2 min czytania

Wyniki Zalando za I kwartał pokazują, że postawienie na B2C i B2B się opłaciło

Zalando ogłosiło wyniki za pierwszy kwartał. Pomimo obecnych globalnych wyzwań, liczby te są wyższe niż w zeszłym roku.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Wyniki Zalando za I kwartał pokazują, że postawienie na B2C i B2B się opłaciło

W porównaniu z poprzednim okresem niemiecka spółka odnotowała znaczny wzrost skorygowanego zysku przed odsetkami i podatkami o 28,3 mln euro. Wolumen sprzedaży brutto (GMV) wzrósł o 1,3% rok do roku, do 3,3 mld euro. Jednocześnie jednak sprzedaż spadła z 2,3 mld euro w I kwartale 2023 r. do 2,2 mld euro w I kwartale 2024 r. Zalando postrzega koncentrację zarówno na B2C, jak i B2B jako kluczowe filary swojego sukcesu.

W ramach B2C Zalando skupi się na poprawie oferty lifestylowej dla klientów końcowych. Firma poszerzyła swoją ofertę o obuwie adaptacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami. Ponadto uruchomił asystenta zakupów AI z możliwością pomiaru ciała. Nowe narzędzie jest dostępne tylko na 6 rynkach.

W sektorze B2B Zalando korzysta z systemu operacyjnego ZEOS. Dzięki temu marki mogą korzystać z rozbudowanej sieci logistycznej firmy w zakresie dostaw i zwrotów, niezależnie od tego, czy produkty zostały zakupione na Zalando, we własnym sklepie internetowym detalisty, czy na innej europejskiej platformie. W pierwszym kwartale dołączyło pięciu dodatkowych partnerów wielokanałowych ZEOS, co zwiększyło łączną liczbę partnerów do 27. W segmencie sprzedaży hurtowej przychody Zalando wzrosły o 13% do 215 mln euro.

„Klienci B2C wykazują zwiększone zainteresowanie naszą wysokiej jakości asortymentem, narzędziami cyfrowymi, ofertami i inspirującymi treściami. Klienci B2B korzystają z naszej unikalnej oferty. Oba nasze wektory wzrostu są silne i przyczyniają się do osiągania wyników, co świadczy o sile naszych planów” – powiedziała dyrektor finansowa Zalando, dr Sandra Dembeck.

Pełne wyniki spółki rok do roku można znaleźć w oficjalnym raporcie.

 

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów
3 min czytania

YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów

Podczas gdy firmy inwestują 90% budżetów SEO w Google, ich klienci szukają gdzie indziej. Analiza 1,5 miliarda wyszukiwań przeprowadzona przez agencję Rise at Seven pokazuje, że Google ma obecnie zaledwie 34,5% udziału w całkowitej aktywności wyszukiwania. A reszta? YouTube, TikTok i Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej
2 min czytania

Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej

Włoski minister gospodarki Giancarlo Giorgetti zwraca się do Unii Europejskiej o przyspieszenie opłaty od paczek o niskiej wartości z 2028 na 2026 rok, donosi Reuters. Według Giorgettiego, UE potrzebuje „silnych i szybkich” przepisów przeciwko tanim i nieuregulowanym produktom spoza UE.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz