
Zmiany w przechowywaniu materiałów wideo na żywo
Ta zmiana dotyczy nie tylko filmów na żywo. Facebook zamierza stopniowo eliminować wszystkie filmy na żywo, które mają więcej niż 30 dni. Użytkownicy nie powinni się jednak martwić, ponieważ firma twierdzi, że powiadomi wszystkich za pośrednictwem poczty elektronicznej i samej aplikacji
. Użytkownicy będą mieli 90 dni od momentu powiadomienia na wykonanie kopii zapasowej swoich treści.
Nowe narzędzia i opcje zarządzania
Facebook wprowadza nowe narzędzia do zarządzania wideo na żywo, aby usprawnić cały proces. Użytkownicy będą mogli zarządzać swoimi filmami na wiele sposobów.
- Pierwszą opcją jestbezpośrednie pobieranie wideo, pojedynczo lub zbiorczo.
- Drugą opcją jest przenoszenietreści do pamięci masowej w chmurze, a Facebook umożliwia integrację z dobrze znanymi usługami, takimi jak Dropbox i Google Drive.
- Dla tych, którzy chcą zachować najlepsze fragmenty swoich występów, dostępna jestopcja przekształcenia filmów na żywo w krótkiefilmy, które zawsze będą widoczne na ich profilu.
Rozszerzona oś czasu usuwania
Facebook zapewnia opcję odroczenia dla użytkowników, którzy potrzebują dodatkowego czasu na podjęcie decyzji lub weryfikację swoich treści. Do opóźnienia usunięcia wideo można dodać dodatkowe sześć miesięcy, co daje wystarczająco dużo czasu na zastanowienie się, co dalej.

Source: about.fb.com/news
Zrozumienie decyzji Facebooka
Analiza zachowań użytkowników, która pokazuje, że zdecydowana większość wyświetleń wideo na żywo ma miejsce w pierwszych tygodniach po transmisji, jest wykorzystywana przez firmę do wspierania jej decyzji. Jest to również próba dopasowania wytycznych dotyczących przechowywania treści do norm obowiązujących w branży mediów społecznościowych.
Ważne terminy i ostrzeżenia
Użytkownicy muszą w odpowiednim czasie podejmować decyzje dotyczące sposobu postępowania z archiwalnymi filmami i upewnić się, że nie przegapią powiadomień Facebooka.
⚠️The filmy zostaną trwale usunięte i nie będzie można ich odzyskać po upływie terminu.
Modyfikacja jest odzwierciedleniem zmieniającego się podejścia Facebooka do zarządzania treścią.Użytkownicy mają 90 dni od momentu otrzymania powiadomienia na podjęcie działań, takich jak pobranie, przeniesienie lub konwersja filmów na żywo do bardziej trwałego formatu.