2 min czytania

Temu otwiera europejskie bramy: gigant marketplace zaprasza sprzedawców z UE

Temu, rynek, który szybko się rozwija, powiedział, że europejskie firmy będą mogły korzystać z jego platformy. Dzieje się tak po tym, jak na początku tego roku firma dodała model lokalny-lokalny, aby pasował do obecnego modelu konsygnacji.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Temu otwiera europejskie bramy: gigant marketplace zaprasza sprzedawców z UE
Źródło: Depositphotos

Dzięki temu nowemu systemowi partnerzy handlowi są odpowiedzialni za wysyłkę własnych towarów, co daje zagranicznym sprzedawcom szansę na skorzystanie z popularności Temu w swoich krajach.

Właściciel Temu, PDD Holdings, postrzega ten model rynku jako sposób na przyspieszenie dostaw do klientów na Zachodzie i dodanie większych rzeczy do swojej wirtualnej linii produktów. Witryna ustala ceny, które konsumenci płacą za towary, a sprzedawcy są odpowiedzialni za własne zapasy i wybór produktów.

Gdzie znajduje się Temu – Ekspansja w Europie

Kierownik ds. rozwoju biznesu, Zixia Yi, mówi, że rynek jest „oficjalnie otwarty do rejestracji dla firm z podmiotami UE, w tym z siedzibą w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Holandii„.

Temu obecnie nie pobiera żadnych opłat podstawowych ani prowizji od sprzedaży od sprzedawców. Pozwalają nawet na bezpłatne reklamowanie ofert w witrynie. Nadal nie jest jasne, jak długo potrwa ten czas wprowadzania.

Szybki wzrost i zasady

Europa dostała Temu zeszłej wiosny i już cieszy się dużym zainteresowaniem. Na przykład jedna trzecia Niemców kupiła coś w aplikacji w ciągu roku od jej otwarcia. Ze względu na szybki wzrost, wiosną tego roku Temu został wpisany przez Komisję Europejską na listę VLOP (Very Large Online Platforms). Oznacza to, że musi przestrzegać surowych zasad wynikających z aktu o usługach cyfrowych.

Wiosną tego roku nowy model platformy został po raz pierwszy wprowadzony w Stanach Zjednoczonych, gdzie obecnie wysyłanych jest wiele sprzedaży Temu.

Problemy w branży

Grupy w Europie są zaniepokojone szybkim rozwojem Temu i innych chińskich witryn. W czerwcu Ecommerce Europe i kilku członków jego krajowego stowarzyszenia napisało list otwarty, w którym opowiadają się za równymi szansami dla wszystkich graczy e-commerce na rynku europejskim. W szczególności wezwali do lepszego egzekwowania obowiązujących przepisów.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Nowe niemieckie prawo umożliwia anulowanie zamówień online jednym kliknięciem
3 min czytania

Nowe niemieckie prawo umożliwia anulowanie zamówień online jednym kliknięciem

Od czerwca 2026 r. każdy sprzedawca internetowy w Niemczech musi umieścić wyraźny przycisk „Anuluj umowę”, który działa za pomocą jednego kliknięcia. Niemieckie Ministerstwo Sprawiedliwości nazywa to ochroną konsumentów – ale firmy zajmujące się handlem elektronicznym nazywają to niepotrzebną biurokracją.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%
4 min czytania

Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%

Ostatnio na TikTok dzieje się coś szalonego. Lidl, niemiecki supermarket dyskontowy, upuszcza limitowane produkty w sklepie TikTok i wyprzedają się one szybciej niż kiedykolwiek. Ich dubajskie batoniki czekoladowe – te z nadzieniem pistacjowym, na punkcie których wszyscy mają obsesję – sprzedawały się w ilości 72 batonów na sekundę i skończyły się w ciągu 90 minut. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU