2 min czytania

Wyniki Zalando za I kwartał pokazują, że postawienie na B2C i B2B się opłaciło

Zalando ogłosiło wyniki za pierwszy kwartał. Pomimo obecnych globalnych wyzwań, liczby te są wyższe niż w zeszłym roku.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Wyniki Zalando za I kwartał pokazują, że postawienie na B2C i B2B się opłaciło

W porównaniu z poprzednim okresem niemiecka spółka odnotowała znaczny wzrost skorygowanego zysku przed odsetkami i podatkami o 28,3 mln euro. Wolumen sprzedaży brutto (GMV) wzrósł o 1,3% rok do roku do 3,3 mld euro. Jednocześnie jednak sprzedaż spadła z 2,3 mld euro w I kwartale 2023 r. do 2,2 mld euro w I kwartale 2024 r. Zalando postrzega koncentrację zarówno na B2C, jak i B2B jako kluczowe filary swojego sukcesu.

W ramach B2C Zalando skupi się na poprawie oferty lifestylowej dla klientów końcowych. Firma poszerzyła swój asortyment o obuwie adaptacyjne dla dzieci niepełnosprawnych. Ponadto uruchomiła asystenta zakupów AI z możliwością pomiaru ciała. Nowe narzędzie jest dostępne tylko na 6 rynkach.

W sektorze B2B Zalando korzysta z systemu operacyjnego ZEOS. Dzięki temu marki mogą korzystać z rozbudowanej sieci logistycznej firmy w zakresie dostaw i zwrotów, niezależnie od tego, czy produkty zostały zakupione w Zalando, we własnym sklepie internetowym detalisty, czy na innej europejskiej platformie. W pierwszym kwartale dołączyło pięciu dodatkowych partnerów wielokanałowych ZEOS, zwiększając łączną liczbę partnerów do 27. W segmencie sprzedaży hurtowej Zalando przychody wzrosły o 13% do 215 mln euro.

„Klienci B2C wykazują zwiększone zainteresowanie naszym wysokiej jakości asortymentem, narzędziami cyfrowymi, ofertami i inspirującymi treściami. Klienci B2B korzystają z naszej unikalnej oferty. Oba nasze wektory wzrostu są silne i przyczyniają się do wyników, co pokazuje siłę naszych planów” – powiedziała dyrektor finansowa Zalando, dr Sandra Dembeck.

Pełne wyniki spółki rok do roku można znaleźć w oficjalnym raporcie.

 

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Jakie są trendy w marketingu wielokanałowym w 2025 roku?
2 min czytania

Jakie są trendy w marketingu wielokanałowym w 2025 roku?

W 2025 r. sprzedawcy internetowi staną przed bezprecedensowym wyzwaniem: uwaga konsumentów jest podzielona na niezliczone aplikacje, platformy i urządzenia. Ostatnie badania pokazują dramatyczną zmianę w zachowaniu konsumentów – oglądalność telewizji linearnej spadła poniżej 50% całkowitego czasu spędzanego przed ekranem.

Przeczytaj artykuł
Trump grozi UE nowymi taryfami celnymi
2 min czytania

Trump grozi UE nowymi taryfami celnymi

Według agencji Reuters, prezydent USA Donald Trump określił praktyki handlowe UE jako „bardzo, bardzo złe” dla Stanów Zjednoczonych i ogłosił plany nałożenia nowych ceł na UE 21 stycznia. Potencjalnie poważna zmiana w handlu USA-UE może wynikać z deklaracji Trumpa w Białym Domu, że cła są „jedynym sposobem” na osiągnięcie uczciwych stosunków handlowych.

Przeczytaj artykuł
Dlaczego tylko 26% ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe i jak je poprawić?
4 min czytania

Dlaczego tylko 26% ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe i jak je poprawić?

Tylko 26% klientów ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe. Co można zrobić? W ubiegłym roku pojawiło się wiele informacji na temat ujednoliconych danych i generatywnej sztucznej inteligencji, które mają potencjał, aby zmienić doświadczenia klientów. Dlaczego personalizacja często zawodzi? I co odróżnia liderów rynku od innych firm? Raport Adobe Digital Trends 2024 koncentruje się na tych pytaniach. […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+