
Co naprawdę napędza konsumentów?
Należy zauważyć, że jakość produktu została wymieniona jako najważniejszy czynnik przez 73% respondentów. Drugim najważniejszym czynnikiem jest zrównoważona cena, którą wskazało 70% uczestników.
Badanie stwierdza, że „konsumenci szukają wartości za swoje pieniądze„.
Inne czynniki wpływające na decyzje konsumentów to pozytywne recenzje online(33%) i dobra reputacja marki(28%). We współczesnym świecie dość intrygujące jest to, że 11% respondentów uznało dobrą obecność w mediach społecznościowych za ważną. Preferencje różnią się w zależności od branży. Podczas gdy 88% osób w mediach i rozrywce podkreśla przystępne ceny. Liczba ta wynosi 84% w handlu detalicznym; nie jest zaskakujące, że w nauce i farmacji 90% respondentów podkreśla jakość produktu. Różne preferencje obserwuje się na podstawie danych demograficznych. Wrażliwość cenowa jest przedmiotem zainteresowania 73% kobiet w porównaniu do 66% mężczyzn. Silna obecność w mediach społecznościowych jest najważniejsza dla grupy wiekowej 25-34 lata (22%). Jednak jej znaczenie maleje wraz z wiekiem; wspomina o niej tylko 3% osób w wieku 55-64 lat.

Source: Adobe
Co odstrasza klientów?
Praktycznie wszyscy uczestnicy ankiety wskazali, że niska jakość produktu jest najważniejszym powodem, który sprawiłby, że uniknęliby zakupu. Brak dobrej obsługi klienta odstrasza 66% respondentów; prawie połowa z nich jest zniechęcona brakiem rabatów i programów lojalnościowych. Dla 32% jest to problem ograniczonej rozpoznawalności marki.
Nieskuteczne techniki marketingowe
Ponad połowa respondentów jest zniechęcona nadmiarem e-maili i powiadomień push. Kolejne 41% nie jest zainteresowanych byciem targetowanym przez natrętne reklamy, podczas gdy 39% irytują reklamy zawierające mylące komunikaty. Taki sam odsetek uczestników(39%) ma problemy ze strategią marketingową wykorzystującą influencerów i celebrytów. Kolejne 33% respondentów irytuje brak przejrzystości cen, a 25% zniechęca słaba obsługa klienta po kampaniach marketingowych. W sektorze detalicznym nadmierne powiadomienia push są postrzegane jako najmniej inspirujące(55%), podczas gdy 39% również znalazło problemy z wprowadzającymi w błąd reklamami. Problem z powiadomieniami push jest również obserwowany w segmentach charytatywnym i sprzedażowym, gdzie podkreśla go odpowiednio 70% i 75% respondentów.

Source: Adobe
Propozycje działań: Rekomendacje dla e-commerce
1. Reklama: Komunikacja powinna być dostosowana do konsumenta
Ponieważ irytacja natrętnymi reklamami i ciągłymi powiadomieniami jest istotnym czynnikiem niezadowolenia, nadszedł czas, aby zmienić podejście marketingowe. Konieczne jest utrzymanie świadomości marki, ale równie ważne jest skupienie się na zadowoleniu klienta. Ze względu na fakt, że klienci są obecnie narażeni na wiele reklam, warto spróbować czegoś nowego.
27% respondentów stwierdziło, że są zainteresowani fizycznymi sklepami i wydarzeniami typu pop-up
.
2. Media społecznościowe: Potęga narzędzia
Korzystanie z odpowiednich i prawdziwych treści na platformach mediów społecznościowych pomaga w zwiększaniu świadomości marki i tworzeniu społeczności. Od opinii klientów po zdjęcia zza kulis – tutaj media społecznościowe mogą pomóc w nawiązaniu kontaktu z konsumentami. Łącznie 22% uczestników badania stwierdziło, że odkrywa nowe marki za pośrednictwem Instagrama, Facebooka i TikTok. Aby odnieść sukces, kluczowe jest zapewnienie sprawnej obsługi klienta z szybkimi odpowiedziami na wszystkich platformach. Jeśli chodzi o unikane funkcje marketingowe, można wyeliminować nadmierne powiadomienia i skupić się na wysokiej jakości produktach i dobrej cenie. Twoja witryna e-commerce bez wątpienia poprawi satysfakcję klientów podczas zakupów online.