3 min czytania

Zakupy na żywo w Niemczech odnotowują powolną adopcję

Z niedawnego badania trendów przeprowadzonego przez ECC Köln wynika, że zakupy na żywo w Niemczech, znane również jako "zakupy in-stream", zyskują coraz większe uznanie. Sześciu na dziesięciu niemieckich konsumentów rozumie teraz tę koncepcję, podwajając poziom świadomości sprzed trzech lat. Jednak wskaźnik adopcji zakupów na żywo w Niemczech pozostaje niski.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Zakupy na żywo w Niemczech odnotowują powolną adopcję
Źródło: Depositphotos

Niemieccy konsumenci wahają się, czy zdecydować się na zakupy na żywo

Jak informuje Ecommerce News , tego rodzaju zakupy w Niemczech odnotowują stopniowy wzrost popularności. Tylko 8% niemieckich konsumentów spróbowało go, co polega na kupowaniu produktów online podczas demonstracji w czasie rzeczywistym. Liczba ta stanowi dwukrotny wzrost z 4% w 2021 roku, co wskazuje na powolny, ale stały wzrost popularności zakupów na żywo w Niemczech. Jednak pomimo tego wzrostu, ogólny wskaźnik akceptacji pozostaje niski, co sugeruje, że tego rodzaju zakupy w Niemczech nadal napotykają przeszkody, aby stać się głównym trendem w handlu elektronicznym.

Na przykład usługa przesyłania strumieniowego Zary została właśnie udostępniona w wielu krajach europejskich. Mimo że widzieli więcej zakupów na żywo, większość niemieckich klientów nadal waha się, czy spróbować.

Patrząc w przyszłość, tylko 21% Niemców wyobraża sobie w przyszłości udział w zakupach na żywo . Nieco bardziej zainteresowane są osoby w wieku od 18 do 29 lat (34% jest otwartych na ten pomysł). Mimo to dwie trzecie młodych Niemców nadal nie planuje korzystać z tego sposobu robienia zakupów.

Niemcy powoli zaczynają korzystać z live shoppingu, co bardzo różni się od Azji, zwłaszcza Chin, gdzie jest to bardzo powszechne. Tam setki milionów ludzi oglądają tysiące transmisji każdego dnia, co pokazuje, że niemiecki rynek ma przestrzeń do wzrostu.

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego zakupy na żywo są bardziej popularne w Azji niż w Niemczech?

Wyraźny kontrast między popularnością zakupów na żywo w Azji a ich chłodnym przyjęciem w Niemczech można przypisać różnicom kulturowym, integracji platform, zachowaniom konsumentów i dojrzałości rynku. Aby zakupy na żywo zyskały na popularności w Niemczech, sprzedawcy detaliczni mogą być zmuszeni do zwiększenia aspektu zaangażowania emocjonalnego i stworzenia bardziej atrakcyjnych i zabawnych doświadczeń, które współgrają z preferencjami konsumentów w zakresie inspiracji i interakcji.

Rola TikToka w ekspansji zakupów na żywo

Mówi się, że na decyzję TikToka o opóźnieniu uruchomienia TikTok Shop w Europie kontynentalnej wpłynęło to , jak słabo zostały tam odebrane zakupy w wersji live. Mimo że firma nie powiedziała na pewno, Hiszpania prawdopodobnie będzie pierwszym krajem w Europie, który otworzy TikTok Shop przed końcem roku. Inne kraje europejskie pójdą w ich ślady.

Wraz ze wzrostem popularności zakupów na żywo w Niemczech, sklepy i platformy będą musiały dostosować się do specyficznych potrzeb i pragnień niemieckich klientów, aby zachęcić więcej osób do nawiązania kontaktu i podążania za tym nowym trendem e-commerce.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Jakie są trendy w marketingu wielokanałowym w 2025 roku?
2 min czytania

Jakie są trendy w marketingu wielokanałowym w 2025 roku?

W 2025 r. sprzedawcy internetowi staną przed bezprecedensowym wyzwaniem: uwaga konsumentów jest podzielona na niezliczone aplikacje, platformy i urządzenia. Ostatnie badania pokazują dramatyczną zmianę w zachowaniu konsumentów – oglądalność telewizji linearnej spadła poniżej 50% całkowitego czasu spędzanego przed ekranem.

Przeczytaj artykuł
Trump grozi UE nowymi taryfami celnymi
2 min czytania

Trump grozi UE nowymi taryfami celnymi

Według agencji Reuters, prezydent USA Donald Trump określił praktyki handlowe UE jako „bardzo, bardzo złe” dla Stanów Zjednoczonych i ogłosił plany nałożenia nowych ceł na UE 21 stycznia. Potencjalnie poważna zmiana w handlu USA-UE może wynikać z deklaracji Trumpa w Białym Domu, że cła są „jedynym sposobem” na osiągnięcie uczciwych stosunków handlowych.

Przeczytaj artykuł
Dlaczego tylko 26% ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe i jak je poprawić?
4 min czytania

Dlaczego tylko 26% ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe i jak je poprawić?

Tylko 26% klientów ocenia doświadczenia cyfrowe jako doskonałe. Co można zrobić? W ubiegłym roku pojawiło się wiele informacji na temat ujednoliconych danych i generatywnej sztucznej inteligencji, które mają potencjał, aby zmienić doświadczenia klientów. Dlaczego personalizacja często zawodzi? I co odróżnia liderów rynku od innych firm? Raport Adobe Digital Trends 2024 koncentruje się na tych pytaniach. […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+