2 min czytania

Zwiększ wynik wydajności sklepu TikTok dzięki nowym kategoriom porównawczym

Ze skutkiem od wczoraj, 13 marca 2025 r., TikTok zakończył dużą aktualizację swojego systemu Shop Performance Score. Nowe podejście porównuje teraz wyniki sprzedawcy z innymi sprzedawcami w tej samej kategorii ofert produktów, a nie z całym rynkiem.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Zwiększ wynik wydajności sklepu TikTok dzięki nowym kategoriom porównawczym
Źródło: Depositphotos

Opis ważnych zmian

Zmiana oznacza, że „Twój wynik będzie porównywany z innymi sprzedawcami w Twojej kategorii produktów, a nie z całym rynkiem, aby pomóc Ci uzyskać dokładniejszy obraz i przydatne wskazówki dotyczące Twojej firmy.”

Kroki związane z procesem wdrażania są następujące:

  • Każdy wskaźnikShop Performance Score (SPS ) jest teraz porównywany z benchmarkami, które są istotne dla danej kategorii produktów
  • Kategoria produktów z największą liczbą dostarczonych zamówień w ciągu ostatnich dziewięćdziesięciu dni służy jako punkt odniesienia.
  • Niektórzy sprzedawcy mogą zaobserwować zmiany w swoim ogólnym SPS w wyniku tego dostosowania.

Implikacje dla sprzedawców

Sprzedawcy nie muszą nic robić; przejście następuje samoistnie. Te nowe poziomy odniesienia dla poszczególnych kategorii są już używane w obliczeniach Shop Performance Score od wczoraj, 13 marca 2025 r. Wystarczy przejść do pulpitu nawigacyjnego Shop Performance w Centrum Sprzedawcy TikTok, aby zobaczyć najnowsze szczegóły obliczeń.

TikTok Shop launch product listing category-based benchmarks

Source: seller-uk.tiktok.com

Odnośnie oceny wydajności sklepu

Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tym pomysłem, ocena wydajności sklepu jest narzędziem, które pomaga właścicielom sklepów w ocenie i poprawie ich zdolności do interakcji z klientami i utrzymania ich jako lojalnych klientów. Odznaka Star Shop, dostęp do marketingu afiliacyjnego, kampanii, współfinansowana bezpłatna wysyłka, prezenty na żywo i lepsza widoczność dla potencjalnych klientów to tylko kilka korzyści, które wiążą się z uzyskaniem oceny „Dobry” lub wyższej.

Sklepy, które zrealizowały co najmniej 30 zamówień w ciągu ostatnich 90 dni i nie mają zamówień, które zostały oznaczone jako nieuczciwe, są jedynymi kwalifikującymi się do oceny. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z dokumentacją Centrum Sprzedawcy TikTok Shop, która zawiera wszystkie szczegóły dotyczące tych zmian.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Czy ChatGPT stanie się nowym źródłem przychodów OpenAI?
3 min czytania

Czy ChatGPT stanie się nowym źródłem przychodów OpenAI?

OpenAI buduje system płatności, aby ludzie mogli kupować rzeczy bezpośrednio przez ChatGPT bez opuszczania czatu. Według doniesień Reutersa, sprzedawcy będą płacić firmie AI prowizje od sprzedaży. Jest to nowy sposób na zarabianie pieniędzy po stracie 5 miliardów dolarów w zeszłym roku, pomimo osiągnięcia 10 miliardów dolarów przychodów.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Zespoły marketingowe ignorują problem o wartości 30 milionów funtów: zwroty w handlu elektronicznym
4 min czytania

Zespoły marketingowe ignorują problem o wartości 30 milionów funtów: zwroty w handlu elektronicznym

Klienci sklepów internetowych zwracają o 30-40% więcej produktów niż klienci sklepów stacjonarnych, ale narzędzia marketingowe nie śledzą tych danych. Według analizy przeprowadzonej przez The-future-of-commerce.com, jedna z marek modowych odkryła lukę w wysokości 30 milionów funtów pomiędzy raportowanymi przychodami a rzeczywistymi zyskami po uwzględnieniu zwrotów. Większość wskaźników marketingu cyfrowego całkowicie pomija ten problem.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU