![Wzrost szwajcarskiego rynku e-commerce osiągnie 14,2 mld USD w 2024 r.](https://www.ecommercebridge.pl/wp-content/uploads/2024/12/switzerland_ecommerce.jpg)
Szwajcarskie kategorie e-commerce pokazują dominację elektroniki
ECDB prognozuje złożoną roczną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 4,5% w latach 2024-2028. Oczekuje się, że do 2028 r. rynek ten osiągnie wartość 17 mld USD.
Przewidywany wzrost szwajcarskiego rynku o 10,4% w 2024 r. jest zgodny z globalnymi szacunkami wzrostu na ten sam rok.
Z 27,3% szwajcarskich przychodów z handlu elektronicznego, elektronika jest najczęściej występującą kategorią w danych ECDB, a następnie:
- Moda (23,7%)
- Hobby i wypoczynek (15,1%)
- Artykuły spożywcze (14,0%)
- Meble i artykuły gospodarstwa domowego (9,3%)
- Produkty do pielęgnacji (7,1%)
- MAJSTERKOWANIE (3,5%)
![switzerland net ecommerce revenue split by category](https://www.ecommercebridge.com/wp-content/uploads/2024/12/switzerland_net-ecommerce-revenue-split-by-category-1-1024x582.png)
Source: ecommercedb.com/ECDB
W raporcie zaobserwowano niewielkie przesunięcie w kierunku elektroniki i artykułów spożywczych w latach 2020-2025, mimo że ogólna dystrybucja kategorii pozostała względnie stabilna.
Przyjęcie i najwięksi detaliści
Wskaźnik penetracji handlu detalicznego online w Szwajcarii wynosi obecnie 14% i przewiduje się , że do 2025 r. osiągnie 15,8%, co jest nadal niższe niż średnia światowa oraz w krajach sąsiednich, Austrii i Niemczech.Wskaźniki porzucania koszyka w 2023 r. wynoszą 8,4%, wskaźniki dodawania do koszyka wynoszą 11,4%, a współczynniki konwersji wynoszą 3%, zgodnie z analizą wskaźników KPI lejka konwersji ECDB. Zgodnie z dokumentem, pięciu największych szwajcarskich sprzedawców internetowych w 2023 r. to:
- Digitec.ch (z rocznym przychodem w wysokości 1,05 mld USD)
- Galaxus.ch (z 1,02 mld USD)
- Zalando.ch (z 0,82 mld USD)
- Brack.ch
- Apple.com
![Switzerland net sales in 2023](https://www.ecommercebridge.com/wp-content/uploads/2024/12/Switzerland_-net-sales-in-2023-1024x644.png)
Source: ecommercedb.com/ECDB
Trzy największe sklepy posiadają łącznie 26,3% udziału w rynku wśród 100 największych sklepów.
Najlepsze szwajcarskie rynki e-commerce
Amazon jest liderem szwajcarskiego rynku e-commerce pod względem wyników rynkowych, z GMV w wysokości 1,83 mld USD, zgodnie z ECDB. Po Amazon, Digitec i Galaxus mają GMV w wysokości odpowiednio 1,48 mld USD i 1,44 mld USD. Raport wskazuje, że GMV (Gross Merchandise Value) obejmuje zarówno sprzedaż pierwszą, jak i zewnętrzną, wraz z podatkami, kosztami wysyłki i innymi opłatami, przed uwzględnieniem odliczeń, takich jak rabaty lub zwroty.