
Od 28 marca 2024 r. każdy sklep internetowy na Węgrzech musi oferować dostawę towarów do klientów za pośrednictwem Magyar Posta (Poczty Węgierskiej). Szczegóły zostały przedstawione przez czeską APEK w briefie prawnym w języku angielskim.
Obowiązek oferowania dostawy za pośrednictwem Magyar Posta dotyczy wszystkich firm działających na rynku węgierskim. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy sprzedawca dostarcza towary bezpośrednio z zagranicy. W związku z tym, jeśli e-sklep wysyła paczki bezpośrednio z Niemiec na Węgry, Magyar Posta nie może zapewnić dostawy i dlatego nie musi być uwzględniona w ofercie przewoźników danego sklepu”. Źródło APEK.cz cytowane 27.3.2024 o 14:48
Nowelizacja ustawy ma na celu promowanie przedsiębiorstw państwowych, a rozporządzenie będzie miało zastosowanie do oferty. Do klienta będzie należała decyzja, czy wybrać Pocztę Węgierską, czy jej konkurentów do dostarczenia zamówienia. Sklepy internetowe muszą jednak oferować wybór spośród wszystkich metod dostawy oferowanych przez pocztę: dostawa do domu (na adres), dostawa na pocztę, dostawa do punktu odbioru lub do skrzynek odbiorczych. Poczta Węgierska opublikowała stałe ceny dla sklepów internetowych na swojej stronie internetowej. Na przykład Magyar Posta ustaliła maksymalną cenę 990 HUF (ok. 2,5 EUR) za dostawę do urzędu pocztowego lub skrytki pocztowej, a dostawa do domu powinna kosztować 1 990 HUF (ok. 5 EUR). Cena zależy od wagi paczki. Zgodność z przepisami rządowymi jest monitorowana przez Urząd Ochrony Konsumentów. Nieprzestrzeganie przepisów jest uważane za szkodliwe dla interesów konsumentów i może skutkować podjęciem działań przez odpowiednie władze. Konsekwencje prawne mogą obejmować grzywnę.