2 min czytania

Wyniki Zalando za I kwartał pokazują, że postawienie na B2C i B2B się opłaciło

Zalando ogłosiło wyniki za pierwszy kwartał. Pomimo obecnych globalnych wyzwań, liczby te są wyższe niż w zeszłym roku.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Wyniki Zalando za I kwartał pokazują, że postawienie na B2C i B2B się opłaciło

W porównaniu z poprzednim okresem niemiecka spółka odnotowała znaczny wzrost skorygowanego zysku przed odsetkami i podatkami o 28,3 mln euro. Wolumen sprzedaży brutto (GMV) wzrósł o 1,3% rok do roku, do 3,3 mld euro. Jednocześnie jednak sprzedaż spadła z 2,3 mld euro w I kwartale 2023 r. do 2,2 mld euro w I kwartale 2024 r. Zalando postrzega koncentrację zarówno na B2C, jak i B2B jako kluczowe filary swojego sukcesu.

W ramach B2C Zalando skupi się na poprawie oferty lifestylowej dla klientów końcowych. Firma poszerzyła swoją ofertę o obuwie adaptacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami. Ponadto uruchomił asystenta zakupów AI z możliwością pomiaru ciała. Nowe narzędzie jest dostępne tylko na 6 rynkach.

W sektorze B2B Zalando korzysta z systemu operacyjnego ZEOS. Dzięki temu marki mogą korzystać z rozbudowanej sieci logistycznej firmy w zakresie dostaw i zwrotów, niezależnie od tego, czy produkty zostały zakupione na Zalando, we własnym sklepie internetowym detalisty, czy na innej europejskiej platformie. W pierwszym kwartale dołączyło pięciu dodatkowych partnerów wielokanałowych ZEOS, co zwiększyło łączną liczbę partnerów do 27. W segmencie sprzedaży hurtowej przychody Zalando wzrosły o 13% do 215 mln euro.

„Klienci B2C wykazują zwiększone zainteresowanie naszą wysokiej jakości asortymentem, narzędziami cyfrowymi, ofertami i inspirującymi treściami. Klienci B2B korzystają z naszej unikalnej oferty. Oba nasze wektory wzrostu są silne i przyczyniają się do osiągania wyników, co świadczy o sile naszych planów” – powiedziała dyrektor finansowa Zalando, dr Sandra Dembeck.

Pełne wyniki spółki rok do roku można znaleźć w oficjalnym raporcie.

 

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał
3 min czytania

Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał

Żadna technologia nie ma obecnie tak głębokiego wpływu na świat biznesu jak sztuczna inteligencja. Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, a coraz więcej firm integruje je ze swoimi procesami. Sztuczna inteligencja robi również furorę w handlu elektronicznym – od tworzenia treści i rekomendacji produktów po lepszą obsługę klienta i zapobieganie oszustwom. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki
6 min czytania

Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki

Jeszcze do niedawna wprowadzanie pytań i zapytań do wyszukiwarki było całkowicie naturalne. Dziś sytuacja uległa zmianie. Oprócz tego, że do gry wkracza sztuczna inteligencja, ludzie coraz częściej szukają odpowiedzi bezpośrednio w mediach społecznościowych. Zamiast Google, otwierają TikTok lub Instagram i oczekują szybkich, praktycznych wyjaśnień, najlepiej w formie krótkiego wideo. Tego typu treści, znane jako treści […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku
3 min czytania

Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku

Najnowszy raport Retail Week dostarcza nowych informacji rynkowych na temat największych firm zajmujących się handlem elektronicznym. Ciągłe poszukiwanie przez konsumentów opłacalnych opcji zakupów skłoniło czołowych sprzedawców detalicznych do opracowania strategii cyfrowych, które z powodzeniem przyciągają klientów z powrotem do ich wirtualnych koszyków. Branża e-commerce nadal szybko się rozwija, ponieważ analitycy przewidują, że w 2025 r. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+