2 min czytania

Za 5 lat otwarta bankowość będzie bardziej popularna niż kryptowaluty i BNPL

Pokazują to ostatnie badania przeprowadzone przez emerchantpay, karty pozostaną najpopularniejszą metodą płatności za 5 lat (22% respondentów), ale otwarta bankowość będzie na drugim miejscu (19% konsumentów w Wielkiej Brytanii wybierze ją za 5 lat).

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Za 5 lat otwarta bankowość będzie bardziej popularna niż kryptowaluty i BNPL
Źródło: Depositphotos

Ankieta przeprowadzona wśród ponad 2000 brytyjskich konsumentów dotyczy aktualnych postaw i preferencji konsumentów wobec otwartej bankowości. 22% respondentów opowiedziało się za kartami, a na drugim miejscu znalazła się otwarta bankowość. Szacuje się, że 19% konsumentów w Wielkiej Brytanii wybierze go w ciągu 5 lat.

Otwarta bankowość to praktyka polegająca na umożliwieniu stronom trzecim (np. aplikacjom fintech) dostępu do danych finansowych klientów z banków za pośrednictwem interfejsów API. Oznacza to, że klienci mogą bezpiecznie udostępniać swoje informacje finansowe innym bankom lub autoryzowanym organizacjom finansowym, takim jak dostawcy usług płatniczych, pożyczkodawcy i ubezpieczyciele.

Source: emerchantpay

Chociaż termin „otwarta bankowość” nie jest rezonowany w społeczeństwie, badanie wykazało, że kiedy wyjaśniono respondentom jego definicję, 45% respondentów z Wielkiej Brytanii potwierdziło, że z niej korzystało.

Patrząc na intencje zakupowe konsumentów w Wielkiej Brytanii, 42% respondentów stwierdziło, że prawdopodobnie skorzysta z otwartej bankowości do płatności w sklepie, podczas gdy 37% stwierdziło, że prawdopodobnie użyje jej do płatności online. Ponadto brytyjscy konsumenci, którzy korzystaliby z otwartej bankowości głównie do zakupów cyfrowych, stwierdzili, że będą jej używać do zakupów detalicznych online (44%), a następnie do płatności za media (36%), biletów lotniczych (30%), hoteli (34%) i usług subskrypcji online (25%).
To stawia otwartą bankowość przed innymi metodami płatności, takimi jak ręczne przelewy bankowe (13%), kryptowaluty (7%) i kup teraz, zapłać później (14%). 42% konsumentów stwierdziło, że korzystałoby z otwartej bankowości przy przyszłych zakupach, gdyby obsługiwała ona płatności mobilne i internetowe bezpośrednio z ich konta bankowego. Poniższy wykres przedstawia konsumentów, którzy planują częściej korzystać z otwartej bankowości w ciągu najbliższych pięciu lat, w podziale na wiek.

Poniższy wykres przedstawia konsumentów, którzy planują częściej korzystać z otwartej bankowości w ciągu najbliższych pięciu lat, w podziale na wiek.

Source: emerchantpay

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%
4 min czytania

Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%

Ostatnio na TikTok dzieje się coś szalonego. Lidl, niemiecki supermarket dyskontowy, upuszcza limitowane produkty w sklepie TikTok i wyprzedają się one szybciej niż kiedykolwiek. Ich dubajskie batoniki czekoladowe – te z nadzieniem pistacjowym, na punkcie których wszyscy mają obsesję – sprzedawały się w ilości 72 batonów na sekundę i skończyły się w ciągu 90 minut. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU