3 min czytania

Zmiana w zachowaniu konsumentów jest widoczna w krajobrazie zwrotów w Wielkiej Brytanii

W miarę zbliżania się świąt, nowe dane pokazują zmieniające się trendy w brytyjskich zwrotach w handlu detalicznym. Według wspólnej analizy DHL e-commerce i ZigZag, liczba zwrotów wzrosła o 3% w okresie od września do października 2024 r. i 2023 r., ale płatne zwroty wzrosły o 6%.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Zmiana w zachowaniu konsumentów jest widoczna w krajobrazie zwrotów w Wielkiej Brytanii
Źródło: Depositphotos

Równanie wartości

Strona finansowa pokazuje godny uwagi trend: średnia wartość zwrotu tej jesieni osiągnęła 106 funtów, co stanowi 7% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Wskazuje to na tendencję do zwracania droższych zakupów.

Zmieniające się oczekiwania klientów

Biorąc pod uwagę, że ponad jedna trzecia konsumentów uważa, że kontrola nad metodami dostawy i zwrotu jest niezbędna, elastyczność w zakresie opcji zwrotu stała się kluczowa, zgodnie z raportem DHL Global Online Shopper Trends Report. O potrzebie wygody świadczy gwałtowny 79% wzrost wykorzystania paczkomatów w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Stuart Hill, dyrektor generalny DHL e-commerce UK, zauważa, że „zwroty stały się integralną częścią zakupów online”. „Choć stanowi to wyzwanie dla sprzedawców detalicznych, szczególnie w szczycie sezonu, jasne zasady i usprawniona logistyka mogą przynieść korzyści obu stronom.”

Podkreśla, w jaki sposób wybory, takie jak elastyczne lokalizacje odbioru i niedrogie schowki na paczki, mogą zwiększyć zadowolenie klientów.

Wzrost liczby płatnych zwrotów

Częściowe płatności konsumenckie stanowiły 46% zwrotów jesienią 2024 r., co stanowi niewielki wzrost. Chociaż jedna trzecia konsumentów narzeka na koszty zwrotu, prawie 25% zgadza się zapłacić za zwrot pożądanych towarów.

return policy

Source: Depositphotos

Zwroty seryjne: Stały problem

Według danych, osoby dokonujące seryjnych zwrotów stanowią 24% wolumenu zwrotów, ale stanowią tylko 11% kohort zwrotów. Warto zauważyć, że 83% tych stałych klientów jest gotowych zapłacić za zwroty.Matthew Jacques, dyrektor ds. globalnych partnerstw w ZigZag, postrzega to jako szansę:

„Gotowość konsumentów do płacenia rośnie pomimo rekordowej liczby zwrotów. Płatne zwroty zostały już z powodzeniem wdrożone przez wielu dużych sprzedawców detalicznych”.

Ostrzega jednak, że pobieranie opłat za zwroty wymaga najwyższej jakości obsługi klienta, w tym funkcji śledzenia, proaktywnej komunikacji, prostych opcji i szybkich zwrotów.

Wraz ze zbliżającym się szczytem sezonu, zwroty w Wielkiej Brytanii stanowią wyzwanie dla sprzedawców detalicznych, aby zrównoważyć wydajność operacyjną z elastycznymi opcjami, jednocześnie spełniając wymagania klientów dotyczące bezbłędnych zakupów świątecznych.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Zarządzanie frachtem: Zwiększ wydajność łańcucha dostaw
3 min czytania

Zarządzanie frachtem: Zwiększ wydajność łańcucha dostaw

Zarządzanie frachtem i zarządzanie towarami to krytyczny aspekt logistyki, który obejmuje planowanie, realizację i monitorowanie ruchu obiektów między lokalizacjami. Proces ten ma na celu zapewnienie terminowej, opłacalnej i wydajnej dostawy towarów. Obejmuje różne elementy, takie jak wybór przewoźnika, planowanie tras, obsługa dokumentacji i śledzenie przesyłek. Skuteczne zarządzanie frachtem i towarami ma kluczowe znaczenie dla firm […]

Przeczytaj artykuł
Zmieniający się krajobraz logistyki e-commerce w Europie
4 min czytania

Zmieniający się krajobraz logistyki e-commerce w Europie

Spostrzeżenia przedstawione w tym artykule opierają się na danych z Parcelmonitor, wiodącego autorytetu w dziedzinie analityki logistycznej e-commerce. Wybierzmy się w podróż po Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii – trio przodujące w tej cyfrowej rewolucji detalicznej.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+