
Jakość, spójność i bliskość okazują się być kamieniami węgielnymi budowania lojalności. Przewyższają one nawet tak atrakcyjne aspekty jak rabaty i okazje. Zaufanie w handlu elektronicznym przebija wszystko inne.

Source: Intuit
Jeśli zdecydujesz się na prezenty dla klientów, z pewnością będzie to miało znaczenie.
Ludzie mają tendencję do oddawania tego, co otrzymali od innych. Naturalnie reagują pozytywnie na prezent, nawet jeśli o niego nie prosili. Relacja między klientem a marką pozostaje silna, jeśli konsument czuje, że istnieje wymiana wartości – że otrzymuje coś w zamian za swoje lojalne zachowanie.
31% konsumentów uważa, że ważne jest, aby marki nagradzały ich specjalnymi ofertami i rabatami. 64% osób w wieku 18-34 lat oczekuje, że marki będą je nagradzać specjalnymi ofertami i rabatami (w porównaniu do 53% ogółem).
Zaufanie nie jest pustym frazesem
Tożsamość w brandingu jest ważna, ponieważ odzwierciedla sposób, w jaki marka identyfikuje się z klientem. Konsumenci preferują marki, które odzwierciedlają ich wartości, co pomaga im uniknąć dyskomfortu związanego z poczuciem konfliktu między tymi wartościami. Coraz częściej ludzie wybierają marki, które są odzwierciedleniem ich samych.
35% konsumentów twierdzi, że ważne jest, aby marki sprawiały, że czują się dobrze. 23% osób w wieku 18-24 lat twierdzi, że ważne jest, aby marki odzwierciedlały ich osobiste wartości (w porównaniu do 18% ogółem).
Kompleksowe badanie obejmowało dane z USA, Kanady, Australii i Wielkiej Brytanii.