YouTube Shorts stał się wyjątkową platformą do docierania do odbiorców. Przyjrzyjmy się nowym formatom reklam i kontrolkom.
„Dla marek YouTube jest miejscem, w którym można docierać do odbiorców i wchodzić z nimi w interakcje podczas całej ścieżki zakupowej, w tym YouTube Shorts, które mogą teraz trwać do 3 minut. W rzeczywistości, według badań Morgan Stanley AlphaWise, 40% użytkowników YouTube Shorts w ogóle nie korzysta z Instagram Reels ani TikTok” – stwierdził Google.
Ekskluzywne kampanie z krótkimi metrażami
Marki mogą teraz umieszczać reklamy wyłącznie w sekcji Shorts, optymalizując reklamy dla konsumentów krótkich treści mobilnych.
Interaktywne reklamy z naklejkami
Do końca roku reklamodawcy mogą używać naklejek w reklamach Shorts, które są generowane automatycznie na podstawie zdjęć produktów. Celem jest sprawienie, aby reklamy Shorts były bardziej interaktywne i angażujące dla użytkowników.
Animowane reklamy graficzne dla kampanii Demand Gen
Reklamy te pobierają obrazy produktów z Google Merchant Center i prezentują je w animowanym formacie dla kampanii Demand Gen, przekształcając statyczne obrazy w bardziej dynamiczne jednostki reklamowe i zwiększając wskaźniki zaangażowania. Zaletą jest ich globalna dostępność.
Ulepszone narzędzia do pomiaru wydajności
Google wprowadza nowe narzędzia do mierzenia skuteczności reklam w Shorts. Wizja polega na tym, aby twórcy lepiej zrozumieli wpływ swoich kampanii.
Pierwszym z tych narzędzi jest pomiar wzrostu sprzedaży za pośrednictwem firm zewnętrznych. Marki będą mogły określić, w jaki sposób reklamy Shorts wpływają na rzeczywistą sprzedaż, uzyskując jaśniejszy obraz wpływu reklam na konwersje.
Kolejną korzyścią są badania wzrostu świadomości zintegrowane bezpośrednio ze środowiskiem Shorts. Ankiety te pozwalają markom śledzić zmiany w świadomości marki lub zainteresowaniu użytkowników bezpośrednio tam, gdzie są aktywni. Narzędzia te pozwalają markom nie tylko lepiej zrozumieć, w jaki sposób ich reklamy wpływają na konsumentów, ale także skuteczniej kierować i dostosowywać treści w celu uzyskania lepszych wyników.
Kampanie AI i elastyczność formatu
Google ulepsza kampanie oparte na sztucznej inteligencji prowadzone w YouTube, w tym Shorts i format In-Stream. Ta aktualizacja daje markom możliwość poprawy sposobu wyświetlania reklam zgodnie z celami kampanii.
Google wprowadziło nowe ustawienia , dzięki którym reklamodawcy mogą decydować, gdzie mają wyświetlać swoje reklamy – czy wyłącznie w Shorts, tylko w formatach In-Stream, czy też w obu tych formatach jednocześnie. W ten sposób reklamodawcy mogą lepiej optymalizować zasięg i zaangażowanie użytkowników, biorąc pod uwagę zachowania odbiorców w różnych formatach.
Kolejnym ulepszeniem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatycznego dostosowywania formatu wideo. Sztuczna inteligencja Google może teraz dostosowywać rozmiary reklam do różnych formatów YouTube, zachowując przy tym ważne elementy marki. To inteligentne podejście zapewnia, że reklama pozostaje skuteczna i spójna wizualnie niezależnie od tego, gdzie się pojawia, zwiększając w ten sposób jej ogólną wydajność na całej platformie.
Twórcy odgrywają znaczącą rolę w YouTube, dlatego Google rozbudowuje narzędzia dla marek, które chcą skutecznie wykorzystać ich potencjał do budowania więzi z odbiorcami.
Reklamy partnerskie za pośrednictwem BrandConnect, dostępne na całym świecie, umożliwiają markom e-commerce włączanie filmów stworzonych przez twórców do swoich kampanii. Według danych Google, reklamy te współpracujące z twórcami YouTube Shorts osiągają nawet o 20% wyższe współczynniki konwersji w porównaniu z reklamami zawierającymi tylko treści marki.
Google wprowadziło również nowe interfejsy API do linkowania filmów i scentralizowane zarządzanie współpracą. Ten interfejs API umożliwia markom zarządzanie wieloma prośbami o linki do filmów z twórcami, a scentralizowany panel w Google Ads znacznie upraszcza śledzenie tych partnerstw i zarządzanie nimi.
Opcje wyboru YouTube i przejęcia przez twórcę
W przypadku kampanii nastawionych na zwiększanie świadomości YouTube Select oferuje teraz 100% udziału w głosie na głównych kanałach wybranych twórców. Daje to markom wyłączną obecność w tych kanałach.
Niestety, ta opcja jest obecnie dostępna tylko w USA, ale Google planuje szerszą globalną premierę w 2025 roku.
Ten nowy zestaw narzędzi odzwierciedla nacisk Google na dostarczanie elastycznych, mierzalnych i kreatywnych formatów reklamowych w YouTube. Zaktualizowane opcje kierowania, ulepszone narzędzia pomiarowe i rozszerzona współpraca z twórcami mają pomóc markom skuteczniej docierać do odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej na platformie, która obejmuje zarówno krótkie, jak i długie treści.