5 min czytania

YouTube Shorts rozszerza możliwości reklamowe

Firma Google wprowadziła niedawno nowe funkcje reklamowe w YouTube, które mają pomóc markom e-commerce w skuteczniejszym docieraniu do odbiorców w różnych formatach, w tym YouTube Shorts. Przyjrzyjmy się kluczowym aktualizacjom istotnym dla profesjonalistów z branży e-commerce, skupiając się na praktycznych możliwościach poprawy skuteczności reklam, targetowania i współpracy z twórcami.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
YouTube Shorts rozszerza możliwości reklamowe
Źródło: Depositphotos

YouTube Shorts stał się wyjątkową platformą do docierania do odbiorców. Przyjrzyjmy się nowym formatom reklam i kontrolkom.

„Dla marek YouTube jest miejscem, w którym można docierać do odbiorców i wchodzić z nimi w interakcje podczas całej ścieżki zakupowej, w tym YouTube Shorts, które mogą teraz trwać do 3 minut. W rzeczywistości, według badań Morgan Stanley AlphaWise, 40% użytkowników YouTube Shorts w ogóle nie korzysta z Instagram Reels ani TikTok” – stwierdził Google.

Ekskluzywne kampanie z krótkimi metrażami

Marki mogą teraz umieszczać reklamy wyłącznie w sekcji Shorts, optymalizując reklamy dla konsumentów krótkich treści mobilnych.

Interaktywne reklamy z naklejkami

Do końca roku reklamodawcy mogą używać naklejek w reklamach Shorts, które są generowane automatycznie na podstawie zdjęć produktów. Celem jest sprawienie, aby reklamy Shorts były bardziej interaktywne i angażujące dla użytkowników.

Animowane reklamy graficzne dla kampanii Demand Gen

Reklamy te pobierają obrazy produktów z Google Merchant Center i prezentują je w animowanym formacie dla kampanii Demand Gen, przekształcając statyczne obrazy w bardziej dynamiczne jednostki reklamowe i zwiększając wskaźniki zaangażowania. Zaletą jest ich globalna dostępność.

Ulepszone narzędzia do pomiaru wydajności

Google wprowadza nowe narzędzia do mierzenia skuteczności reklam w Shorts. Wizja polega na tym, aby twórcy lepiej zrozumieli wpływ swoich kampanii.

Pierwszym z tych narzędzi jest pomiar wzrostu sprzedaży za pośrednictwem firm zewnętrznych. Marki będą mogły określić, w jaki sposób reklamy Shorts wpływają na rzeczywistą sprzedaż, uzyskując jaśniejszy obraz wpływu reklam na konwersje.

Kolejną korzyścią są badania wzrostu świadomości zintegrowane bezpośrednio ze środowiskiem Shorts. Ankiety te pozwalają markom śledzić zmiany w świadomości marki lub zainteresowaniu użytkowników bezpośrednio tam, gdzie są aktywni. Narzędzia te pozwalają markom nie tylko lepiej zrozumieć, w jaki sposób ich reklamy wpływają na konsumentów, ale także skuteczniej kierować i dostosowywać treści w celu uzyskania lepszych wyników.

Brands can now place ads exclusively in the Shorts section, optimising advertisements for consumers of short-form mobile content.

Source: Google

Kampanie AI i elastyczność formatu

Google ulepsza kampanie oparte na sztucznej inteligencji prowadzone w YouTube, w tym Shorts i format In-Stream. Ta aktualizacja daje markom możliwość poprawy sposobu wyświetlania reklam zgodnie z celami kampanii.

Google wprowadziło nowe ustawienia , dzięki którym reklamodawcy mogą decydować, gdzie mają wyświetlać swoje reklamy – czy wyłącznie w Shorts, tylko w formatach In-Stream, czy też w obu tych formatach jednocześnie. W ten sposób reklamodawcy mogą lepiej optymalizować zasięg i zaangażowanie użytkowników, biorąc pod uwagę zachowania odbiorców w różnych formatach.

