
Kampania TikTok Search Ads umożliwia markom umieszczanie reklam opartych na słowach kluczowych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania aplikacji. Daje to profilom większą kontrolę nad tym, jak wyświetlane są ich reklamy i zapewnia nowe możliwości kierowania. W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam w głównym kanale, te reklamy są specjalnie zaprojektowane dla użytkowników, którzy celowo szukają treści. Dzięki temu marki mogą dotrzeć do użytkowników w krytycznym momencie podejmowania decyzji.
Jak to działa
Użytkownicy klikają na lupę w sekcji „Dla Ciebie” i wpisują zapytanie, które prowadzi do strony z wynikami wyszukiwania. Reklamy będą teraz pojawiać się wśród tych wyników, co ułatwi użytkownikom znalezienie odpowiednich produktów. Po kliknięciu w reklamę użytkownicy mogą kontynuować przeglądanie wyników wyszukiwania.
„Dzięki kampanii Search Ads marki mają pełną kontrolę nad tym, jak ich treści pojawiają się na stronie wyników wyszukiwania TikTok, zapewniając, że właściwa kreacja jest wyświetlana właściwym użytkownikom. Obecnie kampania reklam w wyszukiwarce obsługuje zarówno cele Ruch, jak i Konwersje w sieci, co oznacza, że reklamodawcy mogą optymalizować swoje kampanie zarówno pod kątem zasięgu, jak i skuteczności” – wyjaśnia TikTok.

Source: TikTok
Dlaczego jest to ważne dla e-commerce
Specjaliści ds. e-commerce mogą teraz kierować reklamy do użytkowników TikTok na podstawie konkretnych słów kluczowych, których szukają. Daje to niepowtarzalną okazję do pozyskania ruchu i przedstawienia swojego produktu osobom aktywnie poszukującym nowych produktów lub informacji. Firmy oferujące reklamy w wyszukiwarce zyskują większą elastyczność – od wyboru słów kluczowych po formaty kreacji, takie jak wideo czy karuzela. Nieistotne słowa można wykluczyć. Ten poziom kontroli pozwala na lepsze dopasowanie reklam do treści wyszukiwanych przez użytkowników, zwiększając w ten sposób trafność kampanii.
Według TikTok, reklamodawcy korzystający z TikTok Search Ads Campaign wraz z regularnymi reklamami w głównym feedzie odnotowali średnio 20% wzrost konwersji przy podobnych lub nawet niższych kosztach pozyskania klienta. Co więcej, 18% użytkowników, którzy początkowo nie zareagowali na reklamę w głównym kanale, ostatecznie zakończyło działanie po zobaczeniu reklamy w wynikach wyszukiwania. Dla marek e-commerce oznacza to więcej możliwości konwersji zainteresowania na rzeczywistą sprzedaż i osiąganie lepszych wyników kampanii.
Narzędzie do sugerowania słów kluczowych TikTok pozwala reklamodawcom upewnić się, że ich reklamy są zgodne z odpowiednimi wyszukiwaniami. Pomaga to zaspokoić popyt w różnych kategoriach produktów i grupach demograficznych, zwiększając skuteczność kampanii i dotarcie do docelowych odbiorców. W erze, w której handel społecznościowy jest popularny i rozwija się, to nowe narzędzie stanowi kolejną okazję do zwiększenia ruchu i sprzedaży.