2 min czytania

Operacje realizacji zamówień TikTok rozszerzają się na Niemcy

Firma TikTok wykonała kolejny znaczący krok w swoim europejskim planie ekspansji, uruchamiając usługę realizacji zamówień w Niemczech. TikTok, który w zeszłym roku osiągnął globalną wartość GMV (Gross Merchandise Value) przekraczającą 30 miliardów euro, już prowadzi rekrutację do swojego biura w Monachium w celu utworzenia działu Fulfilled by TikTok (FBT).

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Operacje realizacji zamówień TikTok rozszerzają się na Niemcy
Źródło: Depositphotos

Globalny sukces i wejście na rynek europejski

Ekspansja następuje po udanym starcie TikTok Shop trzy lata temu w Azji, a następnie w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Pomijając obecne kwestie prawne, Stany Zjednoczone stały się największym rynkiem dla TikTok Shop.

Operacja w Wielkiej Brytanii odnotowała imponujący wzrost, ponad dwukrotnie zwiększając wolumen obrotu i przyciągając do platformy ponad 200 000 firm.

TikTok Shop wykorzystał tę dynamikę do uruchomienia w Irlandii i Hiszpanii do końca 2024 roku, debiutując w Europie kontynentalnej.

Operacje realizacji zamówień TikTok: Strategia rynku niemieckiego

Uruchomienie FBT w Niemczech jest kluczową strategią mającą na celu wzmocnienie sieci logistycznej TikTok w Europie. Usługa, która zapewnia usługi przechowywania, kompletacji, pakowania i wysyłki dla sprzedawców, została uruchomiona w Wielkiej Brytanii latem 2023 r. Na rynku amerykańskim TikTok nawiązał współpracę z ShipBob, aby oferować te usługi realizacji zamówień. Analitycy spodziewają się również znaczącego udziału Zalando, wiodącego niemieckiego internetowego sprzedawcy mody, który sprawdził się już w TikTok Shop UK.

TikTok zawarł to partnerstwo w poście na blogu, nazywając siebie „idealnym partnerem dla Zalando”.

Ogólnoeuropejskie plany ekspansji

Europejskie plany firmy wykraczają poza Niemcy, a nowe stanowiska związane z handlem są ogłaszane w Amsterdamie, Paryżu i Mediolanie – miastach, w których TikTok Shop jeszcze nie został uruchomiony. Te wysiłki rekrutacyjne sygnalizują plany TikTok dotyczące ogólnoeuropejskiej sieci e-commerce. Niemieccy sprzedawcy mogą korzystać z usługi FBT do przechowywania zapasów w lokalnych magazynach, usprawniając logistykę i skracając czas dostawy. W tej ekspansji TikTok nadal udowadnia, że ma zamiar przejść od platformy mediów społecznościowych do znaczącego podmiotu na europejskim rynku e-commerce, po integracji handlu społecznościowego na innych rynkach.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%
4 min czytania

Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%

Ostatnio na TikTok dzieje się coś szalonego. Lidl, niemiecki supermarket dyskontowy, upuszcza limitowane produkty w sklepie TikTok i wyprzedają się one szybciej niż kiedykolwiek. Ich dubajskie batoniki czekoladowe – te z nadzieniem pistacjowym, na punkcie których wszyscy mają obsesję – sprzedawały się w ilości 72 batonów na sekundę i skończyły się w ciągu 90 minut. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU