Czym jest SEO?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, w skrócie SEO, to proces optymalizacji strony internetowej lub treści w celu poprawy jej widoczności w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing czy Yahoo.
W ramach SEO marketerzy lub copywriterzy zazwyczaj skupiają się na określonych słowach kluczowych lub frazach związanych z marką, produktem lub usługą. Używają ich, aby spróbować umieścić witrynę na szczycie wyników wyszukiwania, co może zwiększyć ruch i zwiększyć sprzedaż.
SEO to wymagająca dziedzina. Jest to niekończący się proces, ponieważ wyniki wyszukiwania stale się zmieniają. Pewnego dnia Twoja witryna może znaleźć się na pierwszym miejscu; Następnego dnia może znaleźć się na czwartym lub piątym miejscu. Dlatego musisz stale monitorować nowe trendy, widzieć, co można poprawić i przewidywać, jakie czynniki mogą zagrozić Twojej pozycji.
Jak działają wyszukiwarki?
Aby zrozumieć i pracować z SEO, musisz zrozumieć, jak działają wyszukiwarki. Są one istotną częścią całego procesu optymalizacji treści lub strony internetowej.
Po pierwsze, wyszukiwarki to nie tylko Google, Bing czy Yahoo. Obecnie należą do nich również popularne platformy, takie jak Facebook czy YouTube. Tak więc, aby uzyskać wyższą pozycję na tych platformach, musisz stosować zasady SEO podczas tworzenia dla nich treści.
Ale jak działają wyszukiwarki? Po prostu. Ich algorytmy codziennie przeszukują tysiące stron internetowych i przechowują je w swojej bazie danych. Następnie wybiera je na podstawie wybranego słowa kluczowego i wyświetla je.
Kolejność, w jakiej pojawiają się witryny, zależy od kilku czynników. Google nie podaje zbyt wielu informacji na ten temat, ale z doświadczenia możemy potwierdzić, że jego technologia skupia się przede wszystkim na słowach kluczowych, trafności treści, linkach wewnętrznych i zewnętrznych oraz szybkości ładowania. Poniżej omówimy główne czynniki.
Mający znaczenie dla
Jeśli szukasz opon, nie chcesz widzieć ubrań w wynikach wyszukiwania. Dlatego przy ocenie treści Google skupia się głównie na ich trafności lub stopniu, w jakim istnieje dokładny związek między zapytaniem a zamierzonym wynikiem wyszukiwania.
Domeny z dokładnymi, szybkimi i trafnymi wynikami zajmują wysokie pozycje i pierwsze miejsca w wyszukiwarkach. Dlatego podczas tworzenia treści należy używać odpowiednich słów kluczowych . Sztuczna inteligencja Google (lub dowolnej innej wyszukiwarki) będzie w stanie je odczytać i wyświetlić Twoją witrynę osobom, które są naprawdę zainteresowane tematem.
Trafność treści jest ważnym, ale nie jedynym czynnikiem, który Google bierze pod uwagę. Obecnie istnieją miliony odpowiednich stron internetowych, a tylko kilka z nich można umieścić na najwyższych pozycjach. Dlatego należy wziąć pod uwagę inne parametry , jeśli chodzi o SEO.
Czy wiesz, że…?
Aż 68% osób nie wróci na stronę internetową, jeśli będą rozczarowani lub niezainteresowani treściami, które znajdą. Tak więc, jeśli chcesz, aby dana osoba pozostała w Twojej witrynie i dokonała zakupu, musisz tworzyć spersonalizowane, bardzo trafne, wysokiej jakości treści, które spełniają jej pragnienia i potrzeby.
Autorytet
Autorytet to parametr wyszukiwarki służący do określenia, czy treść jest dokładna i godna zaufania. Odnosi się do ogólnego wpływu i reputacji domeny, a Google zwykle ocenia ją na podstawie ogólnej akceptacji witryny przez użytkowników.
Ale w jaki sposób Google określa, jaki autorytet ma witryna? Zazwyczaj robi to w oparciu o linki zwrotne z innych witryn. Dlatego link building jest tak ważny dla SEO.
Linki zwrotne są niezbędne dla strony internetowej, ale zamiast skupiać się tylko na liczbie posiadanych linków zwrotnych, należy również śledzić, na których stronach się znajdują. Link zwrotny na autorytatywnej stronie jest znacznie cenniejszy dla Google niż wiele linków na mniejszych i nieautorytatywnych witrynach.
Użyteczność
To, że treść jest istotna i poprawna merytorycznie, nie gwarantuje automatycznie, że jest przydatna i zostanie sklasyfikowana przez Google. Firma nieustannie dyskutuje o tym, jak ważna jest jakość, a nie ilość i podkreśla, że treści powinny być tworzone dla użytkowników, którzy lubią je czytać i wchodzić z nimi w interakcję. Co to oznacza w praktyce?
Wyobraź sobie, że szukasz artykułu o tym, jak schudnąć. Wynik A, który otwierasz, jest napisany przez wiodącego i kompetentnego eksperta. Tekst jest trafny i dostarcza wysokiej jakości informacji, dlatego wiele stron internetowych zawiera do niego linki.
Jednak ta treść jest problematyczna, ponieważ jest słabo skonstruowana, brakuje w niej obrazów i zawiera terminy techniczne , których większość ludzi nie rozumie.
Z drugiej strony wynik B ma zweryfikowane informacje, które są napisane w kategoriach ludzkich. Jest również uporządkowany i zawiera zdjęcia. Tak więc zwykli ludzie przeczytają ją znacznie lepiej niż pierwszą alternatywę. Google może zatem uszeregować wynik B na pierwszym miejscu, nawet jeśli nie ma tak wielu autorytatywnych stron internetowych, które do niego linkują.
Mówiąc prościej, Google patrzy również na to, czy ludzie otwierają stronę i wychodzą, ponieważ widzą dużo nieustrukturyzowanego tekstu, czy też pozostają na stronie i ją czytają.
Porada eksperta
Możesz użyć wskaźnika zwanego współczynnikiem odrzuceń , aby określić, w jaki sposób ludzie wchodzą w interakcję z Twoimi treściami. Dzięki temu dowiesz się, jaki procent osób odwiedza witrynę, nie podejmuje żadnych działań i natychmiast ją opuszcza.
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo to kolejny czynnik w SEO i miejscu, w którym strona internetowa znajdzie się w rankingu. Technologia Google musi być w stanie odwiedzać i indeksować witrynę bez żadnych problemów.
Wielu użytkowników uważa, że czynnikiem rankingowym Google pod względem bezpieczeństwa jest bezpieczny protokół hipertekstowy „https”. Jednak John Mueller, starszy analityk trendów dla webmasterów i relacji wyszukiwania w firmie, mówi, że technologia Google nie przygląda się zbyt dokładnie temu szczegółowi. Patrzą na inne parametry, takie jak kod źródłowy strony.
Z drugiej strony protokół https jest niezbędny dla użytkowników. Jeśli otworzą Twoją witrynę i stwierdzą, że jej nie ma, prawdopodobnie natychmiast ją opuszczą, zwiększając współczynnik odrzuceń. Oznacza to, że Twoje treści są nieistotne dla Google, co spowoduje spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.
Szybkość strony internetowej
W ostatnich latach szybkość sieci była wymieniana jako jeden z najważniejszych parametrów wpływających na rankingi wyników wyszukiwania. Dzieje się tak, ponieważ Google nieustannie stara się poprawić wrażenia użytkownika. Wie, że ludzie nie chcą zbyt długo czekać na załadowanie stron. Tak więc, jeśli Twoja witryna jest szybka, istnieje duża szansa, że uzyska wyższą pozycję w rankingu.
Jak więc Google sprawdza szybkość ładowania? W lipcu 2018 r. wprowadził aktualizację algorytmu skupiającą się na tym właśnie szczególe, karząc witryny, które pojawiają się po długim czasie .
Dobrą wiadomością jest to, że możesz teraz użyć kilku narzędzi do sprawdzenia szybkości swojej witryny. Jednym z najbardziej podstawowych jest PageSpeed Insight, który pochodzi bezpośrednio od Google.
Reakcji
Obecnie duży odsetek ludzi korzysta z telefonów komórkowych w celu wyszukiwania informacji. Małe ekrany są preferowane w stosunku do dużych komputerów lub laptopów, o czym należy pamiętać podczas tworzenia strony internetowej. Strona powinna dostosowywać się do użytkowników telefonów komórkowych lub tabletów, ułatwiając przeglądanie podstron i dbając o to, aby nie opuszczali ich zaraz po załadowaniu.
