3 min czytania

Wzrost szwajcarskiego rynku e-commerce osiągnie 14,2 mld USD w 2024 r.

Według najnowszego raportu ECDB, szwajcarski rynek e-commerce jest 28. największym na świecie, z prognozowanymi przychodami w wysokości 14,2 mld USD w 2024 roku. Rynek odnotował 3% spadek przychodów w 2022 r. w wyniku silnej ekspansji napędzanej przez COVID w poprzednich latach.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Wzrost szwajcarskiego rynku e-commerce osiągnie 14,2 mld USD w 2024 r.
Źródło: Depositphotos

Szwajcarskie kategorie e-commerce pokazują dominację elektroniki

ECDB prognozuje złożoną roczną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 4,5% w latach 2024-2028. Oczekuje się, że do 2028 r. rynek ten osiągnie wartość 17 mld USD.

Przewidywany wzrost szwajcarskiego rynku o 10,4% w 2024 r. jest zgodny z globalnymi szacunkami wzrostu na ten sam rok.

Z 27,3% szwajcarskich przychodów z handlu elektronicznego, elektronika jest najczęściej występującą kategorią w danych ECDB, a następnie:

  • Moda (23,7%)
  • Hobby i wypoczynek (15,1%)
  • Artykuły spożywcze (14,0%)
  • Meble i artykuły gospodarstwa domowego (9,3%)
  • Produkty do pielęgnacji (7,1%)
  • MAJSTERKOWANIE (3,5%)
switzerland net ecommerce revenue split by category

Source: ecommercedb.com/ECDB

W raporcie zaobserwowano niewielkie przesunięcie w kierunku elektroniki i artykułów spożywczych w latach 2020-2025, mimo że ogólna dystrybucja kategorii pozostała względnie stabilna.

Przyjęcie i najwięksi detaliści

Wskaźnik penetracji handlu detalicznego online w Szwajcarii wynosi obecnie 14% i przewiduje się , że do 2025 r. osiągnie 15,8%, co jest nadal niższe niż średnia światowa oraz w krajach sąsiednich, Austrii i Niemczech.Wskaźniki porzucania koszyka w 2023 r. wynoszą 8,4%, wskaźniki dodawania do koszyka wynoszą 11,4%, a współczynniki konwersji wynoszą 3%, zgodnie z analizą wskaźników KPI lejka konwersji ECDB. Zgodnie z dokumentem, pięciu największych szwajcarskich sprzedawców internetowych w 2023 r. to:

  • Digitec.ch (z rocznym przychodem w wysokości 1,05 mld USD)
  • Galaxus.ch (z 1,02 mld USD)
  • Zalando.ch (z 0,82 mld USD)
  • Brack.ch
  • Apple.com
Switzerland net sales in 2023

Source: ecommercedb.com/ECDB

Trzy największe sklepy posiadają łącznie 26,3% udziału w rynku wśród 100 największych sklepów.

Najlepsze szwajcarskie rynki e-commerce

Amazon jest liderem szwajcarskiego rynku e-commerce pod względem wyników rynkowych, z GMV w wysokości 1,83 mld USD, zgodnie z ECDB. Po Amazon, Digitec i Galaxus mają GMV w wysokości odpowiednio 1,48 mld USD i 1,44 mld USD. Raport wskazuje, że GMV (Gross Merchandise Value) obejmuje zarówno sprzedaż pierwszą, jak i zewnętrzną, wraz z podatkami, kosztami wysyłki i innymi opłatami, przed uwzględnieniem odliczeń, takich jak rabaty lub zwroty.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz