Specyficzny: Cele powinny być jasne i precyzyjne, a nie ogólnikowe. Mierzalny: Powinieneś być w stanie określić ilościowo lub przynajmniej mieć jakiś sposób na zmierzenie postępu.
Możliwy: Cele powinny być realistyczne i osiągalne, biorąc pod uwagę Twoje zasoby i ograniczenia.
Istotny: Cel powinien być zgodny z szerszymi celami i być wart zachodu.
Określony w czasie: Powinny istnieć określone ramy czasowe na osiągnięcie celu.
Ramy te pomagają w tworzeniu dobrze zdefiniowanych celów, które z większym prawdopodobieństwem zostaną osiągnięte. Na przykład, zamiast mówić „Chcę zwiększyć sprzedaż”, celem SMART byłoby „Zwiększenie miesięcznych przychodów ze sprzedaży o 15% w ciągu następnego kwartału poprzez wprowadzenie dwóch nowych linii produktów i rozszerzenie naszej kampanii e-mail marketingowej”. Korzystanie z celów SMART może poprawić koncentrację, zwiększyć motywację i zapewnić jasną drogę do sukcesu zarówno w kontekście osobistym, jak i zawodowym. Pomagają przekształcić mgliste intencje w konkretne plany działania.