1 min czytania

Czym są cele SMART?

Cele SMART to ramy do wyznaczania skutecznych celów. Skrót SMART oznacza:

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję

 

Specyficzny: Cele powinny być jasne i precyzyjne, a nie ogólnikowe. Mierzalny: Powinieneś być w stanie określić ilościowo lub przynajmniej mieć jakiś sposób na zmierzenie postępu.

Możliwy: Cele powinny być realistyczne i osiągalne, biorąc pod uwagę Twoje zasoby i ograniczenia.

Istotny: Cel powinien być zgodny z szerszymi celami i być wart zachodu.

Określony w czasie: Powinny istnieć określone ramy czasowe na osiągnięcie celu.

Ramy te pomagają w tworzeniu dobrze zdefiniowanych celów, które z większym prawdopodobieństwem zostaną osiągnięte. Na przykład, zamiast mówić „Chcę zwiększyć sprzedaż”, celem SMART byłoby „Zwiększenie miesięcznych przychodów ze sprzedaży o 15% w ciągu następnego kwartału poprzez wprowadzenie dwóch nowych linii produktów i rozszerzenie naszej kampanii e-mail marketingowej”. Korzystanie z celów SMART może poprawić koncentrację, zwiększyć motywację i zapewnić jasną drogę do sukcesu zarówno w kontekście osobistym, jak i zawodowym. Pomagają przekształcić mgliste intencje w konkretne plany działania.

 

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Nowe niemieckie prawo umożliwia anulowanie zamówień online jednym kliknięciem
3 min czytania

Nowe niemieckie prawo umożliwia anulowanie zamówień online jednym kliknięciem

Od czerwca 2026 r. każdy sprzedawca internetowy w Niemczech musi umieścić wyraźny przycisk „Anuluj umowę”, który działa za pomocą jednego kliknięcia. Niemieckie Ministerstwo Sprawiedliwości nazywa to ochroną konsumentów – ale firmy zajmujące się handlem elektronicznym nazywają to niepotrzebną biurokracją.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%
4 min czytania

Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%

Ostatnio na TikTok dzieje się coś szalonego. Lidl, niemiecki supermarket dyskontowy, upuszcza limitowane produkty w sklepie TikTok i wyprzedają się one szybciej niż kiedykolwiek. Ich dubajskie batoniki czekoladowe – te z nadzieniem pistacjowym, na punkcie których wszyscy mają obsesję – sprzedawały się w ilości 72 batonów na sekundę i skończyły się w ciągu 90 minut. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU