3 min czytania

Trendy w zakupach przedświątecznych: ostrożne wydatki w USA

Trendy w zakupach wczesnoświątecznych kształtują krajobraz handlu detalicznego, ponieważ sprzedawcy e-commerce stopniowo zaopatrują się w sezon. Klienci już teraz polują na dobre oferty i korzystne zakupy. Nowy raport Gartnera oferuje świeże spojrzenie na to zjawisko wczesnych zakupów, podkreślając ważne trendy, na które sektor e-commerce powinien zwrócić uwagę. Te wczesne trendy w zakupach bożonarodzeniowych stwarzają dla sprzedawców detalicznych możliwości dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów i wykorzystania przedłużonego sezonu świątecznego.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Trendy w zakupach przedświątecznych: ostrożne wydatki w USA
Źródło: Depositphotos

Rosnący trend wczesnych zakupów

Niedawne badanie Gartnera pokazuje, że 32% amerykańskich konsumentów planuje rozpocząć świąteczne zakupy między lipcem a październikiem, co wskazuje na zmianę w kierunku wcześniejszych zakupów. Dla porównania, 29% klientów planuje rozpocząć zakupy w listopadzie.

Ta zmiana zachowań stanowi szansę dla firm z branży e-commerce na zaangażowanie klientów z dużym wyprzedzeniem. Najwięksi detaliści, tacy jak Amazon i Target, już promują jesienne wydarzenia sprzedażowe, takie jak Prime Big Deal Days i Circle Week.

Wpływ inflacji na portfele

Badanie rzuca również światło na to, jak inflacja wpływa na zachowania zakupowe. Tylko 14 proc. respondentów planuje zwiększyć wydatki na świąteczne zakupy w porównaniu z ubiegłym rokiem, podczas gdy 21 proc. zamierza oszczędzać, a 64 proc. spodziewa się utrzymania tego samego poziomu wydatków.

Zdaniem 75% respondentów to właśnie wyższe ceny, a nie zwiększony dochód rozporządzalny, są głównym powodem wyższych wydatków świątecznych.

Early Christmas shopping trends show US consumers adapting to inflation with cautious habits. Learn how online and hybrid services are shaping the extended holiday season.

Source: Gartner

Sezon zakupów online i usług hybrydowych w USA

Na szczęście dla e-commerce, zakupy online nadal cieszą się popularnością wśród konsumentów – 20% konsumentów planuje w tym roku zwiększyć zakupy online. Ponadto 57% respondentów zamierza skorzystać z hybrydowych usług zakupowych, takich jak kup online, odbiór w sklepie (BOPIS), odbiór osobisty, dostawa tego samego dnia lub dostawa przyspieszona.

Chociaż niektóre opcje dostawy mogą nie być tak rozpowszechnione w innych regionach, mogą służyć jako inspiracja. To także przypomnienie dla e-sklepów, że zapewnienie widoczności i dostępności jest kluczowe. Klienci cenią sobie wygodę i elastyczność – szczególnie dla kupujących w okresie świątecznym.

Zwroty produktów

Coraz więcej konsumentów, zwłaszcza młodszych, preferuje dłuższe okresy zwrotów. Z danych Gartnera wynika, że ponad 70% klientów poniżej 40 roku życia doceniłoby bardziej elastyczne terminy zwrotów, które wykraczają poza tradycyjny okres 30-60 dni.

Firmy e-commerce oferujące wydłużone okresy zwrotów w okresie świątecznym mogą odnotować wyższe współczynniki konwersji i zadowolenie klientów.

Kassi Socha, analityk Gartnera, radzi sprzedawcom detalicznym, aby zaczęli planować sezon świąteczny już w pierwszym kwartale i stale doskonalili swoje strategie marketingowe.

„Strategia ta pozwala zespołom marketingowym uwzględniać wczesne spostrzeżenia konsumentów i analizy rynku, zapewniając, że hipotezy, które postawili na początku roku, spełniają oczekiwania docelowych konsumentów” – stwierdza Socha.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Węgierscy sprzedawcy tracą tysiące na tych błędach Marketplace
5 min czytania

Węgierscy sprzedawcy tracą tysiące na tych błędach Marketplace

Ekspansja na międzynarodowe rynki może wydawać się przytłaczająca dla węgierskich sprzedawców. Z dziesiątkami platform, różnymi przepisami i różnicami kulturowymi, wiele firm trzyma się tego, co zna. Attila Benes z BASE.com dzieli się praktycznymi spostrzeżeniami na temat tego, które rynki faktycznie działają dla węgierskich sprzedawców – oraz typowymi błędami, które kosztują firmy tysiące w nieudanych próbach […]

Attila Benes Attila Benes
Country Manager, Base.com
Francja nakłada na Shein grzywnę w wysokości 40 milionów euro za fałszywe ceny
4 min czytania

Francja nakłada na Shein grzywnę w wysokości 40 milionów euro za fałszywe ceny

Wedługportalu france24.com, Francja właśnie nałożyła na giganta szybkiej mody Shein rekordową grzywnę w wysokości 40 milionów euro za wprowadzanie klientów w błąd co do zniżek i twierdzeń dotyczących ochrony środowiska. Dochodzenie wykazało, że firma manipulowała cenami, aby fałszywe wyprzedaże wyglądały jak prawdziwe oferty.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
H&M publikuje pierwsze zdjęcia modeli AI
3 min czytania

H&M publikuje pierwsze zdjęcia modeli AI

H&M właśnie opublikował na Instagramieswoje pierwsze zdjęcia modelek wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Dzieje się to kilka miesięcy po ogłoszeniu planów stworzenia cyfrowych bliźniaków prawdziwych modeli. Szwedzki detalista posuwa się naprzód pomimo ciągłych obaw związanych ze zwolnieniem miejsc pracy w branży modowej.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU