W porównaniu z poprzednim okresem niemiecka spółka odnotowała znaczny wzrost skorygowanego zysku przed odsetkami i podatkami o 28,3 mln euro. Wolumen sprzedaży brutto (GMV) wzrósł o 1,3% rok do roku do 3,3 mld euro. Jednocześnie jednak sprzedaż spadła z 2,3 mld euro w I kwartale 2023 r. do 2,2 mld euro w I kwartale 2024 r. Zalando postrzega koncentrację zarówno na B2C, jak i B2B jako kluczowe filary swojego sukcesu.
W ramach B2C Zalando skupi się na poprawie oferty lifestylowej dla klientów końcowych. Firma poszerzyła swój asortyment o obuwie adaptacyjne dla dzieci niepełnosprawnych. Ponadto uruchomiła asystenta zakupów AI z możliwością pomiaru ciała. Nowe narzędzie jest dostępne tylko na 6 rynkach.
W sektorze B2B Zalando korzysta z systemu operacyjnego ZEOS. Dzięki temu marki mogą korzystać z rozbudowanej sieci logistycznej firmy w zakresie dostaw i zwrotów, niezależnie od tego, czy produkty zostały zakupione w Zalando, we własnym sklepie internetowym detalisty, czy na innej europejskiej platformie. W pierwszym kwartale dołączyło pięciu dodatkowych partnerów wielokanałowych ZEOS, zwiększając łączną liczbę partnerów do 27. W segmencie sprzedaży hurtowej Zalando przychody wzrosły o 13% do 215 mln euro.
„Klienci B2C wykazują zwiększone zainteresowanie naszym wysokiej jakości asortymentem, narzędziami cyfrowymi, ofertami i inspirującymi treściami. Klienci B2B korzystają z naszej unikalnej oferty. Oba nasze wektory wzrostu są silne i przyczyniają się do wyników, co pokazuje siłę naszych planów” – powiedziała dyrektor finansowa Zalando, dr Sandra Dembeck.
Pełne wyniki spółki rok do roku można znaleźć w oficjalnym raporcie.