1 min czytania

Czym jest FMCG?

FMCG to skrót od Fast-Moving Consumer Goods, czyli Szybkozbywalne Dobra Konsumpcyjne. Są to produkty, które sprzedają się szybko i przy stosunkowo niskich kosztach.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję

FMCG to skrót od Fast-Moving Consumer Goods, czyli Szybkozbywalne Dobra Konsumpcyjne. Są to produkty, które sprzedają się szybko i przy stosunkowo niskich kosztach.

FMCG odnosi się do produktów, które mają krótki termin przydatności do spożycia, albo ze względu na wysoki popyt konsumencki, albo dlatego, że łatwo się psują.

Charakterystyka:

    • Częste zakupy
    • Niski koszt
    • Szybka konsumpcja
    • Krótki okres trwałości
    • Wysokie obroty

Przykłady:

    • Żywność i napoje
    • Zestaw kosmetyków
    • Leki dostępne bez recepty
    • Środki czystości
    • Kosmetyka
    • Artykuły papiernicze

Znaczenie branżowe: Sektor FMCG jest jedną z największych i najbardziej konkurencyjnych branż na świecie, w której znajdują się duże międzynarodowe korporacje. Firmy z branży FMCG często działają w oparciu o niskie marże zysku i opierają się na dużych wolumenach sprzedaży w celu generowania zysków.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów
3 min czytania

YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów

Podczas gdy firmy inwestują 90% budżetów SEO w Google, ich klienci szukają gdzie indziej. Analiza 1,5 miliarda wyszukiwań przeprowadzona przez agencję Rise at Seven pokazuje, że Google ma obecnie zaledwie 34,5% udziału w całkowitej aktywności wyszukiwania. A reszta? YouTube, TikTok i Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej
2 min czytania

Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej

Włoski minister gospodarki Giancarlo Giorgetti zwraca się do Unii Europejskiej o przyspieszenie opłaty od paczek o niskiej wartości z 2028 na 2026 rok, donosi Reuters. Według Giorgettiego, UE potrzebuje „silnych i szybkich” przepisów przeciwko tanim i nieuregulowanym produktom spoza UE.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz