
Aktualizacja YouTube Shorts: zmiana wejdzie w życie wkrótce
YouTube zacznie zliczać wyświetlenia za każdym razem, gdy film krótkometrażowy zacznie się odtwarzać lub zostanie odtworzony 31 marca, zamiast wymagać od użytkowników oglądania przez określony czas przed zarejestrowaniem wyświetlenia. W przyszłości twórcy prawdopodobnie zobaczą więcej wyświetleń w wyniku tej zmiany.
Modyfikacja została wprowadzona w odpowiedzi na opinie twórców, którzy chcieli zobaczyć więcej informacji o tym, jak często widzowie faktycznie oglądają ich filmy krótkometrażowe
. Dzięki tej zaktualizowanej metryce producenci treści będą mogli pokazać potencjalnym partnerom marki, jak szeroko do nich docierają i podejmować lepsze decyzje dotyczące strategii treści.
YouTube zachował te informacje w sekcji „Zaangażowane wyświetlenia” w trybie zaawansowanym YouTube Analytics dla użytkowników, którzy nadal chcą monitorować wcześniejsze dane. Aby upewnić się, że zmiana nie wpłynie na możliwości monetyzacji, zarobki twórców i kwalifikowalność do programu partnerskiego YouTube będą nadal oparte na tym oryginalnym pomiarze.TikTok i Instagram Reels, które już śledzą wyświetlenia na podstawie rozpoczętych i powtórzonych filmów, są teraz zgodne z analizami YouTube Shorts dzięki tej aktualizacji. Zarządzając treściami w różnych kanałach mediów społecznościowych, twórcy będą mogli łatwiej porównywać wskaźniki wydajności dzięki standaryzacji platformy. Ta modyfikacja zapewnia dokładniejsze zrozumienie zasięgu treści dla firm e-commerce korzystających z krótkich form marketingu wideo, co może usprawnić pomiar zwrotu z inwestycji w kampanie marketingowe w mediach społecznościowych.