1 min czytania

Czym jest FMCG?

FMCG to skrót od Fast-Moving Consumer Goods, czyli Szybkozbywalne Dobra Konsumpcyjne. Są to produkty, które sprzedają się szybko i przy stosunkowo niskich kosztach.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję

FMCG to skrót od Fast-Moving Consumer Goods, czyli Szybkozbywalne Dobra Konsumpcyjne. Są to produkty, które sprzedają się szybko i przy stosunkowo niskich kosztach.

FMCG odnosi się do produktów, które mają krótki termin przydatności do spożycia, albo ze względu na wysoki popyt konsumencki, albo dlatego, że łatwo się psują.

Charakterystyka:

    • Częste zakupy
    • Niski koszt
    • Szybka konsumpcja
    • Krótki okres trwałości
    • Wysokie obroty

Przykłady:

    • Żywność i napoje
    • Zestaw kosmetyków
    • Leki dostępne bez recepty
    • Środki czystości
    • Kosmetyka
    • Artykuły papiernicze

Znaczenie branżowe: Sektor FMCG jest jedną z największych i najbardziej konkurencyjnych branż na świecie, w której znajdują się duże międzynarodowe korporacje. Firmy z branży FMCG często działają w oparciu o niskie marże zysku i opierają się na dużych wolumenach sprzedaży w celu generowania zysków.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Nowe niemieckie prawo umożliwia anulowanie zamówień online jednym kliknięciem
3 min czytania

Nowe niemieckie prawo umożliwia anulowanie zamówień online jednym kliknięciem

Od czerwca 2026 r. każdy sprzedawca internetowy w Niemczech musi umieścić wyraźny przycisk „Anuluj umowę”, który działa za pomocą jednego kliknięcia. Niemieckie Ministerstwo Sprawiedliwości nazywa to ochroną konsumentów – ale firmy zajmujące się handlem elektronicznym nazywają to niepotrzebną biurokracją.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%
4 min czytania

Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%

Ostatnio na TikTok dzieje się coś szalonego. Lidl, niemiecki supermarket dyskontowy, upuszcza limitowane produkty w sklepie TikTok i wyprzedają się one szybciej niż kiedykolwiek. Ich dubajskie batoniki czekoladowe – te z nadzieniem pistacjowym, na punkcie których wszyscy mają obsesję – sprzedawały się w ilości 72 batonów na sekundę i skończyły się w ciągu 90 minut. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU