3 min czytania

Badanie Snapchata potwierdza, że twórcy treści utrzymują dłuższą uwagę i zwiększają sprzedaż

Influencer marketing kojarzy się przede wszystkim ze świadomością marki. Snapchat we współpracy z agencją mediową OMG i firmą badawczą eye square przeprowadził badanie wpływu twórców na e-commerce. Badanie wykazało, że twórcy treści mają realny wpływ na sprzedaż, nie tylko na wyższych etapach lejka marketingowego, ale także na ostateczny proces decyzyjny klientów.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 12 000 użytkowników mediów społecznościowych (w wieku 13-49 lat) w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji i Arabii Saudyjskiej. Badanie łączyło kwestionariusze brand lift, testowanie reklam w rzeczywistym kontekście oraz symulację zakupów, w której respondenci mogli wyszukiwać produkty i dodawać je do koszyka.

Wyniki pokazały, że reklamy kierowane przez twórców przyciągają uwagę na dłużej, zwiększają zapamiętywanie marki i prowadzą do wyższych intencji zakupowych.

Co ciekawe, twórcy na platformie Snapchat wypadli w badaniu jako bardziej autentyczni i godni zaufania w porównaniu z innymi platformami. Wyniki sugerują jednak, że twórcy mogą mieć wpływ na sprzedaż, zwłaszcza gdy są strategicznie zintegrowani z kampaniami.

Snapchat Study

Source: Snapchat

Twórcy treści napędzają sprzedaż, a nie tylko świadomość marki

68% konsumentów zgłosiło, że zetknęło się z treściami sponsorowanymi od twórców. Gospodarka twórców przeżywa boom i oczekuje się, że do 2027 r. wzrośnie do 480 miliardów dolarów.

Badanie wykazało, że reklamy kierowane przez twórców mogą skuteczniej przyciągać uwagę – średnio o 12% dłużej niż standardowe formaty reklamowe. Oznacza to, że konsumenci spędzają z nimi więcej czasu i są bardziej skłonni do przyswojenia kluczowego przekazu marki.

Efekt ten znalazł również odzwierciedlenie w zachowaniach zakupowych. Gdy klienci najpierw mieli kontakt z reklamą prowadzoną przez twórcę, a następnie z reklamą produktu, byli bardziej skłonni zapoznać się ze szczegółami produktu i ostatecznie dokonać zakupu.

Co więcej, marki, które korzystały z partnerstwa z twórcami, częściej trafiały do zestawu rozważań konsumentów podczas podejmowania ostatecznych decyzji o zakupie, co dawało im przewagę w konkurencyjnym krajobrazie.

Snapchat Study

Source: Snapchat

Twórcy wzmacniają zaufanie i reputację marki

Poza sprzedażą bezpośrednią, twórcy zwiększają wiarygodność marki. Konsumenci, którzy widzieli połączenie reklam prowadzonych przez twórców i reklam produktów, postrzegali marki jako bardziej godne zaufania w porównaniu z tymi, którzy widzieli tylko reklamy produktów.

„Globalni konsumenci powiedzieli nam, że opinie twórców są istotne zarówno na etapie rozważania (71%), jak i zakupu (70%)” – czytamy w raporcie Snapchata.

Snapchat twierdzi, że jego twórcy są postrzegani jako bardziej autentyczni i godni zaufania niż influencerzy na innych platformach. Według platformy wiąże się to z jej naciskiem na komunikację między przyjaciółmi i rodziną, co naturalnie wzmacnia również relacje z twórcami treści.

Snapchat utrzymuje, że rekomendacje od jego twórców mają większy wpływ na decyzje zakupowe. Dzieje się tak, ponieważ ich obserwatorzy postrzegają ich bardziej jako przyjaciół niż tradycyjnych influencerów.

Badania nie oferują jednak konkretnych porównań z innymi sieciami społecznościowymi ani twardych danych, które definitywnie potwierdziłyby tę różnicę.

Udostępnij artykuł
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Podobne artykuły
Google usprawnia integrację GA4 i Search Console
3 min czytania

Google usprawnia integrację GA4 i Search Console

Google opublikowało nową dokumentację, która usprawnia integrację danych z Google Analytics (GA4) i Search Console w celu poprawy wydajności witryny i analizy SEO. Aktualizacja ta zostanie szczególnie doceniona przez firmy, które chcą zwiększyć ruch organiczny i poprawić wrażenia użytkowników.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
BuzzFeed wchodzi na rynek mediów społecznościowych z BFisland
3 min czytania

BuzzFeed wchodzi na rynek mediów społecznościowych z BFisland

BuzzFeed ogłosił, że pracuje nad samodzielną platformą mediów społecznościowych, która ma być rozwiązaniem dla dzisiejszych problemów z toksycznością w sieci. Firma rozpoczęła swoją pierwszą działalność w mediach społecznościowych poprzez treści rozrywkowe i platformę opartą na quizach, jak donosi Semafor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Transgraniczny handel elektroniczny: Amazon prowadzi w globalnym wyścigu o wartości 360 mld USD
2 min czytania

Transgraniczny handel elektroniczny: Amazon prowadzi w globalnym wyścigu o wartości 360 mld USD

Światowe dane dotyczące handlu elektronicznego z ECDB pokazują, że Amazon i Alibaba są wiodącymi podmiotami w transgranicznym handlu elektronicznym. Amazon osiągnął 360 miliardów dolarów w transgranicznym GMV w 2023 roku, według ECDB, utrzymując jednocześnie doskonały globalny zasięg i zadowolenie klientów, co jest równe PKB Egiptu.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+