Google nie kontroluje bezpośrednio, jak dobrze witryna dostosowuje się do mniejszych ekranów. Kontroluje jednak współczynnik odrzuceń, który będzie wyższy, jeśli użytkownicy dowiedzą się, że witryna nie jest łatwa do przeglądania na urządzeniach mobilnych.
Wiek i nazwa domeny
Czy wiesz, że aż 60% witryn, które pojawiają się na najwyższych pozycjach w Google, ma trzy lata lub więcej? Fakt ten został odkryty przez Ahrefs, który w swoim teście z 2017 roku sprawdził ponad dwa miliony stron.
Tak więc, jeśli masz witrynę, która ma kilka lat, masz przewagę nad najnowszymi witrynami.
Oprócz wieku ważna jest również sama nazwa domeny. Chociaż w przeszłości Google karał domeny w dopasowaniu ścisłym (te, które celowo zawierały słowo kluczowe w adresie URL), kary te dotyczyły głównie witryn spamerskich z nieistotnymi treściami o niskiej jakości.
Domeny z dokładnym dopasowaniem w słowie kluczowym, które mają trafną i wysokiej jakości treść, nie powinny obawiać się kar. Wręcz przeciwnie, Google nagrodzi ich wyższymi pozycjami w wyszukiwarce za dobrze wykonaną pracę.
Doświadczenie użytkownika
Doświadczenie użytkownika jest ściśle związane z użytecznością. Google od jakiegoś czasu wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy rankingu stron internetowych. Nazywa tę technologię RankBrain, której głównym zadaniem jest w szczególności śledzenie.
- Współczynnik klikalności – odsetek osób, które kliknęły na Twoją witrynę po jej pojawieniu się w wynikach wyszukiwania
- Współczynnik wyjść – liczba osób, które kliknęły w Twoją witrynę, a następnie wróciły do wyników wyszukiwania bez podejmowania żadnych działań
- Czas przebywania – czas, jaki odwiedzający spędzają na Twojej stronie
Portale społecznościowe
Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem Google, sieci społecznościowe nie mają bezpośredniego wpływu na SEO. Jednak badanie kontrolujące 23 miliony udostępnień wykazało wyraźny związek między udostępnianiem treści na tych platformach a rankingami w wyszukiwarkach.
Co więcej, znaczenie portali społecznościowych potwierdza fakt, że strony, które pojawiają się na najwyższych pozycjach w Google, zawsze posiadają co najmniej jedno konto na Facebooku, Instagramie lub X (Twitter).
Jeśli chcesz poprawić swoje rankingi i nie korzystasz z serwisów społecznościowych, rozważ włączenie ich do swojego marketingu online.
Rodzaje SEO
SEO ogólnie dzieli się na dwie podstawowe grupy, którymi są
Na stronie
On-page SEO, czyli on-site SEO, optymalizuje witrynę pod kątem wyszukiwarek i użytkowników. Może to obejmować różne zmiany i modyfikacje strony internetowej z merytorycznego lub technicznego punktu widzenia.
SEO na stronie jest niezbędne dla technologii wyszukiwarek do sprawdzania trafności i jakości witryny. Na podstawie tych danych pozycjonuje go w wynikach wyszukiwania.
Wskazówka
W niektórych przypadkach możesz również natknąć się na techniczne SEO, które zajmuje się techniczną stroną Twojej witryny. Mieści się to w kategorii SEO na stronie.
Poza stroną
Off-page SEO skupia się na tym, jak inne witryny lub użytkownicy wspominają o Twojej witrynie. Na przykład może to obejmować publikowanie linków zwrotnych.
SEO poza stroną ma na celu uczynienie Twojej witryny bardziej godną zaufania i autorytatywną dla wyszukiwarek i ludzi.
SEO kontra SEM
Natkniesz się na kilka akronimów związanych z SEO. Jednym z nich jest SEM.
SEM, czyli Search Engine Marketing, to strategia marketingowa , która zwiększa widoczność witryny w wyszukiwarkach poprzez płatną reklamę i optymalizację. W przeciwieństwie do SEO, nie skupia się na generowaniu czysto organicznego ruchu.
SEO kontra PPC
Pay-per-click, czyli PPC, to rodzaj reklamy, w której reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę. Dlatego, w przeciwieństwie do SEO, nie jest to organiczny sposób na osiągnięcie wyższych pozycji w wyszukiwarce.
SEO i PPC w żaden sposób sobie nie pomagają . Są to jednak praktyczne narzędzia marketingu internetowego i cyfrowego, które napędzają sprzedaż.
White Hat SEO vs. Black Hat SEO
White hat SEO to prawidłowy i etyczny sposób optymalizacji strony internetowej. Obejmuje wszystkie popularne i często stosowane metody i strategie wymienione powyżej, takie jak przyspieszenie czasu ładowania witryny, użycie odpowiednich słów kluczowych, strukturyzacja treści itp.
W tym samym czasie white hat SEO:
- Postępuje zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek
- Skupia się na ludzkich odbiorcach
- Wymaga długoterminowego i konsekwentnego podejścia
Black hat SEO jest dokładnym przeciwieństwem. Jest to nieetyczne podejście , które nie jest zgodne z podstawowymi zasadami wyszukiwarek. Zwykle wiąże się to z różnymi taktykami manipulacyjnymi, takimi jak używanie słów kluczowych o dużej liczbie wyszukiwań, ale niezwiązanych z treścią.
Black hat SEO jest również brane pod uwagę:
- Automatyzacja treści, np. roboty/sztuczna inteligencja tworzące komentarze lub artykuły
- Tworzenie fałszywych stron wypchanych słowami kluczowymi
- Dodawanie niewidocznego tekstu zawierającego słowa kluczowe
- Dodawanie ukrytych linków do tekstu
Jak ważne jest SEO?
SEO jest o wiele ważniejsze dla Twojej witryny, niż mogłoby się wydawać. Według badania przeprowadzonego w 2019 roku przez Brightedge, bezpłatne wyszukiwanie stanowi do 53,3% całkowitego ruchu w witrynie. Nowsze dane z 2022 roku wskazują, że liczba ta wynosi nawet 62% ruchu.
Wielkość rynku usług SEO potwierdza jego znaczenie. W 2022 roku będzie wart 68,27 miliarda dolarów na całym świecie.
Co SEO może dla Ciebie zrobić?
Właściwe i przemyślane pozycjonowanie przyniesie Ci szereg korzyści, m.in.:
Zwiększona świadomość marki
Kiedy pojawiasz się na najwyższych pozycjach wyszukiwania, zwiększasz świadomość swojej marki. Ludzie zarejestrują się i dowiedzą się o Twojej marce, nawet jeśli nie odwiedzą Twojej witryny. Mogą jednak później o tym pamiętać i zdecydować się na zakup.
Buduj wiarygodność marki
Gdy Twoja witryna często pojawia się na szczycie wyników wyszukiwania, buduje wiarygodność. Ludzie oczekują, że prawdopodobnie jesteś autorytetem, na którym mogą polegać, jeśli Google Cię preferuje.
Uzyskiwanie trafnych wizyt
W przeciwieństwie do innych praktyk i metod, SEO może pomóc w przyciągnięciu ruchu do Twojej witryny o rzeczywistej jakości. Jest kierowany tylko do osób szukających słów kluczowych i fraz związanych z Twoimi produktami lub usługami.
Pamiętaj, że nie ma znaczenia, jacy użytkownicy trafiają na Twoją stronę. Zbyt wiele osób, które nie są zainteresowane tym, co masz do zaoferowania, kliknie stronę, a następnie opuści ją. W rezultacie Google uzna, że Twoje treści są nieistotne, co ostatecznie doprowadzi do pogorszenia Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Opłacalność
SEO jest bardziej opłacalne niż inne kanały i metody. Jest to szczególnie ważne na dłuższą metę , kiedy może zaoszczędzić dużo pieniędzy.
Bądź jednak ostrożny. Chociaż SEO może pomóc Ci zaoszczędzić pieniądze, nie powinno to być głównym powodem jego wyboru. Nie wspominając o tym, że nigdy nie należy celowo oszczędzać na optymalizacji, ponieważ może to nie przynieść żadnych rezultatów.
Istotna część marketingu
SEO uzupełnia inne praktyki i metody marketingowe, takie jak reklama PPC czy media społecznościowe. Kieruje odpowiedni ruch na stronę i może skutecznie zwiększyć sprzedaż produktów lub usług.
