2 min czytania

Zalando przejmuje ABOUT YOU za 6,50 euro za akcję w modowym Power Play

Niemiecka firma Zalando, jeden z największych internetowych sprzedawców mody w Europie, formalnie rozpoczęła wczoraj ofertę przejęcia rywala ABOUT YOU .

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Zalando przejmuje ABOUT YOU za 6,50 euro za akcję w modowym Power Play
Źródło: Depositphotos

Warunki transakcji charakteryzują się ofertą premium i silnym wsparciem interesariuszy

Oferta stanowi ważny krok w konsolidacji europejskiego rynku e-commerce i została już zatwierdzona przez BaFin, niemiecki organ nadzoru finansowego. Zalando zapłaci akcjonariuszom ABOUT YOU 6,50 euro za akcję w ramach transakcji, co stanowi znaczną premię w stosunku do bieżącego kursu. W szczególności jest to niezwykła premia w wysokości 107% w stosunku do trzymiesięcznej średniej ceny akcji ważonej wolumenem od 10 grudnia 2024 r. oraz 12% premii w stosunku do mediany ceny docelowej analityków wynoszącej 5,80 EUR. Warto zauważyć, że Zalando ma już solidną pozycję w tej transakcji, przy wsparciu ważnych inwestorów, takich jak Otto Group, Otto Family, HEARTLAND i trzech założycieli ABOUT YOU. Dzięki tym umowom Zalando uzyskało już kontrolę nad prawie 80% akcji spółki.

Akcjonariusze ABOUT YOU mają czas do 17 lutego 2025 r. na zaakceptowanie oferty.

Harmonogram przejęcia przez Zalando i wsparcie zarządu

Oferta spotkała się z pozytywnym odzewem ze strony zarządu i rady nadzorczej ABOUT YOU, które doradzają akcjonariuszom jej przyjęcie. Przewiduje się, że transakcja zostanie zamknięta latem 2025 r., pod warunkiem uzyskania rutynowych zgód regulacyjnych. Kluczowe znaczenie dla akcjonariuszy mniejszościowych ma zrozumienie, że przejęcie może nastąpić bez minimalnego progu akceptacji. Aby uzyskać dokładne instrukcje i terminy, akcjonariusze zainteresowani wezwaniem na swoje akcje powinni skontaktować się ze swoimi bankami powierniczymi.

Oczekiwany wpływ na rynek i synergia

Biorąc pod uwagę, że przejęcie to łączy dwóch znaczących graczy na rynku modowego e-commerce, ma ono potencjał, by drastycznie zmienić dynamikę rynku europejskiego. Firmy spodziewają się synergicznych korzyści z potencjalnej współpracy w różnych dziedzinach.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Google usprawnia integrację GA4 i Search Console
3 min czytania

Google usprawnia integrację GA4 i Search Console

Google opublikowało nową dokumentację, która usprawnia integrację danych z Google Analytics (GA4) i Search Console w celu poprawy wydajności witryny i analizy SEO. Aktualizacja ta zostanie szczególnie doceniona przez firmy, które chcą zwiększyć ruch organiczny i poprawić wrażenia użytkowników.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
BuzzFeed wchodzi na rynek mediów społecznościowych z BFisland
3 min czytania

BuzzFeed wchodzi na rynek mediów społecznościowych z BFisland

BuzzFeed ogłosił, że pracuje nad samodzielną platformą mediów społecznościowych, która ma być rozwiązaniem dla dzisiejszych problemów z toksycznością w sieci. Firma rozpoczęła swoją pierwszą działalność w mediach społecznościowych poprzez treści rozrywkowe i platformę opartą na quizach, jak donosi Semafor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Transgraniczny handel elektroniczny: Amazon prowadzi w globalnym wyścigu o wartości 360 mld USD
2 min czytania

Transgraniczny handel elektroniczny: Amazon prowadzi w globalnym wyścigu o wartości 360 mld USD

Światowe dane dotyczące handlu elektronicznego z ECDB pokazują, że Amazon i Alibaba są wiodącymi podmiotami w transgranicznym handlu elektronicznym. Amazon osiągnął 360 miliardów dolarów w transgranicznym GMV w 2023 roku, według ECDB, utrzymując jednocześnie doskonały globalny zasięg i zadowolenie klientów, co jest równe PKB Egiptu.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+