Wprowadzenie funkcji opartych na sztucznej inteligencji w YouTube może zapewnić YouTube przewagę konkurencyjną nad innymi dostawcami wideo w mediach społecznościowych. YouTube ma nadzieję, że zainspiruje twórców do korzystania z technologii sztucznej inteligencji Google zamiast szukania substytutów, takich jak ChatGPT firmy OpenAI.
Przedstawiciel YouTube powiedział TechCrunch, że test na małą skalę ma teraz wybrany zestaw twórców, którzy mają teraz dostęp do tej funkcji. Zanim pomyśli się o większym wydaniu, firma chce przejrzeć komentarze twórców.
To nowe narzędzie oparte na Gemini pojawia się tuż po innej funkcji sztucznej inteligencji, z którą YouTube zaczął eksperymentować w maju. Koncentruje się na inspirowaniu treścią, ta wcześniejsza technologia opracowuje konspekty, aby rozpocząć proces produkcji przy użyciu sztucznej inteligencji do polecania tematów wideo w zależności od zainteresowań odbiorców.
YouTube postrzega to jako szansę na ocenę preferencji twórców w zakresie tworzenia pomysłów na treści między integracją Gemini, narzędziem inspiracji lub oboma tymi elementami razem. Osoby biorące udział w eksperymencie mogą uzyskać dostęp do tych funkcji w YouTube Studio. Wprowadzenie pomysłu wideo w oknie wyszukiwania daje dwie możliwości: narzędzie Burza mózgów z Gemini lub narzędzie inspiracji.
Podczas gdy rywale, tacy jak Instagram i TikTok, koncentrują teraz swoje wysiłki w zakresie sztucznej inteligencji na umożliwieniu twórcom tworzenia swoich cyfrowych awatarów, sieci społecznościowe, YouTube podchodzą do rzeczy inaczej. Platforma koncentruje się na wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji, aby pomóc twórcom w tworzeniu ich materiałów od podstaw.
YouTube chce zapewnić twórcom możliwości, które nie są obecnie dostępne na konkurencyjnych platformach, wprowadzając narzędzia do burzy mózgów oparte na sztucznej inteligencji. Szukając pomocy w zakresie pomysłów na treści, firma chce wiedzieć, czy artyści uważają, że pomocne jest posiadanie zarówno narzędzia inspiracji, jak i opcji współpracy z Gemini.