Śledź zmiany w zachowaniach konsumentów
Dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek możesz być na bieżąco z najnowszymi trendami i łatwo zobaczyć, czego szukają ludzie. Dzięki tym informacjom możesz dostosować się do nich i dać im dokładnie to, czego szukają.
Jakie są wady i zagrożenia związane z SEO?
Istnieją pewne wady i zagrożenia związane z SEO, którymi są:
- Długie oczekiwanie na efekty – nawet najlepsze pozycjonowanie nie da Ci rezultatów z dnia na dzień. Zazwyczaj nie musisz czekać tygodniami lub miesiącami, aby zobaczyć wyniki
- Ciągła praca – pozycjonowanie nie jest działaniem jednorazowym. Jest to długotrwały i niekończący się proces, w którym stale ulepszasz treść, techniczne aspekty witryny i inne szczegóły
- Możliwość dotarcia tylko do osób wyszukujących – Dzięki SEO możesz dotrzeć tylko do osób zainteresowanych wybraną przez Ciebie dziedziną i wyszukiwać powiązane słowa kluczowe. Będziesz musiał przyciągnąć innych za pomocą innych środków, takich jak reklama
- Niemożność stworzenia popytu – Nie możesz użyć SEO do stworzenia popytu na produkt, o którym ludzie nie wiedzą. Masz do tego inne narzędzia, takie jak media społecznościowe
- Niepewne źródło ruchu – trendy w SEO i wyszukiwaniu stale się zmieniają. Oznacza to, że w każdej chwili możesz spaść z pierwszej lub drugiej pozycji, co może znacząco wpłynąć na ruch na stronie
- Coraz trudniej jest pozycjonować – utrzymanie czołowej pozycji w wyszukiwarce staje się coraz trudniejsze. Konkurencja jest zacięta, co zmusza właścicieli stron internetowych do inwestowania coraz większych pieniędzy w SEO. Z drugiej strony, gdy jest wykonywany przez doświadczonych profesjonalistów, zwrot z inwestycji jest na tyle wysoki, że jest to opłacalne
- Trudne do zmierzenia – Mierzenie sukcesu SEO jest dość trudne. Żadne narzędzie nie powie Ci, czy masz rację. Musisz zbierać poszczególne dane z wielu źródeł
Jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem wyszukiwarek?
Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek składa się z wielu kroków i szczegółów , o których nie wolno zapominać. Najważniejsze z nich to:
1. Stwórz analizę słów kluczowych
Pierwszym krokiem jest przeprowadzenie analizy słów kluczowych, aby określić, czego ludzie szukają w Twoim produkcie lub usłudze. Możesz znaleźć odpowiednie słowa i frazy za pomocą różnych narzędzi, takich jak:
- MarketingMiner
- Ahrefs (Magazyn Ahrefs)
- Semrush
Inną alternatywą jest użycie szeptacza. Dzięki temu otrzymasz inne sugestie, których ludzie szukają po wpisaniu wybranego słowa w wyszukiwarkę.
Regularnie aktualizuj listę słów kluczowych. Monitoruj, czy ludzie z czasem zaczęli używać innych słów lub wyrażeń. Jeśli tak, zanotuj je i uwzględnij podczas tworzenia nowych treści.
2. Upewnij się, że Twoja strona jest zoptymalizowana technicznie
Jeśli chcesz osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarkach, musisz zoptymalizować nie tylko swoje treści , ale także samą stronę internetową. Na tym właśnie polega techniczne SEO, a w szczególności kluczowe są następujące szczegóły:
- Jasne i zrozumiałe adresy URL
- Przejrzysta mapa strony
- Szybkie ładowanie strony
- Alternatywne opisy obrazów
- Bezpieczeństwo SSL (tj. protokół „https”)
- Responsywny projekt
- Dane strukturalne (wykorzystanie nagłówków H1 i H2)
- Meta tytuły
3. Twórz zoptymalizowane treści
Używaj słów kluczowych, które znalazłeś w kroku pierwszym, podczas pisania artykułów, postów na blogu, opisów produktów, tytułów meta i opisów alternatywnych. W ten sposób zoptymalizujesz swoje treści i zwiększysz szansę na uzyskanie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Uważaj jednak, aby nie przesadzić ze słowami kluczowymi. Nadmiernie zoptymalizowany tekst wygląda podejrzanie i spowoduje, że Google obniży Twoją pozycję w rankingu.
