4 min czytania

Preferencje klientów e-commerce: Co przyciąga brytyjskich kupujących?

Najnowsza ankieta Adobe przeprowadzona wśród 1500 brytyjskich konsumentów oferuje praktyczny wgląd w preferencje klientów e-commerce. Badanie to ujawnia kluczowe czynniki, które wpływają na decyzje zakupowe i odwrotnie, te, które odpychają konsumentów. Zrozumienie tych preferencji ma kluczowe znaczenie dla sprzedawców internetowych, którzy chcą zoptymalizować swoje strategie i zwiększyć współczynniki konwersji.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Preferencje klientów e-commerce: Co przyciąga brytyjskich kupujących?
Źródło: Depositphotos

Co naprawdę napędza konsumentów?

Należy zauważyć, że jakość produktu została wymieniona jako najważniejszy czynnik przez 73% respondentów. Drugim najważniejszym czynnikiem jest zrównoważona cena, którą wskazało 70% uczestników.

Badanie stwierdza, że „konsumenci szukają wartości za swoje pieniądze„.

Inne czynniki wpływające na decyzje konsumentów to pozytywne recenzje online(33%) i dobra reputacja marki(28%). We współczesnym świecie dość intrygujące jest to, że 11% respondentów uznało dobrą obecność w mediach społecznościowych za ważną. Preferencje różnią się w zależności od branży. Podczas gdy 88% osób w mediach i rozrywce podkreśla przystępne ceny. Liczba ta wynosi 84% w handlu detalicznym; nie jest zaskakujące, że w nauce i farmacji 90% respondentów podkreśla jakość produktu. Różne preferencje obserwuje się na podstawie danych demograficznych. Wrażliwość cenowa jest przedmiotem zainteresowania 73% kobiet w porównaniu do 66% mężczyzn. Silna obecność w mediach społecznościowych jest najważniejsza dla grupy wiekowej 25-34 lata (22%). Jednak jej znaczenie maleje wraz z wiekiem; wspomina o niej tylko 3% osób w wieku 55-64 lat.

E-commerce customer preferences

Source: Adobe

Co odstrasza klientów?

Praktycznie wszyscy uczestnicy ankiety wskazali, że niska jakość produktu jest najważniejszym powodem, który sprawiłby, że uniknęliby zakupu. Brak dobrej obsługi klienta odstrasza 66% respondentów; prawie połowa z nich jest zniechęcona brakiem rabatów i programów lojalnościowych. Dla 32% jest to problem ograniczonej rozpoznawalności marki.

Nieskuteczne techniki marketingowe

Ponad połowa respondentów jest zniechęcona nadmiarem e-maili i powiadomień push. Kolejne 41% nie jest zainteresowanych byciem targetowanym przez natrętne reklamy, podczas gdy 39% irytują reklamy zawierające mylące komunikaty. Taki sam odsetek uczestników(39%) ma problemy ze strategią marketingową wykorzystującą influencerów i celebrytów. Kolejne 33% respondentów irytuje brak przejrzystości cen, a 25% zniechęca słaba obsługa klienta po kampaniach marketingowych. W sektorze detalicznym nadmierne powiadomienia push są postrzegane jako najmniej inspirujące(55%), podczas gdy 39% również znalazło problemy z wprowadzającymi w błąd reklamami. Problem z powiadomieniami push jest również obserwowany w segmentach charytatywnym i sprzedażowym, gdzie podkreśla go odpowiednio 70% i 75% respondentów.

E-commerce customer preferences

Source: Adobe

Propozycje działań: Rekomendacje dla e-commerce

1. Reklama: Komunikacja powinna być dostosowana do konsumenta

Ponieważ irytacja natrętnymi reklamami i ciągłymi powiadomieniami jest istotnym czynnikiem niezadowolenia, nadszedł czas, aby zmienić podejście marketingowe. Konieczne jest utrzymanie świadomości marki, ale równie ważne jest skupienie się na zadowoleniu klienta. Ze względu na fakt, że klienci są obecnie narażeni na wiele reklam, warto spróbować czegoś nowego.

27% respondentów stwierdziło, że są zainteresowani fizycznymi sklepami i wydarzeniami typu pop-up

.

2. Media społecznościowe: Potęga narzędzia

Korzystanie z odpowiednich i prawdziwych treści na platformach mediów społecznościowych pomaga w zwiększaniu świadomości marki i tworzeniu społeczności. Od opinii klientów po zdjęcia zza kulis – tutaj media społecznościowe mogą pomóc w nawiązaniu kontaktu z konsumentami. Łącznie 22% uczestników badania stwierdziło, że odkrywa nowe marki za pośrednictwem Instagrama, Facebooka i TikTok. Aby odnieść sukces, kluczowe jest zapewnienie sprawnej obsługi klienta z szybkimi odpowiedziami na wszystkich platformach. Jeśli chodzi o unikane funkcje marketingowe, można wyeliminować nadmierne powiadomienia i skupić się na wysokiej jakości produktach i dobrej cenie. Twoja witryna e-commerce bez wątpienia poprawi satysfakcję klientów podczas zakupów online.

Udostępnij artykuł
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobne artykuły
Ponad 7 000 marketerów wybiera się do Budapesztu – oto dlaczego
3 min czytania

Ponad 7 000 marketerów wybiera się do Budapesztu – oto dlaczego

Affiliate World Europe odbędzie się w Budapeszcie w dniach 4-5 września 2025 r. w centrum kongresowo-wystawienniczym Hungexpo Budapest. Ta najważniejsza konferencja marketingu afiliacyjnego gromadzi najlepszych w branży marketerów, reklamodawców i innowatorów technologicznych na dwa dni networkingu, nauki i rozwoju biznesu.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AI Opportunity Score firmy Meta jest teraz dostępny dla wszystkich kont reklamowych
2 min czytania

AI Opportunity Score firmy Meta jest teraz dostępny dla wszystkich kont reklamowych

Meta zakończyła globalne wdrażanie funkcji Opportunity Score na wszystkich kontach reklamowych, po wstępnych fazach testowych, które rozpoczęły się na początku tego roku. Narzędzie optymalizacyjne oparte na sztucznej inteligencji ma na celu pomóc reklamodawcom poprawić wyniki kampanii poprzez systematyczne rekomendacje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+