Organ antymonopolowy twierdzi, że firma wydaje się sprawiać wrażenie, że produkuje i sprzedaje ubrania w sposób dobry dla środowiska, wysuwając twierdzenia, które nie są jasne lub mogą być fałszywe.
Władze, badając twierdzenia Shein dotyczące zrównoważonego rozwoju, wyraziły zaniepokojenie linią odzieży „evoluSHEIN” , reklamowaną jako przyjazna dla środowiska. Dostarczone informacje mogłyby wprowadzać konsumentów w błąd co do ilości użytych włókien zielonych. Co więcej, brakuje przejrzystości w kwestii braku możliwości dalszego recyklingu odzieży.
Agencja antymonopolowa zwróciła również uwagę na problemy ze sposobem, w jaki Shein zobowiązał się do redukcji emisji dwutlenku węgla oraz ze sposobem, w jaki ich dokumenty dotyczące zrównoważonego rozwoju na lata 2022 i 2023 pokazały, że faktycznie zwiększają emisję gazów cieplarnianych.
Shein to marka fast fashion znana z tanich ubrań, ale jej praktyki pracownicze i wpływ na środowisko są coraz bardziej kontrolowane. Krążą pogłoski, że firma może wejść na giełdę w Londynie, co tylko pogorszyło te obawy.
Rzecznik Shein nie odpowiedział na prośby o komentarz w sprawie śledztwa w czasie tej historii.