Koszt sprzedanych towarów, w skrócie COGS, dotyczy pieniędzy, które firma wydaje na wytwarzanie sprzedawanych rzeczy. To tak jak z kosztem przepisu dla piekarza – ile wydaje na mąkę, cukier i jajka, aby upiec ciasto. COGS pokrywa oczywiste wydatki: surowce, które wchodzą w skład produktu i płace wypłacane pracownikom, którzy go wytwarzają. Ale nie obejmuje takich rzeczy, jak reklamowanie produktu lub wysyłanie go do klientów. Zasadniczo COGS informuje, ile kosztuje stworzenie produktu, zanim zaczniesz martwić się o jego sprzedaż lub dostawę. Jest to kluczowa liczba dla firm, ponieważ pomaga im dowiedzieć się, ile naprawdę zyskują na każdej sprzedaży.
GPeC SUMMIT 2025: Obchody 20-lecia handlu elektronicznego w Bukareszcie
GPeC SUMMIT, najważniejsze wydarzenie e-commerce i marketingu online w Rumunii i Europie Wschodniej, będzie świętować swoje 20-lecie w maju 2025 roku z wyjątkowym dwudniowym programem. Wydarzenie ma przyciągnąć elitę rynku cyfrowego, w tym ponad 800 uczestników na poziomie C.