2 min czytania

Zmiana taryf importowych zaczyna wyglądać realnie

Przepisy dotyczące podatku VAT dla importu e-commerce są obecnie modyfikowane w Parlamencie Europejskim. Na stole leży propozycja zniesienia progu cła importowego w wysokości 150 euro. Chociaż negocjacje wciąż trwają, zdecydowano już, że zmiany te zostaną wdrożone do marca 2028 r.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Zmiana taryf importowych zaczyna wyglądać realnie
Źródło: Depositphotos

Aktualne przepisy dotyczące podatku VAT i ich konsekwencje

Produkty zakupione spoza Unii Europejskiej, na przykład od amerykańskich lub chińskich sprzedawców internetowych, podlegają podatkom importowym zgodnie z obecnymi przepisami UE. W przypadku zamówień do 150 € istnieje jednak wyjątek .

Wielu zagranicznych sprzedawców – zwłaszcza tych na stronach internetowych takich jak AliExpress i Temu ze swoimi zwykle tanimi towarami – było w stanie uniknąć płacenia podatków importowych dzięki temu poziomowi.

Bariera 150 euro motywuje sprzedawców do zaniżania cen swoich produktów – wynika z badania przeprowadzonego przez Dział Analiz Parlamentu Europejskiego. „Podcięcie cenowe” pomaga im uniknąć podatków celnych i niższych stawek VAT. Oznacza to utratę dochodów dla UE, ale prowadzi również do nieuczciwych warunków działania dla lokalnych przedsiębiorstw przestrzegających przepisów podatkowych.

Jednocześnie zniesienie progu 150 euro mogłoby również prowadzić do strat administracyjnych , ponieważ wszystkie importowane produkty musiałyby przejść przez system kompleksowej obsługi importu (IOSS). Zarządzanie kilkoma podatkami importowymi i zobowiązaniami VAT na kilku rynkach jest obecnie logistyczną katastrofą . Korzystając z jednego systemu, dropshipperzy mogą skorzystać z łatwiejszych procedur, a tym samym być może zaoszczędzić czas i pieniądze na przestrzeganiu przepisów.

Wpływ na firmę Dropship

Firmy kładące nacisk na podejście dropshipping mogą wyczuć zmianę. W UE dropshipperzy mogą spotkać się z konkurencją ze strony wyżej wymienionych zagranicznych dostawców, którzy oferują swoje produkty za stawki niemal likwidacyjne. Jednak w sytuacji, gdy dostawcy spoza UE muszą płacić podatki, nieuczciwa konkurencja ze strony taniego importu może zostać wyeliminowana, a tym samym wyrównać szanse.

Jednocześnie jednak należy pamiętać, że wyeliminowanie limitu może skutkować wyższymi wydatkami konsumenckimi, ponieważ podatki importowe mają zastosowanie do wszystkich zakupów niezależnie od wartości. Dropshipperzy będą musieli uczciwie otworzyć te zmiany dla swoich klientów i być może zmodyfikować swoją politykę cenową, aby pozostać konkurencyjnymi.

Podczas gdy Parlament Europejski wciąż debatuje nad proponowanymi reformami, firmy internetowe mają dużo czasu na przygotowanie, biorąc pod uwagę ich planowane wdrożenie do marca 2028 r.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg
3 min czytania

Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg

Wszystkie osoby zajmujące się e-commerce, które edytowały filmy do 15 sekund – mamy nowe dane TikTok, które mogą zmienić wszystko, co robisz. Platforma opublikowała w zeszłym tygodniu kilka otwierających oczy statystyk z analizy pierwszego kwartału. Filmy trwające ponad 60 sekund znacznie przewyższają krótsze materiały. Tak, my też byliśmy zaskoczeni. Jest to sprzeczne ze wszystkim, co […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce
3 min czytania

Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce

Czy otrzymałeś wiadomość e-mail o zmianach w sposobie ładowania tagów Google Ads i Floodlight przez Google Tag Manager (GTM) od 10 kwietnia 2025 r.? Ta aktualizacja może mieć wpływ na śledzenie konwersji, remarketing i sposób zarządzania tagami w GTM. Co dokładnie się zmienia, dlaczego tak się dzieje i co należy zrobić? Przyjrzyjmy się temu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+