2 min czytania

Co to jest system Content ID w YouTube?

Content ID w YouTube to cyfrowy system odcisków palców opracowany przez YouTube, aby pomóc twórcom treści i właścicielom praw autorskich zarządzać swoją własnością intelektualną na platformie i ją chronić. System Content ID w YouTube to: 1.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję

Content ID w YouTube to cyfrowy system odcisków palców opracowany przez YouTube, aby pomóc twórcom treści i właścicielom praw autorskich zarządzać swoją własnością intelektualną na platformie i ją chronić.

System Content ID w YouTube to:

1. Zautomatyzowany system zarządzania prawami autorskimi
2. Uruchomiony w 2007 roku przez YouTube
3. Zaprojektowany do identyfikacji i zarządzania treściami chronionymi prawem autorskim

Jak to działa:

  • Właściciele treści przesyłają swoje oryginalne treści do YouTube
  • YouTube tworzy cyfrowy odcisk palca tych treści
  • Następnie system skanuje wszystkie przesłane filmy pod kątem tej bazy danych odcisków palców
  • Jeśli zostanie znalezione dopasowanie, podjęte działania zależą od zasad wybranych przez właściciela praw autorskich (blokowanie, zarabianie lub śledzenie)



System Content ID pomaga twórcom i właścicielom praw autorskich:

  • Automatyczne wykrywanie korzystania z ich treści w YouTube
  • Wybieranie sposobu postępowania z ich zawartością po znalezieniu
  • Zarabianie na nieautoryzowanych przesłanych treściach
  • Uzyskaj wgląd w to, w jaki sposób wykorzystywane są ich treści

System ten stał się kluczowym narzędziem ochrony praw autorskich i monetyzacji treści w YouTube od czasu jego wprowadzenia.

 

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%
4 min czytania

Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%

Ostatnio na TikTok dzieje się coś szalonego. Lidl, niemiecki supermarket dyskontowy, upuszcza limitowane produkty w sklepie TikTok i wyprzedają się one szybciej niż kiedykolwiek. Ich dubajskie batoniki czekoladowe – te z nadzieniem pistacjowym, na punkcie których wszyscy mają obsesję – sprzedawały się w ilości 72 batonów na sekundę i skończyły się w ciągu 90 minut. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU