Koszt sprzedanych towarów, w skrócie COGS, dotyczy pieniędzy, które firma wydaje na wytwarzanie sprzedawanych rzeczy. To tak jak z kosztem przepisu dla piekarza – ile wydaje na mąkę, cukier i jajka, aby upiec ciasto. COGS pokrywa oczywiste wydatki: surowce, które wchodzą w skład produktu i płace wypłacane pracownikom, którzy go wytwarzają. Ale nie obejmuje takich rzeczy, jak reklamowanie produktu lub wysyłanie go do klientów. Zasadniczo COGS informuje, ile kosztuje stworzenie produktu, zanim zaczniesz martwić się o jego sprzedaż lub dostawę. Jest to kluczowa liczba dla firm, ponieważ pomaga im dowiedzieć się, ile naprawdę zyskują na każdej sprzedaży.
Czy reklamy wstrzymujące zmienią handel elektroniczny?
Reklama cyfrowa stale ewoluuje i dostosowuje się do zachowań konsumentów. Najnowszym trendem kształtującym marketing online na platformach streamingowych są reklamy pauzowane. Jest to nowy format reklamowy, który pojawia się, gdy widzowie wstrzymują oglądane treści.