3 min czytania

Wgląd w zachowania zakupowe pokolenia Z

Ostatnie badania SheerID koncentrowały się na preferencjach zakupowych i nastrojach ekonomicznych konsumentów z pokolenia Z w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Oto kluczowe punkty:

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Wgląd w zachowania zakupowe pokolenia Z

Kwestie ekonomiczne dominują w wydatkach

W 2023 r. gospodarka USA wzrosła o 2,5%, a inflacja spadła do 3,4%. Pomimo doniesień o poprawie sytuacji gospodarczej, tylko 30% konsumentów z pokolenia Z jest optymistycznie nastawionych w porównaniu z poprzednim rokiem. Ostrożność jest jeszcze wyraźniejsza w Europie, gdzie gospodarka odnotowuje niemal zerowy wzrost. Pokolenie Z w Wielkiej Brytanii jest o 25% bardziej pesymistyczne niż w Ameryce.

„To wyjaśnia, dlaczego TikTok jest pełen filmów o „głośnym budżetowaniu”, w których ludzie otwarcie mówią o swoich planach finansowych i wysiłkach, aby wydawać mniej. Ten trend prowadzi do tego, że prawie jedna trzecia pokolenia Z stara się oszczędzać pieniądze, kupując tańsze rzeczy i mniej niepotrzebnych rzeczy”.

36% respondentów z pokolenia Z twierdzi, że wydaje mniej. Szczególnie dotykają ich takie kategorie, jak jedzenie na wynos, gry, elektronika i wiadomości online. Wśród studentów z pokolenia Z nastroje są jeszcze gorsze: 45% pesymistycznie patrzy na przyszłość gospodarki, a 77% ma trudności z dostosowaniem swoich budżetów do tych obaw.

Jak zaangażować pokolenie Z?

Instagram, TikTok i Snapchat odgrywają kluczową rolę we wprowadzaniu nowych marek. 68% respondentów stwierdziło, że media społecznościowe są ich głównym źródłem odkrywania marki. Rekomendacje od przyjaciół i rodziny również mają znaczący wpływ.

Ekskluzywne oferty okazały się istotnym czynnikiem przyciągającym uwagę pokolenia Z. Do 91% studentów szuka zniżek przed zakupem. Ponadto wykazano, że ekskluzywne oferty są skuteczniejsze niż inne taktyki. Należą do nich na przykład Kup teraz, zapłać później (BNPL) lub wydłużone okresy zwrotu.

Ekskluzywne rabaty nie tylko napędzają zachowania zakupowe, ale także lojalność wobec marki. Znaczna część respondentów stwierdziła, że przerzuciłaby się na inną markę, aby skorzystać z ekskluzywnej oferty lub zapisała się do programu lojalnościowego w zamian za zniżkę.

Darmowe prezenty i darmowa wysyłka zostały uznane za najbardziej atrakcyjne ekskluzywne oferty, a następnie zniżki na zakupy. Co zaskakujące, e-mail stał się preferowanym kanałem komunikacji do wysyłania ofert, a tuż za nim znalazły się wiadomości tekstowe.

Zamówienia na wynos/z dostawą zajęły pierwsze miejsce wśród kategorii produktów, które pokolenie Z kupiłoby ze zniżką. Na kolejnych miejscach znalazły się ubrania, kosmetyki/higiena osobista, gry i elektronika. Najmniej popularnym wyborem były wiadomości internetowe, co wskazuje na preferencje pokolenia Z dla bezpłatnych źródeł informacji.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Bałkański Szczyt Ecommerce: Światowi liderzy zbierają się w Sofii, kwiecień 2025 r.
3 min czytania

Bałkański Szczyt Ecommerce: Światowi liderzy zbierają się w Sofii, kwiecień 2025 r.

Balkan Ecommerce Summit 2025, jedno z najważniejszych wydarzeń handlu cyfrowego w regionie, przekształci Sofię w centrum handlu elektronicznego dla całego regionu Bałkanów w dniach 29-30 kwietnia 2025 r. w Arena Sofia. To przełomowe wydarzenie zgromadzi ponad 4000 uczestników z ponad 20 krajów, w tym ze Stanów Zjednoczonych i Indii.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Meta oficjalnie zastępuje sprawdzanie faktów systemem notatek społecznościowych
4 min czytania

Meta oficjalnie zastępuje sprawdzanie faktów systemem notatek społecznościowych

Począwszy od tego tygodnia, Meta zasadniczo zmienia sposób weryfikacji informacji na Facebooku, Instagramie i Threads. Zamiast współpracować z niezależnymi weryfikatorami faktów, wprowadzają Community Notes, mechanizm oparty na crowdsourcingu. Zmiana ta jest kontrowersyjna, ale Meta przedstawia ją jako sposób na zmniejszenie stronniczości. Dla marek oznacza to nową rzeczywistość – treści nie stracą zasięgu, ale mogą zostać […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg
3 min czytania

Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg

Wszystkie osoby zajmujące się e-commerce, które edytowały filmy do 15 sekund – mamy nowe dane TikTok, które mogą zmienić wszystko, co robisz. Platforma opublikowała w zeszłym tygodniu kilka otwierających oczy statystyk z analizy pierwszego kwartału. Filmy trwające ponad 60 sekund znacznie przewyższają krótsze materiały. Tak, my też byliśmy zaskoczeni. Jest to sprzeczne ze wszystkim, co […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+