2 min czytania

Za 5 lat otwarta bankowość będzie bardziej popularna niż kryptowaluty i BNPL

Pokazują to ostatnie badania przeprowadzone przez emerchantpay, karty pozostaną najpopularniejszą metodą płatności za 5 lat (22% respondentów), ale otwarta bankowość będzie na drugim miejscu (19% konsumentów w Wielkiej Brytanii wybierze ją za 5 lat).

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Za 5 lat otwarta bankowość będzie bardziej popularna niż kryptowaluty i BNPL
Źródło: Depositphotos

Ankieta przeprowadzona wśród ponad 2000 brytyjskich konsumentów dotyczy aktualnych postaw i preferencji konsumentów wobec otwartej bankowości. 22% respondentów opowiedziało się za kartami, a na drugim miejscu znalazła się otwarta bankowość. Szacuje się, że 19% konsumentów w Wielkiej Brytanii wybierze go w ciągu 5 lat.

Otwarta bankowość to praktyka polegająca na umożliwieniu stronom trzecim (np. aplikacjom fintech) dostępu do danych finansowych klientów z banków za pośrednictwem interfejsów API. Oznacza to, że klienci mogą bezpiecznie udostępniać swoje informacje finansowe innym bankom lub autoryzowanym organizacjom finansowym, takim jak dostawcy usług płatniczych, pożyczkodawcy i ubezpieczyciele.

Source: emerchantpay

Chociaż termin „otwarta bankowość” nie jest rezonowany w społeczeństwie, badanie wykazało, że kiedy wyjaśniono respondentom jego definicję, 45% respondentów z Wielkiej Brytanii potwierdziło, że z niej korzystało.

Patrząc na intencje zakupowe konsumentów w Wielkiej Brytanii, 42% respondentów stwierdziło, że prawdopodobnie skorzysta z otwartej bankowości do płatności w sklepie, podczas gdy 37% stwierdziło, że prawdopodobnie użyje jej do płatności online. Ponadto brytyjscy konsumenci, którzy korzystaliby z otwartej bankowości głównie do zakupów cyfrowych, stwierdzili, że będą jej używać do zakupów detalicznych online (44%), a następnie do płatności za media (36%), biletów lotniczych (30%), hoteli (34%) i usług subskrypcji online (25%).
To stawia otwartą bankowość przed innymi metodami płatności, takimi jak ręczne przelewy bankowe (13%), kryptowaluty (7%) i kup teraz, zapłać później (14%). 42% konsumentów stwierdziło, że korzystałoby z otwartej bankowości przy przyszłych zakupach, gdyby obsługiwała ona płatności mobilne i internetowe bezpośrednio z ich konta bankowego. Poniższy wykres przedstawia konsumentów, którzy planują częściej korzystać z otwartej bankowości w ciągu najbliższych pięciu lat, w podziale na wiek.

Poniższy wykres przedstawia konsumentów, którzy planują częściej korzystać z otwartej bankowości w ciągu najbliższych pięciu lat, w podziale na wiek.

Source: emerchantpay

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg
3 min czytania

Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg

Wszystkie osoby zajmujące się e-commerce, które edytowały filmy do 15 sekund – mamy nowe dane TikTok, które mogą zmienić wszystko, co robisz. Platforma opublikowała w zeszłym tygodniu kilka otwierających oczy statystyk z analizy pierwszego kwartału. Filmy trwające ponad 60 sekund znacznie przewyższają krótsze materiały. Tak, my też byliśmy zaskoczeni. Jest to sprzeczne ze wszystkim, co […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce
3 min czytania

Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce

Czy otrzymałeś wiadomość e-mail o zmianach w sposobie ładowania tagów Google Ads i Floodlight przez Google Tag Manager (GTM) od 10 kwietnia 2025 r.? Ta aktualizacja może mieć wpływ na śledzenie konwersji, remarketing i sposób zarządzania tagami w GTM. Co dokładnie się zmienia, dlaczego tak się dzieje i co należy zrobić? Przyjrzyjmy się temu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+