2 min czytania

Zwiększ wynik wydajności sklepu TikTok dzięki nowym kategoriom porównawczym

Ze skutkiem od wczoraj, 13 marca 2025 r., TikTok zakończył dużą aktualizację swojego systemu Shop Performance Score. Nowe podejście porównuje teraz wyniki sprzedawcy z innymi sprzedawcami w tej samej kategorii ofert produktów, a nie z całym rynkiem.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Zwiększ wynik wydajności sklepu TikTok dzięki nowym kategoriom porównawczym
Źródło: Depositphotos

Opis ważnych zmian

Zmiana oznacza, że „Twój wynik będzie porównywany z innymi sprzedawcami w Twojej kategorii produktów, a nie z całym rynkiem, aby pomóc Ci uzyskać dokładniejszy obraz i przydatne wskazówki dotyczące Twojej firmy.”

Kroki związane z procesem wdrażania są następujące:

  • Każdy wskaźnikShop Performance Score (SPS ) jest teraz porównywany z benchmarkami, które są istotne dla danej kategorii produktów
  • Kategoria produktów z największą liczbą dostarczonych zamówień w ciągu ostatnich dziewięćdziesięciu dni służy jako punkt odniesienia.
  • Niektórzy sprzedawcy mogą zaobserwować zmiany w swoim ogólnym SPS w wyniku tego dostosowania.

Implikacje dla sprzedawców

Sprzedawcy nie muszą nic robić; przejście następuje samoistnie. Te nowe poziomy odniesienia dla poszczególnych kategorii są już używane w obliczeniach Shop Performance Score od wczoraj, 13 marca 2025 r. Wystarczy przejść do pulpitu nawigacyjnego Shop Performance w Centrum Sprzedawcy TikTok, aby zobaczyć najnowsze szczegóły obliczeń.

TikTok Shop launch product listing category-based benchmarks

Source: seller-uk.tiktok.com

Odnośnie oceny wydajności sklepu

Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tym pomysłem, ocena wydajności sklepu jest narzędziem, które pomaga właścicielom sklepów w ocenie i poprawie ich zdolności do interakcji z klientami i utrzymania ich jako lojalnych klientów. Odznaka Star Shop, dostęp do marketingu afiliacyjnego, kampanii, współfinansowana bezpłatna wysyłka, prezenty na żywo i lepsza widoczność dla potencjalnych klientów to tylko kilka korzyści, które wiążą się z uzyskaniem oceny „Dobry” lub wyższej.

Sklepy, które zrealizowały co najmniej 30 zamówień w ciągu ostatnich 90 dni i nie mają zamówień, które zostały oznaczone jako nieuczciwe, są jedynymi kwalifikującymi się do oceny. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z dokumentacją Centrum Sprzedawcy TikTok Shop, która zawiera wszystkie szczegóły dotyczące tych zmian.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał
3 min czytania

Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał

Żadna technologia nie ma obecnie tak głębokiego wpływu na świat biznesu jak sztuczna inteligencja. Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, a coraz więcej firm integruje je ze swoimi procesami. Sztuczna inteligencja robi również furorę w handlu elektronicznym – od tworzenia treści i rekomendacji produktów po lepszą obsługę klienta i zapobieganie oszustwom. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki
6 min czytania

Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki

Jeszcze do niedawna wprowadzanie pytań i zapytań do wyszukiwarki było całkowicie naturalne. Dziś sytuacja uległa zmianie. Oprócz tego, że do gry wkracza sztuczna inteligencja, ludzie coraz częściej szukają odpowiedzi bezpośrednio w mediach społecznościowych. Zamiast Google, otwierają TikTok lub Instagram i oczekują szybkich, praktycznych wyjaśnień, najlepiej w formie krótkiego wideo. Tego typu treści, znane jako treści […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku
3 min czytania

Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku

Najnowszy raport Retail Week dostarcza nowych informacji rynkowych na temat największych firm zajmujących się handlem elektronicznym. Ciągłe poszukiwanie przez konsumentów opłacalnych opcji zakupów skłoniło czołowych sprzedawców detalicznych do opracowania strategii cyfrowych, które z powodzeniem przyciągają klientów z powrotem do ich wirtualnych koszyków. Branża e-commerce nadal szybko się rozwija, ponieważ analitycy przewidują, że w 2025 r. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+