3 min czytania

Nowe narzędzia w YouTube chroniące twórców i marki

Nowe narzędzia w YouTube rewolucjonizują ochronę treści. Obrona platformy przed deepfake'ami nasila się, ponieważ YouTube wprowadza innowacyjne funkcje chroniące twórców i marki. Te nowe narzędzia w YouTube będą ostrzegać użytkowników o treściach generowanych przez sztuczną inteligencję, które próbują wykorzystać ich oryginalne dzieła. Rozwój ten otwiera nowe możliwości w zakresie ochrony marki i ulepszania treści, co stanowi znaczący krok naprzód w zaangażowaniu platformy w autentyczność.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Nowe narzędzia w YouTube chroniące twórców i marki
Źródło: Depositphotos

Narzędzia do ochrony twórców i marek

Nowe narzędzia w YouTube wprowadzają dwa kluczowe narzędzia do ochrony twórców. Opierają się one na systemie Content ID, z którego YouTube korzysta od 2007 roku. To narzędzie zostało opracowane w celu rozwiązania problemów związanych z prawami autorskimi i pomaga twórcom i właścicielom praw zarządzać swoimi treściami na platformie. Od tego czasu stał się kluczowym narzędziem ochrony praw autorskich i monetyzacji treści w YouTube.

1. Technologia syntetycznej identyfikacji głosowej umożliwia twórcom rozpoznawanie i zarządzanie treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję, które symulują ich głos.
2. Platforma opracowała również narzędzie do wykrywania twarzy generowane przez sztuczną inteligencję. Umożliwi to twórcom, aktorom, muzykom i innym profesjonalistom wyszukiwanie i monitorowanie wersji swoich twarzy generowanych przez sztuczną inteligencję. Dzięki temu marki e-commerce i znane osobistości będą mogły zarządzać tym, w jaki sposób ich podobizna jest wykorzystywana w YouTube. Platforma ma nadzieję, że pozwoli to lepiej zachować tożsamość i autentyczność marki.

Wraz z nadejściem sztucznej inteligencji konieczne jest znalezienie nowych sposobów ochrony swojej pracy i tożsamości. Jest to dobra wiadomość zarówno dla marek, jak i celebrytów, ponieważ system jest o krok bliżej do zapewnienia bezpiecznego korzystania z YouTube do celów reklamowych.

Czy YouTube może zapewnić ochronę?

YouTube zwiększa ochronę przed nieautoryzowanym wykorzystaniem treści, zwłaszcza przed osobami trzecimi, które mogą pobierać treści w celu trenowania sztucznej inteligencji. Platforma zobowiązuje się do egzekwowania swoich warunków użytkowania, aby uniemożliwić osobom trzecim niewłaściwe wykorzystywanie treści bez zgody twórców.

„Obejmuje to wspieranie naszych działań związanych z zaufaniem i bezpieczeństwem, ulepszanie naszych systemów rekomendacji oraz opracowywanie nowych funkcji generatywnej sztucznej inteligencji, takich jak autodubbing. Patrząc w przyszłość, pozostajemy zaangażowani w zapewnienie, że treści YouTube wykorzystywane w Google lub YouTube do opracowywania naszych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji są wykorzystywane w sposób odpowiedzialny” – czytamy na platformie.

YouTube pracuje nad nowymi opcjami, które dadzą twórcom większą kontrolę nad tym, w jaki sposób osoby trzecie mogą korzystać z ich treści. Dla marek e-commerce oznacza to większą swobodę we współpracy z platformami AI przy jednoczesnej ochronie własności intelektualnej.

Rozwój ten jest ważny nie tylko dla e-commerce, ale dla wszystkich, którzy chcą wykorzystać sztuczną inteligencję do wspierania swojego biznesu i ochrony swoich marek na platformach takich jak YouTube. Sztuczna inteligencja nie powinna być straszakiem, ale pomocnikiem w kierunku większej kreatywności.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Arkusze Google uruchamiają formułę AI
4 min czytania

Arkusze Google uruchamiają formułę AI

Przestań czytać niekończące się wiersze arkusza kalkulacyjnego i kopiować dane między kartami. Google porzuciło funkcję, która zamienia 30-minutowe zadania związane z danymi w 30-sekundowe podpowiedzi.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Cloudflare testuje system umożliwiający wydawcom pobieranie opłat od robotów indeksujących AI
4 min czytania

Cloudflare testuje system umożliwiający wydawcom pobieranie opłat od robotów indeksujących AI

Dni firm zajmujących się skrobaniem treści za darmo mogą być policzone. Cloudflare właśnie wprowadził coś o nazwie„Pay per Crawl„, co pozwala właścicielom witryn faktycznie zarabiać pieniądze, gdy boty AI pojawiają się, aby pobrać ich treści. To bardzo ważna informacja dla każdego, kto tworzy treści online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ekspert ds. e-commerce: „Przestań gonić za sztuczną inteligencją – oto, co faktycznie napędza sprzedaż
9 min czytania

Ekspert ds. e-commerce: „Przestań gonić za sztuczną inteligencją – oto, co faktycznie napędza sprzedaż

Największy błąd? Projektowanie od wewnątrz na zewnątrz zamiast tego, jak klienci faktycznie robią zakupy”. Ta dosadna ocena pochodzi od Roberto, weterana transformacji cyfrowej, który widział wszystko – od prowadzenia startupu w Bristolu poprzez przejęcie przez Vodafone, aż po kierowanie innowacjami w UST Spain & Latam.

Roberto Álvarez Ceballos Roberto Álvarez Ceballos
Director of Products, Platforms & Innovation, UST España & Latam