FMCG to skrót od Fast-Moving Consumer Goods, czyli Szybkozbywalne Dobra Konsumpcyjne. Są to produkty, które sprzedają się szybko i przy stosunkowo niskich kosztach.
FMCG odnosi się do produktów, które mają krótki termin przydatności do spożycia, albo ze względu na wysoki popyt konsumencki, albo dlatego, że łatwo się psują.
Charakterystyka:
-
- Częste zakupy
- Niski koszt
- Szybka konsumpcja
- Krótki okres trwałości
- Wysokie obroty
Przykłady:
-
- Żywność i napoje
- Zestaw kosmetyków
- Leki dostępne bez recepty
- Środki czystości
- Kosmetyka
- Artykuły papiernicze
Znaczenie branżowe: Sektor FMCG jest jedną z największych i najbardziej konkurencyjnych branż na świecie, w której znajdują się duże międzynarodowe korporacje. Firmy z branży FMCG często działają w oparciu o niskie marże zysku i opierają się na dużych wolumenach sprzedaży w celu generowania zysków.