Należy również upewnić się, że artykuły lub opisy są uporządkowane. Oznacza to, że nie wyglądają jak jeden duży fragment tekstu, który użytkownicy natychmiast przestaną czytać. Zamiast tego podziel treść na kilka akapitów i użyj podtytułów (H2, H3 itp.). Możesz również użyć wypunktowań, list numerowanych, kolorowych pól i obrazów ilustracyjnych.
Wskazówka
: treści, które publikujesz w sieci, nie zawsze muszą być zupełnie nowe. Jeśli niektóre starsze artykuły są nadal aktualne, zaktualizuj je, aby odzwierciedlić najnowsze trendy i opublikuj je ponownie.
4. Zainwestuj w link building
Link building jest również ważny dla udanego SEO. Nie bój się więc w nią zainwestować. Odpowiednio umieszczone linki zwrotne zwiększą autorytet i wiarygodność Twojej strony.
Możesz także budować reputację swojej strony internetowej lub marki, udostępniając treści w mediach społecznościowych, gdzie możesz znaleźć nowych potencjalnych klientów.
5. Przeanalizuj swoje SEO
Po skonfigurowaniu SEO pamiętaj, aby je przeanalizować i przejrzeć. Dowiedz się, jak sobie radzisz, co możesz poprawić i odwrotnie, co powinieneś robić, ponieważ to działa.
Rób to regularnie, aby wiedzieć, czego ludzie szukają, jakie nowe trendy się pojawiają i jak się do nich dostosować.
Jak mierzysz SEO?
Poznałeś więc SEO, wykorzystujesz swoją wiedzę w praktyce i zastanawiasz się, czy Twoje wysiłki przyniosły pożądane owoce. Jak to zrobić?
Mierzenie SEO to nie lada wyzwanie. Składa się z kilku zadań. Możesz jednak uzyskać ogólne wyobrażenie o tym, jak sobie radzisz, na kilka sposobów.
Sprawdź ruch organiczny
Ten parametr pokazuje liczbę odwiedzin z wyników organicznych lub bezpłatnych. Jest to bardzo dobry wskaźnik Twojego sukcesu , ponieważ mówi Ci, ile odwiedzin pochodziło np. z Google oraz jakie słowa kluczowe i frazy je napędzały.
Informacje o ruchu organicznym można znaleźć na przykład w Google Analytics. Narzędzie ma dziesiątki funkcji i zapewnia dużą ilość danych, które można filtrować według różnych parametrów, w tym okresu.
Wyszukiwarka SERP
SERP to skrót od Search Engine Results Page. Mówiąc prościej, jest to strona, która pojawia się po wpisaniu słowa kluczowego w wyszukiwarkę i naciśnięciu enter.
Jeśli chcesz wiedzieć, gdzie obecnie znajduje się Twoja witryna, otwórz Google, Bing lub Yahoo, wpisz dowolne słowo kluczowe, na które chcesz kierować reklamy, i wyszukaj je.
CTR
Współczynnik klikalności, w skrócie CTR, to wskaźnik, który informuje, jaki procent użytkowników trafił do Twojej witryny z SERP. Zazwyczaj im wyżej wyświetlana jest strona, tym więcej kliknięć otrzyma.
Porada eksperta
Wiele innych szczegółów, takich jak tytuł strony lub podstrony czy meta description, również wpływa na współczynnik klikalności. Jeśli jest ciekawy i atrakcyjny, przyciągnie więcej użytkowników.
Konwersje
Liczba konwersji (czyli sytuacji, w których klient osiąga pożądany cel, dokonuje zakupu, zapisuje się do newslettera itp.) może również powiedzieć więcej o sukcesie SEO. Wyższe konwersje oznaczają, że Twoja strategia jest dobra i powinieneś ją kontynuować.
Pracuj nad SEO
SEO to złożona i ciągle zmieniająca się dziedzina. Jeśli chcesz odnieść w nim sukces, pamiętaj o regularnym monitorowaniu aktualnych trendów, sprawdzaniu swojej pozycji i ulepszaniu strony. Tylko w ten sposób możesz mieć pewność, że nie zostaniesz wyprzedzony przez konkurencję i nie stracisz wielu nowych klientów.