4 min czytania

Handel społecznościowy w Europie rozwija się wolniej, ale stale rośnie. Jak prawidłowo do tego podejść?

Europejski handel społeczny rozwija się w wolniejszym tempie w porównaniu z innymi regionami. Według badania GWI tylko 26% użytkowników europejskich platform społecznościowych angażuje się w działania zakupowe w sieciach społecznościowych, pozostając w tyle za Ameryką Północną (39%) i regionem Azji i Pacyfiku (30%). Niemniej jednak nadal odnotowuje stały wzrost uczestnictwa, a przychody mają wzrosnąć z 26,7 mld USD w 2023 r. do 48,3 mld USD do 2028 r.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Handel społecznościowy w Europie rozwija się wolniej, ale stale rośnie. Jak prawidłowo do tego podejść?
Źródło: Depositphotos

Handel społecznościowy to termin e-commerce, który opisuje doświadczenia zakupowe na platformach mediów społecznościowych. Obejmuje to również sytuacje, w których kupujący klikają linki w sieciach społecznościowych, które przekierowują ich na stronę sprzedawcy z opcjami zakupu.

MikMak Shopping Index 2024 podsumował wykorzystanie i wpływ sieci społecznościowych na zachowania zakupowe użytkowników. Raport zawiera dane z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji.

  • Wielka Brytania przoduje w Europie pod względem przychodów z handlu społecznościowego i liczby użytkowników.
  • Niemcy i Francja: Kraje te pozostają tuż za nimi pod względem generowania przychodów.
  • Hiszpania: Oczekuje się, że do 2027 roku Hiszpania wyprzedzi Wielką Brytanię pod względem liczby użytkowników.

Europejskie środowisko handlu społecznościowego charakteryzuje się różnymi różnicami prawnymi, kulturowymi i językowymi. Surowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz fakt, że każdy kraj ma specyficzne systemy podejścia do sprzedaży detalicznej, oznaczają, że uniwersalne podejście nie jest skuteczne. Aby marki odniosły sukces, muszą dostosować strategie do unikalnego środowiska każdego kraju.

Wydajność w różnych branżach

TikTok jest najczęściej używaną aplikacją społecznościową w wymienionych krajach, ale gdy dodamy platformy Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp), na niektórych rynkach mają one większą bazę użytkowników.

Platformy Meta przodują w wizytach w handlu społecznościowym dla marek wielokanałowych w Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii, a Facebook i Instagram znajdują się wśród trzech największych platform pod względem kliknięć zamiaru zakupu. Jednak TikTok i YouTube to nowi rywale na określonych rynkach.

Source: MikMak

Skupiając się na poszczególnych segmentach, TikTok prowadzi w branży kosmetycznej w Wielkiej Brytanii, podczas gdy we Francji dominuje Facebook, a w Hiszpanii Instagram. Jeśli chodzi o higienę osobistą, Snapchat zyskuje popularność w Wielkiej Brytanii, a YouTube i TikTok również radzą sobie dobrze. W branży spożywczej prym wiodą platformy Meta, ale YouTube i TikTok są znaczącymi graczami we Francji i Hiszpanii.

Sukces w zasięgu ręki

Szczyt handlu społecznościowego przypada na listopad i grudzień, co zrozumiałe jest ze względu na punkt kulminacyjny sezonu kampanii świątecznych. Wiosna i wczesne lato to również okresy o wysokich wynikach, zwłaszcza we Francji.

W swoim raporcie MikMak rekomenduje korzystanie z różnorodnych formatów reklamowych i wykorzystywanie ich możliwości kreatywnych. W przypadku reklam wideo ważne jest, aby szybko przyciągnąć uwagę – najlepiej zaprojektować je z wyłączonym dźwiękiem i zoptymalizować pod kątem urządzeń mobilnych. Rolki i historie dają możliwość podkreślenia indywidualnych korzyści płynących z Twoich produktów/usług. W przypadku klasycznych reklam graficznych zaleca się skupienie się na głównych produktach.

Ponadto kładą nacisk na monitorowanie danych i ich ocenę – pomaga to zrozumieć lokalną specyfikę i nadać priorytet najbardziej dochodowym kanałom. Wskazane jest dostosowanie strategii opartych na wglądzie w wyniki w czasie rzeczywistym, aby zoptymalizować ścieżkę do zakupu.

Ciągły rozwój handlu społecznościowego daje znaczące możliwości promowania i rozwoju Twojego biznesu e-commerce. Rozumiejąc trendy specyficzne dla rynku, wykorzystując dominujące platformy i strategie oparte na danych, marki mogą skutecznie angażować konsumentów i osiągać sukcesy nawet w zróżnicowanym środowisku.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał
3 min czytania

Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał

Żadna technologia nie ma obecnie tak głębokiego wpływu na świat biznesu jak sztuczna inteligencja. Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, a coraz więcej firm integruje je ze swoimi procesami. Sztuczna inteligencja robi również furorę w handlu elektronicznym – od tworzenia treści i rekomendacji produktów po lepszą obsługę klienta i zapobieganie oszustwom. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki
6 min czytania

Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki

Jeszcze do niedawna wprowadzanie pytań i zapytań do wyszukiwarki było całkowicie naturalne. Dziś sytuacja uległa zmianie. Oprócz tego, że do gry wkracza sztuczna inteligencja, ludzie coraz częściej szukają odpowiedzi bezpośrednio w mediach społecznościowych. Zamiast Google, otwierają TikTok lub Instagram i oczekują szybkich, praktycznych wyjaśnień, najlepiej w formie krótkiego wideo. Tego typu treści, znane jako treści […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku
3 min czytania

Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku

Najnowszy raport Retail Week dostarcza nowych informacji rynkowych na temat największych firm zajmujących się handlem elektronicznym. Ciągłe poszukiwanie przez konsumentów opłacalnych opcji zakupów skłoniło czołowych sprzedawców detalicznych do opracowania strategii cyfrowych, które z powodzeniem przyciągają klientów z powrotem do ich wirtualnych koszyków. Branża e-commerce nadal szybko się rozwija, ponieważ analitycy przewidują, że w 2025 r. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+