3 min czytania

Kampania reklam w wyszukiwarce TikTok: zwiększ sprzedaż w e-commerce

TikTok rozszerza swoje opcje reklamowe, uruchamiając nową funkcję kampanii TikTok Search Ads. Jej celem jest dotarcie do użytkowników o wysokim prawdopodobieństwie dokonania zakupu poprzez wyniki wyszukiwania w aplikacji TikTok. Coraz częściej ludzie korzystają z platform społecznościowych do wyszukiwania produktów zamiast tradycyjnych wyszukiwarek. TikTok chce umożliwić reklamodawcom precyzyjne targetowanie użytkowników wtedy, gdy aktywnie poszukują informacji.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Kampania reklam w wyszukiwarce TikTok: zwiększ sprzedaż w e-commerce
Źródło: Depositphotos

Kampania TikTok Search Ads umożliwia markom umieszczanie reklam opartych na słowach kluczowych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania aplikacji. Daje to profilom większą kontrolę nad tym, jak wyświetlane są ich reklamy i zapewnia nowe możliwości kierowania. W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam w głównym kanale, te reklamy są specjalnie zaprojektowane dla użytkowników, którzy celowo szukają treści. Dzięki temu marki mogą dotrzeć do użytkowników w krytycznym momencie podejmowania decyzji.

Jak to działa

Użytkownicy klikają na lupę w sekcji „Dla Ciebie” i wpisują zapytanie, które prowadzi do strony z wynikami wyszukiwania. Reklamy będą teraz pojawiać się wśród tych wyników, co ułatwi użytkownikom znalezienie odpowiednich produktów. Po kliknięciu w reklamę użytkownicy mogą kontynuować przeglądanie wyników wyszukiwania.

„Dzięki kampanii Search Ads marki mają pełną kontrolę nad tym, jak ich treści pojawiają się na stronie wyników wyszukiwania TikTok, zapewniając, że właściwa kreacja jest wyświetlana właściwym użytkownikom. Obecnie kampania reklam w wyszukiwarce obsługuje zarówno cele Ruch, jak i Konwersje w sieci, co oznacza, że reklamodawcy mogą optymalizować swoje kampanie zarówno pod kątem zasięgu, jak i skuteczności” – wyjaśnia TikTok.

TikTok Search Ads Campaign

Source: TikTok

Dlaczego jest to ważne dla e-commerce

Specjaliści ds. e-commerce mogą teraz kierować reklamy do użytkowników TikTok na podstawie konkretnych słów kluczowych, których szukają. Daje to niepowtarzalną okazję do pozyskania ruchu i przedstawienia swojego produktu osobom aktywnie poszukującym nowych produktów lub informacji. Firmy oferujące reklamy w wyszukiwarce zyskują większą elastyczność – od wyboru słów kluczowych po formaty kreacji, takie jak wideo czy karuzela. Nieistotne słowa można wykluczyć. Ten poziom kontroli pozwala na lepsze dopasowanie reklam do treści wyszukiwanych przez użytkowników, zwiększając w ten sposób trafność kampanii.

Według TikTok, reklamodawcy korzystający z TikTok Search Ads Campaign wraz z regularnymi reklamami w głównym feedzie odnotowali średnio 20% wzrost konwersji przy podobnych lub nawet niższych kosztach pozyskania klienta. Co więcej, 18% użytkowników, którzy początkowo nie zareagowali na reklamę w głównym kanale, ostatecznie zakończyło działanie po zobaczeniu reklamy w wynikach wyszukiwania. Dla marek e-commerce oznacza to więcej możliwości konwersji zainteresowania na rzeczywistą sprzedaż i osiąganie lepszych wyników kampanii.

Narzędzie do sugerowania słów kluczowych TikTok pozwala reklamodawcom upewnić się, że ich reklamy są zgodne z odpowiednimi wyszukiwaniami. Pomaga to zaspokoić popyt w różnych kategoriach produktów i grupach demograficznych, zwiększając skuteczność kampanii i dotarcie do docelowych odbiorców. W erze, w której handel społecznościowy jest popularny i rozwija się, to nowe narzędzie stanowi kolejną okazję do zwiększenia ruchu i sprzedaży.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
WhatsApp ujednolica marketing na Facebooku i Instagramie
4 min czytania

WhatsApp ujednolica marketing na Facebooku i Instagramie

WhatsApp ogłosił na konferencji w Miami ważne aktualizacje biznesowe, które integrują zarządzanie marketingiem w WhatsApp, Facebooku i Instagramie. Firmy mogą teraz obsługiwać kampanie na wszystkich trzech platformach za pośrednictwem jednego panelu Ads Manager.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Reddit wprowadza ocenę jakości dla kampanii reklamowych
3 min czytania

Reddit wprowadza ocenę jakości dla kampanii reklamowych

Reddit właśnie wprowadził coś, co rozpozna każdy reklamodawca – system oceny jakości reklam, podobnie jak Google. Nowy wynik optymalizacji ocenia konfigurację konta i mówi dokładnie, gdzie należy poprawić, dzięki czemu reklama Reddit jest mniej zgadywaniem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge