkownicy mogą publikować reakcje, uczestniczyć w dyskusjach w czasie rzeczywistym i przeglądać ciągły kolaż zdjęć tworzony przez algorytm uczenia maszynowego. Podobnie jak inne znane systemy sieciowe, oprogramowanie ma funkcje mediów społecznościowych. Platforma zawiera narzędzie do podsumowywania podobne do Zdjęć Google i Zdjęć Apple, smugi promujące częste udostępnianie oraz widżet zdjęć na ekranie blokady, który pokazuje ostatnie zdjęcia grupowe.

Source: play.google.com
Plany na przyszłość i strategia rozwoju
Dzięki programowi ambasadorskiemu, który nagradza wybitnych użytkowników za promowanie aplikacji na Instagramie i TikTok, Yope przyspiesza swój rozwój. Treści stworzone przez ambasadorów Yope otrzymały ponad 56 milionów wyświetleń, a 70-80% nowo zaproszonych członków jest głównym motorem napędowym pozyskiwania platformy. W nadchodzącym roku dyrektor generalny Yope, Bahram Ismailau, spodziewa się, że firma będzie miała 50 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Funkcja meldowania się, która zachęca użytkowników do pozostania aktywnymi, interaktywne ściany grupowe, które można dostosować za pomocą naklejek i rysunków, a także funkcje wideo to cechy nadchodzącej aplikacji. Zapewniając opcje grup rodzinnych, firma ma nadzieję dotrzeć do szerszego grona odbiorców niż jej obecna klientela. Osoby poniżej osiemnastego roku życia stanowią większość użytkowników Yope.
Droga do sukcesu
Na drodze do sukcesu Yope stało wiele przeszkód. Yope zostało współzałożone w 2021 roku przez Ismailau i Paula Rudkouskiego, którzy byli kolegami z klasy na Białoruskim Uniwersytecie Państwowym w Mińsku. Firma tworzyła aplikacje społecznościowe; przed uruchomieniem Yope we wrześniu 2024 r. Salo i aplikacja z wieloma kamerami następowały po sobie. Firma porzuciła swoje poprzednie asynchroniczne podcasty wideo od 2023 r. W przeciwieństwie do WhatsApp, Instagrama i Snapchata, które ułatwiają komunikację grupową, ale nie wymieniają jej jako swojej głównej funkcji, Yope przyjmuje podejście polegające na udostępnianiu zdjęć w grupach prywatnych. Pomimo wysiłków podejmowanych w celu opracowania takiej funkcjonalności, funkcja Flipside na Instagramie została porzucona w ciągu pięciu miesięcy od uruchomienia.
„Wyselekcjonowane treści są teraz dostępne na Instagramie i Snapchacie. Według Ismailau tylko 1% zdjęć wykonanych przez użytkowników z pokolenia Z jest udostępnianych. Starając się przełamać ten trend, Yope promuje udostępnianie „niefiltrowanych treści„.
Wyzwanie długoterminowego wzrostu
Pomimo szybkiego wzrostu, Yope stoi przed znajomym wyzwaniem: utrzymaniem tempa. Podobne aplikacje, takie jak BeReal, odnotowały silne początkowe przyjęcie, ale zmagały się z długoterminowym zaangażowaniem. Wspomniana aplikacja BeReal, na przykład, doświadczyła spadku wzrostu, zanim została przejęta przez firmę z branży gier Voodoo.Podczas gdy startup musi jeszcze udowodnić, że jest w stanie utrzymać długoterminową retencję użytkowników, jego innowacyjne podejście i silna wczesna trakcja sugerują, że może mieć szansę stać się kolejnym ważnym graczem w przestrzeni mediów społecznościowych. Czy Yope może przeciwstawić się losowi swoich poprzedników, dopiero się okaże, ale na razie jego szybki wzrost wzbudza zainteresowanie zarówno użytkowników, jak i inwestorów.
Wpływ na handel elektroniczny
Ponieważ Yope jest bardziej zorientowany na udostępnianie zdjęć w prywatnych grupach, jego rozwój i strategie angażowania użytkowników mogą mieć wpływ na sposób interakcji platform e-commerce z mediami społecznościowymi. Yope może być w stanie zmusić firmy zajmujące się handlem elektron icznym do myślenia o spersonalizowanym i bardziej intymnym marketingu, jeśli skupi się na prywatnych, wyselekcjonowanych treściach, być może wykorzystując prywatne grupy do kierowania promocji lub budowania społeczności. W tej chwili wpływ Yope na handel elektroniczny jest dość spekulatywny, ponieważ jego głównym celem są media społecznościowe, a nie handel.