Według ankiety przeprowadzonej w wielu krajach europejskich, brytyjscy konsumenci spędzają w Internecie więcej czasu i pieniędzy niż kiedykolwiek. Brytyjczycy spędzali średnio prawie pięć godzin tygodniowo na przeglądaniu towarów w Internecie; Prym wiodą millenialsi (w wieku 35–44 lata); Prawie 56% ich zakupów zostało przeprowadzonych online.
Fascynujące jest to, że zachowania konsumentów zmieniły się wraz ze sportami letnimi w 2024 roku. Podczas gdy 40% respondentów uważa, że zakupy online sprawiły, że sport stał się w tym roku bardziej dostępny, ponad jedna trzecia respondentów stwierdziła, że wydarzenia sportowe wpłynęły na ich wybór mody.
Zmieniły się najważniejsze kategorie wydatków; Artykuły spożywcze i napoje znalazły się na pierwszym planie, wyprzedzając ubrania w rankingu. Brytyjczycy kupujący artykuły świąteczne, aby delektować się nimi podczas oglądania wydarzeń sportowych, są uznawani za tę zmianę. W ciągu trzech miesięcy średnie wydatki na internet wyniosły nieco niezwykłe 600 funtów.
Ponieważ ponad połowa konsumentów w Wielkiej Brytanii przyznaje się do korzystania z tych witryn, rynki internetowe wciąż nabierają rozpędu. Kluczowymi elementami napędzającymi ten trend są wygoda, konkurencyjne koszty i szeroka gama produktów.
Trzy czwarte respondentów stwierdziło, że uprawianie sportu pomaga im w zdrowiu psychicznym, a badanie podkreśliło również dobry wpływ sportu na kontakty społeczne i samopoczucie psychiczne.
W miarę rozwoju zakupów online oczywiste jest, że wydarzenia zewnętrzne, takie jak duże wydarzenia sportowe , mogą znacznie wpłynąć na zachowania klientów i wzorce wydatków. W dynamicznym świecie handlu elektronicznego zarówno detaliści, jak i rynki będą musieli zachować elastyczność, aby sprostać tym zmieniającym się potrzebom.