3 min czytania

Zmiana w zachowaniu konsumentów jest widoczna w krajobrazie zwrotów w Wielkiej Brytanii

W miarę zbliżania się świąt, nowe dane pokazują zmieniające się trendy w brytyjskich zwrotach w handlu detalicznym. Według wspólnej analizy DHL e-commerce i ZigZag, liczba zwrotów wzrosła o 3% w okresie od września do października 2024 r. i 2023 r., ale płatne zwroty wzrosły o 6%.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Zmiana w zachowaniu konsumentów jest widoczna w krajobrazie zwrotów w Wielkiej Brytanii
Źródło: Depositphotos

Równanie wartości

Strona finansowa pokazuje godny uwagi trend: średnia wartość zwrotu tej jesieni osiągnęła 106 funtów, co stanowi 7% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Wskazuje to na tendencję do zwracania droższych zakupów.

Zmieniające się oczekiwania klientów

Biorąc pod uwagę, że ponad jedna trzecia konsumentów uważa, że kontrola nad metodami dostawy i zwrotu jest niezbędna, elastyczność w zakresie opcji zwrotu stała się kluczowa, zgodnie z raportem DHL Global Online Shopper Trends Report. O potrzebie wygody świadczy gwałtowny 79% wzrost wykorzystania paczkomatów w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Stuart Hill, dyrektor generalny DHL e-commerce UK, zauważa, że „zwroty stały się integralną częścią zakupów online”. „Choć stanowi to wyzwanie dla sprzedawców detalicznych, szczególnie w szczycie sezonu, jasne zasady i usprawniona logistyka mogą przynieść korzyści obu stronom.”

Podkreśla, w jaki sposób wybory, takie jak elastyczne lokalizacje odbioru i niedrogie schowki na paczki, mogą zwiększyć zadowolenie klientów.

Wzrost liczby płatnych zwrotów

Częściowe płatności konsumenckie stanowiły 46% zwrotów jesienią 2024 r., co stanowi niewielki wzrost. Chociaż jedna trzecia konsumentów narzeka na koszty zwrotu, prawie 25% zgadza się zapłacić za zwrot pożądanych towarów.

return policy

Source: Depositphotos

Zwroty seryjne: Stały problem

Według danych, osoby dokonujące seryjnych zwrotów stanowią 24% wolumenu zwrotów, ale stanowią tylko 11% kohort zwrotów. Warto zauważyć, że 83% tych stałych klientów jest gotowych zapłacić za zwroty.Matthew Jacques, dyrektor ds. globalnych partnerstw w ZigZag, postrzega to jako szansę:

„Gotowość konsumentów do płacenia rośnie pomimo rekordowej liczby zwrotów. Płatne zwroty zostały już z powodzeniem wdrożone przez wielu dużych sprzedawców detalicznych”.

Ostrzega jednak, że pobieranie opłat za zwroty wymaga najwyższej jakości obsługi klienta, w tym funkcji śledzenia, proaktywnej komunikacji, prostych opcji i szybkich zwrotów.

Wraz ze zbliżającym się szczytem sezonu, zwroty w Wielkiej Brytanii stanowią wyzwanie dla sprzedawców detalicznych, aby zrównoważyć wydajność operacyjną z elastycznymi opcjami, jednocześnie spełniając wymagania klientów dotyczące bezbłędnych zakupów świątecznych.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Bałkański Szczyt Ecommerce: Światowi liderzy zbierają się w Sofii, kwiecień 2025 r.
3 min czytania

Bałkański Szczyt Ecommerce: Światowi liderzy zbierają się w Sofii, kwiecień 2025 r.

Balkan Ecommerce Summit 2025, jedno z najważniejszych wydarzeń handlu cyfrowego w regionie, przekształci Sofię w centrum handlu elektronicznego dla całego regionu Bałkanów w dniach 29-30 kwietnia 2025 r. w Arena Sofia. To przełomowe wydarzenie zgromadzi ponad 4000 uczestników z ponad 20 krajów, w tym ze Stanów Zjednoczonych i Indii.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Meta oficjalnie zastępuje sprawdzanie faktów systemem notatek społecznościowych
4 min czytania

Meta oficjalnie zastępuje sprawdzanie faktów systemem notatek społecznościowych

Począwszy od tego tygodnia, Meta zasadniczo zmienia sposób weryfikacji informacji na Facebooku, Instagramie i Threads. Zamiast współpracować z niezależnymi weryfikatorami faktów, wprowadzają Community Notes, mechanizm oparty na crowdsourcingu. Zmiana ta jest kontrowersyjna, ale Meta przedstawia ją jako sposób na zmniejszenie stronniczości. Dla marek oznacza to nową rzeczywistość – treści nie stracą zasięgu, ale mogą zostać […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg
3 min czytania

Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg

Wszystkie osoby zajmujące się e-commerce, które edytowały filmy do 15 sekund – mamy nowe dane TikTok, które mogą zmienić wszystko, co robisz. Platforma opublikowała w zeszłym tygodniu kilka otwierających oczy statystyk z analizy pierwszego kwartału. Filmy trwające ponad 60 sekund znacznie przewyższają krótsze materiały. Tak, my też byliśmy zaskoczeni. Jest to sprzeczne ze wszystkim, co […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+