3 min czytania

Trendy w zakupach przedświątecznych: ostrożne wydatki w USA

Trendy w zakupach wczesnoświątecznych kształtują krajobraz handlu detalicznego, ponieważ sprzedawcy e-commerce stopniowo zaopatrują się w sezon. Klienci już teraz polują na dobre oferty i korzystne zakupy. Nowy raport Gartnera oferuje świeże spojrzenie na to zjawisko wczesnych zakupów, podkreślając ważne trendy, na które sektor e-commerce powinien zwrócić uwagę. Te wczesne trendy w zakupach bożonarodzeniowych stwarzają dla sprzedawców detalicznych możliwości dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów i wykorzystania przedłużonego sezonu świątecznego.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Trendy w zakupach przedświątecznych: ostrożne wydatki w USA
Źródło: Depositphotos

Rosnący trend wczesnych zakupów

Niedawne badanie Gartnera pokazuje, że 32% amerykańskich konsumentów planuje rozpocząć świąteczne zakupy między lipcem a październikiem, co wskazuje na zmianę w kierunku wcześniejszych zakupów. Dla porównania, 29% klientów planuje rozpocząć zakupy w listopadzie.

Ta zmiana zachowań stanowi szansę dla firm z branży e-commerce na zaangażowanie klientów z dużym wyprzedzeniem. Najwięksi detaliści, tacy jak Amazon i Target, już promują jesienne wydarzenia sprzedażowe, takie jak Prime Big Deal Days i Circle Week.

Wpływ inflacji na portfele

Badanie rzuca również światło na to, jak inflacja wpływa na zachowania zakupowe. Tylko 14 proc. respondentów planuje zwiększyć wydatki na świąteczne zakupy w porównaniu z ubiegłym rokiem, podczas gdy 21 proc. zamierza oszczędzać, a 64 proc. spodziewa się utrzymania tego samego poziomu wydatków.

Zdaniem 75% respondentów to właśnie wyższe ceny, a nie zwiększony dochód rozporządzalny, są głównym powodem wyższych wydatków świątecznych.

Early Christmas shopping trends show US consumers adapting to inflation with cautious habits. Learn how online and hybrid services are shaping the extended holiday season.

Source: Gartner

Sezon zakupów online i usług hybrydowych w USA

Na szczęście dla e-commerce, zakupy online nadal cieszą się popularnością wśród konsumentów – 20% konsumentów planuje w tym roku zwiększyć zakupy online. Ponadto 57% respondentów zamierza skorzystać z hybrydowych usług zakupowych, takich jak kup online, odbiór w sklepie (BOPIS), odbiór osobisty, dostawa tego samego dnia lub dostawa przyspieszona.

Chociaż niektóre opcje dostawy mogą nie być tak rozpowszechnione w innych regionach, mogą służyć jako inspiracja. To także przypomnienie dla e-sklepów, że zapewnienie widoczności i dostępności jest kluczowe. Klienci cenią sobie wygodę i elastyczność – szczególnie dla kupujących w okresie świątecznym.

Zwroty produktów

Coraz więcej konsumentów, zwłaszcza młodszych, preferuje dłuższe okresy zwrotów. Z danych Gartnera wynika, że ponad 70% klientów poniżej 40 roku życia doceniłoby bardziej elastyczne terminy zwrotów, które wykraczają poza tradycyjny okres 30-60 dni.

Firmy e-commerce oferujące wydłużone okresy zwrotów w okresie świątecznym mogą odnotować wyższe współczynniki konwersji i zadowolenie klientów.

Kassi Socha, analityk Gartnera, radzi sprzedawcom detalicznym, aby zaczęli planować sezon świąteczny już w pierwszym kwartale i stale doskonalili swoje strategie marketingowe.

„Strategia ta pozwala zespołom marketingowym uwzględniać wczesne spostrzeżenia konsumentów i analizy rynku, zapewniając, że hipotezy, które postawili na początku roku, spełniają oczekiwania docelowych konsumentów” – stwierdza Socha.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Polski rynek e-commerce: wzrost i trendy
3 min czytania

Polski rynek e-commerce: wzrost i trendy

Polski sektor e-commerce wykazuje się imponującą odpornością i wzrostem, nawet w obliczu wyzwań gospodarczych. Ekspansja ta jest napędzana przez zmieniające się preferencje konsumentów, gwałtowny wzrost zakupów mobilnych i zwiększoną konkurencję na rynku. W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób te czynniki kształtują branżę, wraz z prognozami przyszłego wzrostu, pojawiającymi się trendami, takimi jak handel […]

Przeczytaj artykuł
Niemiecki plan działania w zakresie e-commerce: wyrównywanie szans w sektorze cyfrowym
3 min czytania

Niemiecki plan działania w zakresie e-commerce: wyrównywanie szans w sektorze cyfrowym

Niemiecki rząd podejmuje zdecydowane działania w ramach nowego niemieckiego planu działania w zakresie handlu elektronicznego, aby wyrównać szanse na rynku cyfrowym. Inicjatywa ta, zainicjowana przez wicekanclerza Roberta Habecka, ma na celu zapewnienie uczciwej konkurencji między europejskimi sprzedawcami internetowymi a azjatyckimi gigantami, takimi jak Shein i Temu. Niemiecki plan działania na rzecz e-commerce jest odpowiedzią na […]

Przeczytaj artykuł
Facebook prowadzi w handlu społecznościowym: trendy na platformie w zakupach społecznościowych
6 min czytania

Facebook prowadzi w handlu społecznościowym: trendy na platformie w zakupach społecznościowych

Pomimo rosnącego entuzjazmu i znacznych inwestycji w zakupy w mediach społecznościowych (Social Commerce) na rynkach zachodnich, ta innowacyjna mieszanka sieci społecznościowych i handlu elektronicznego nie osiągnęła jeszcze tak spektakularnego sukcesu, jakiego początkowo przewidywali eksperci branżowi i twórcy platform. Koncepcja kupowania produktów bezpośrednio za pośrednictwem platform mediów społecznościowych spotkała się z mieszanką ciekawości i ostrożności ze […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+