
Temu, aplikacja do sprzedaży detalicznej ze zniżkami należąca do chińskiego giganta handlu elektronicznego PDD Holdings, stoi w obliczu skarg konsumentów, że jej praktyki biznesowe naruszają nowe prawo dotyczące treści online w Europie. Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie usług cyfrowych wymaga, aby internetowe platformy handlowe i pośrednicy zwalczali nielegalne i szkodliwe treści oraz podrabiane produkty na swoich platformach. Ogólnoeuropejska organizacja konsumencka BEUC oświadczyła, że złożyła skargę do Komisji Europejskiej, podczas gdy 17 jej członków w krajach takich jak Francja, Włochy i Holandia również złożyło skargi do odpowiednich władz krajowych.
„Temu jest tutaj samozadowolony, ponieważ narusza unijną ustawę o usługach cyfrowych” – powiedziała w oświadczeniu dyrektor generalna BEUC Monique Goyens
.
Temu, które weszło na rynek UE nieco ponad rok temu, stwierdziło, że aktywnie dostosowuje swoje usługi do lokalnych praktyk i preferencji oraz zobowiązuje się do pełnej zgodności z prawem i przepisami rynków, na których działa.
„Jeśli chodzi o skargę BEUC, traktujemy ją bardzo poważnie i dokładnie ją przeanalizujemy. Mamy nadzieję kontynuować nasz dialog z odpowiednimi interesariuszami w celu poprawy usług Temu dla konsumentów”, powiedziała firma w oświadczeniu.