Kolejnym ulepszeniem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatycznego dostosowywania formatu wideo. Sztuczna inteligencja Google może teraz dostosowywać rozmiary reklam do różnych formatów YouTube, zachowując przy tym ważne elementy marki. To inteligentne podejście zapewnia, że reklama pozostaje skuteczna i spójna wizualnie niezależnie od tego, gdzie się pojawia, zwiększając w ten sposób jej ogólną wydajność na całej platformie.

Twórcy odgrywają znaczącą rolę w YouTube, dlatego Google rozbudowuje narzędzia dla marek, które chcą skutecznie wykorzystać ich potencjał do budowania więzi z odbiorcami.

Reklamy partnerskie za pośrednictwem BrandConnect, dostępne na całym świecie, umożliwiają markom e-commerce włączanie filmów stworzonych przez twórców do swoich kampanii. Według danych Google, reklamy te współpracujące z twórcami YouTube Shorts osiągają nawet o 20% wyższe współczynniki konwersji w porównaniu z reklamami zawierającymi tylko treści marki.

Google wprowadziło również nowe interfejsy API do linkowania filmów i scentralizowane zarządzanie współpracą. Ten interfejs API umożliwia markom zarządzanie wieloma prośbami o linki do filmów z twórcami, a scentralizowany panel w Google Ads znacznie upraszcza śledzenie tych partnerstw i zarządzanie nimi.

Opcje wyboru YouTube i przejęcia przez twórcę

W przypadku kampanii nastawionych na zwiększanie świadomości YouTube Select oferuje teraz 100% udziału w głosie na głównych kanałach wybranych twórców. Daje to markom wyłączną obecność w tych kanałach.

Niestety, ta opcja jest obecnie dostępna tylko w USA, ale Google planuje szerszą globalną premierę w 2025 roku.

Ten nowy zestaw narzędzi odzwierciedla nacisk Google na dostarczanie elastycznych, mierzalnych i kreatywnych formatów reklamowych w YouTube. Zaktualizowane opcje kierowania, ulepszone narzędzia pomiarowe i rozszerzona współpraca z twórcami mają pomóc markom skuteczniej docierać do odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej na platformie, która obejmuje zarówno krótkie, jak i długie treści.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
WhatsApp po cichu wprowadza reklamy dla 2 miliardów użytkowników
3 min czytania

WhatsApp po cichu wprowadza reklamy dla 2 miliardów użytkowników

Meta właśnie złamała kod czegoś, co wydawało się niemożliwe: zarabiania na WhatsApp bez niszczenia tego, co użytkownicy kochają w nim najbardziej. WhatsApp, który obsługuje ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie, właśnie ogłosił coś, co zasadniczo zmieni sposób, w jaki korzystamy z aplikacji. I szczerze mówiąc, większość ludzi tego nie zauważy.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
83% kupujących odkrywa nowe marki w sklepie TikTok.
5 min czytania

83% kupujących odkrywa nowe marki w sklepie TikTok.

8 milionów godzin strumieniowych zakupów na żywo, 70 milionów produktów i jeden oszałamiający fakt: większość klientów znajduje marki, o których istnieniu nigdy nie wiedzieli. To nie tylko wzrost – to całkowite zakłócenie rynku, zgodnie z najnowszymi danymi dotyczącymi wydajności TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress rzuca wyzwanie Amazon z nową europejską siecią realizacji zamówień
3 min czytania

AliExpress rzuca wyzwanie Amazon z nową europejską siecią realizacji zamówień

Chiński gigant rynkowy, AliExpress, właśnie nabył 10 magazynów w całej Europie, obiecując 7-dniową dostawę, aby konkurować z Amazon, Temu i Shein. Oto, co oznacza to dla milionów europejskich kupujących. Według doniesień EcommerceNews, ten rozwój może zmienić sposób, w jaki Europejczycy robią zakupy online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+