1 min czytania

Co to jest koszt własny sprzedaży (KWS)?

Koszt sprzedanych towarów, w skrócie COGS, dotyczy pieniędzy, które firma wydaje na wytwarzanie sprzedawanych rzeczy. To tak jak z kosztem przepisu dla piekarza – ile wydaje na mąkę, cukier i jajka, aby upiec ciasto.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję

Koszt sprzedanych towarów, w skrócie COGS, dotyczy pieniędzy, które firma wydaje na wytwarzanie sprzedawanych rzeczy. To tak jak z kosztem przepisu dla piekarza – ile wydaje na mąkę, cukier i jajka, aby upiec ciasto. COGS pokrywa oczywiste wydatki: surowce, które wchodzą w skład produktu i płace wypłacane pracownikom, którzy go wytwarzają. Ale nie obejmuje takich rzeczy, jak reklamowanie produktu lub wysyłanie go do klientów. Zasadniczo COGS informuje, ile kosztuje stworzenie produktu, zanim zaczniesz martwić się o jego sprzedaż lub dostawę. Jest to kluczowa liczba dla firm, ponieważ pomaga im dowiedzieć się, ile naprawdę zyskują na każdej sprzedaży.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Korzyści z globalnej ekspansji: Dlaczego warto to rozważyć
14 min czytania

Korzyści z globalnej ekspansji: Dlaczego warto to rozważyć

Sposób prowadzenia działalności gospodarczej ulega ciągłym zmianom, co nie jest zaskoczeniem. A wśród stale rosnących wzajemnych połączeń wydaje się, że granice między krajami, jeśli nie zniknęły, to przynajmniej stały się mniejszą barierą – bardziej symboliczną niż rzeczywistą, jeśli chodzi o wzrost. Ekspansja na nowe rynki oferuje wiele możliwości, od zwiększonego potencjału przychodów po większą rozpoznawalność […]

Silvi Nuñez Silvi Nuñez
Managing Director, Optimational
Przeczytaj artykuł
Które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym? Spojrzenie na handel transgraniczny w Europie
3 min czytania

Które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym? Spojrzenie na handel transgraniczny w Europie

Najnowsze wyniki badania European Commerce Database (ECDB) ujawniają uderzające regionalne wzorce w zakresie tego, w jaki sposób różne kraje europejskie współpracują z międzynarodowymi sprzedawcami internetowymi i które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym. Analiza ta bada różne stopnie przyjęcia transgranicznego handlu elektronicznego na całym kontynencie, przy jednoczesnym zachowaniu integralności podstawowych danych rynkowych.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+