Niemieccy konsumenci wahają się, czy zdecydować się na zakupy na żywo
Jak informuje Ecommerce News , tego rodzaju zakupy w Niemczech odnotowują stopniowy wzrost popularności. Tylko 8% niemieckich konsumentów spróbowało go, co polega na kupowaniu produktów online podczas demonstracji w czasie rzeczywistym. Liczba ta stanowi dwukrotny wzrost z 4% w 2021 roku, co wskazuje na powolny, ale stały wzrost popularności zakupów na żywo w Niemczech. Jednak pomimo tego wzrostu, ogólny wskaźnik akceptacji pozostaje niski, co sugeruje, że tego rodzaju zakupy w Niemczech nadal napotykają przeszkody, aby stać się głównym trendem w handlu elektronicznym.
Na przykład usługa przesyłania strumieniowego Zary została właśnie udostępniona w wielu krajach europejskich. Mimo że widzieli więcej zakupów na żywo, większość niemieckich klientów nadal waha się, czy spróbować.
Patrząc w przyszłość, tylko 21% Niemców wyobraża sobie w przyszłości udział w zakupach na żywo . Nieco bardziej zainteresowane są osoby w wieku od 18 do 29 lat (34% jest otwartych na ten pomysł). Mimo to dwie trzecie młodych Niemców nadal nie planuje korzystać z tego sposobu robienia zakupów.
Niemcy powoli zaczynają korzystać z live shoppingu, co bardzo różni się od Azji, zwłaszcza Chin, gdzie jest to bardzo powszechne. Tam setki milionów ludzi oglądają tysiące transmisji każdego dnia, co pokazuje, że niemiecki rynek ma przestrzeń do wzrostu.
Najczęściej zadawane pytania
Dlaczego zakupy na żywo są bardziej popularne w Azji niż w Niemczech?
Wyraźny kontrast między popularnością zakupów na żywo w Azji a ich chłodnym przyjęciem w Niemczech można przypisać różnicom kulturowym, integracji platform, zachowaniom konsumentów i dojrzałości rynku. Aby zakupy na żywo zyskały na popularności w Niemczech, sprzedawcy detaliczni mogą być zmuszeni do zwiększenia aspektu zaangażowania emocjonalnego i stworzenia bardziej atrakcyjnych i zabawnych doświadczeń, które współgrają z preferencjami konsumentów w zakresie inspiracji i interakcji.
Rola TikToka w ekspansji zakupów na żywo
Mówi się, że na decyzję TikToka o opóźnieniu uruchomienia TikTok Shop w Europie kontynentalnej wpłynęło to , jak słabo zostały tam odebrane zakupy w wersji live. Mimo że firma nie powiedziała na pewno, Hiszpania prawdopodobnie będzie pierwszym krajem w Europie, który otworzy TikTok Shop przed końcem roku. Inne kraje europejskie pójdą w ich ślady.
Wraz ze wzrostem popularności zakupów na żywo w Niemczech, sklepy i platformy będą musiały dostosować się do specyficznych potrzeb i pragnień niemieckich klientów, aby zachęcić więcej osób do nawiązania kontaktu i podążania za tym nowym trendem e-commerce.