Dzięki temu nowemu systemowi partnerzy handlowi są odpowiedzialni za wysyłkę własnych towarów, co daje zagranicznym sprzedawcom szansę na skorzystanie z popularności Temu w swoich krajach.
Właściciel Temu, PDD Holdings, postrzega ten model rynku jako sposób na przyspieszenie dostaw do klientów na Zachodzie i dodanie większych rzeczy do swojej wirtualnej linii produktów. Witryna ustala ceny, które konsumenci płacą za towary, a sprzedawcy są odpowiedzialni za własne zapasy i wybór produktów.
Gdzie znajduje się Temu – Ekspansja w Europie
Kierownik ds. rozwoju biznesu, Zixia Yi, mówi, że rynek jest „oficjalnie otwarty do rejestracji dla firm z podmiotami UE, w tym z siedzibą w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Holandii„.
Temu obecnie nie pobiera żadnych opłat podstawowych ani prowizji od sprzedaży od sprzedawców. Pozwalają nawet na bezpłatne reklamowanie ofert w witrynie. Nadal nie jest jasne, jak długo potrwa ten czas wprowadzania.
Szybki wzrost i zasady
Europa dostała Temu zeszłej wiosny i już cieszy się dużym zainteresowaniem. Na przykład jedna trzecia Niemców kupiła coś w aplikacji w ciągu roku od jej otwarcia. Ze względu na szybki wzrost, wiosną tego roku Temu został wpisany przez Komisję Europejską na listę VLOP (Very Large Online Platforms). Oznacza to, że musi przestrzegać surowych zasad wynikających z aktu o usługach cyfrowych.
Wiosną tego roku nowy model platformy został po raz pierwszy wprowadzony w Stanach Zjednoczonych, gdzie obecnie wysyłanych jest wiele sprzedaży Temu.
Problemy w branży
Grupy w Europie są zaniepokojone szybkim rozwojem Temu i innych chińskich witryn. W czerwcu Ecommerce Europe i kilku członków jego krajowego stowarzyszenia napisało list otwarty, w którym opowiadają się za równymi szansami dla wszystkich graczy e-commerce na rynku europejskim. W szczególności wezwali do lepszego egzekwowania obowiązujących przepisów.