3 min czytania

Wzrost skandynawskiego e-commerce: Rynek osiągnie wartość 56 miliardów dolarów do 2027 roku

Pomimo trudnych warunków gospodarczych, skandynawska branża e-commerce wykazuje odporność i potencjał wzrostu, zgodnie z najnowszym raportem Nordics 360 2024. Dzięki wysokiej dojrzałości cyfrowej i niemal powszechnemu dostępowi do Internetu w całym regionie, sprzedaż detaliczna online nadal przewyższa wzrost tradycyjnego handlu detalicznego, pomimo presji inflacyjnej i różnych prognoz PKB.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Wzrost skandynawskiego e-commerce: Rynek osiągnie wartość 56 miliardów dolarów do 2027 roku
Źródło: Depositphotos

Przegląd skandynawskiego handlu elektronicznego

Z populacją wynoszącą 27,6 miliona, region konsekwentnie ma wyższy PKB na mieszkańca niż średnia dla Europy Północnej. Region boryka się z trudnościami gospodarczymi, w tym wysokimi stopami procentowymi, presją inflacyjną i recesją w Finlandii. Pomimo tych wyzwań skandynawski handel elektroniczny utrzymuje wzrost, szczególnie w Danii, gdzie oczekuje się, że PKB wzrośnie o 1,9% w 2024 r. Pomimo stopy bezrobocia wynoszącej 6,1%, która jest niższa niż w 2022 r., zaufanie konsumentów pozostało niskie w 2023 r. ze względu na wysoką inflację. Duzi detaliści wykazali się elastycznością w tym otoczeniu. Szwedzki detalista modowy Boozt odnotował wysoką sprzedaż w okresie Czarnego Piątku w 2023 r., a dyrektor generalny Hermann Haraldsson podkreślił zakupy w wielu kategoriach i wyższe średnie wartości zamówień w I kwartale 2024 r. Dział spożywczy Kesko w Finlandii skutecznie wykorzystał cyfrową personalizację i sztuczną inteligencję, aby przeciwdziałać przechodzeniu konsumentów na marki własne.

Prognozy gospodarcze dla poszczególnych krajów różnią się

  • Oczekuje się, że Dania będzie liderem ze wzrostem PKB o 1,9% w 2024 roku
  • a następnie Norwegia (1%) i Szwecja (0,4%)
  • podczas gdy Finlandia ma nadal doświadczać recesji z -1% wzrostem.
Nordic ecommerce

Source: Internetretailing

Przychody i trendy konsumenckie

Pomimo trudności gospodarczych, handel elektroniczny rośnie w szybkim tempie. Według raportu:

  • Nordic e-commerce wygeneruje łącznie56 miliardów dolarów przychodu do 2027 roku
  • W Danii 25% kupujących online planuje zwiększyć swoje wydatki, w porównaniu z 19%.
  • 40% norweskich i duńskich konsumentów planuje robić więcej zakupów spożywczych online.
  • Moda online wzrosła o 30%, podczas gdy elektronika wzrosła o 21%.
  • Przy 83% kupujących online dokonujących zakupów międzynarodowych i 44% robiących to co miesiąc, zakupy transgraniczne są nadal bardzo popularne.
  • Temu, Zalando i szwedzki Amazon są głównymi konkurentami

Pomimo obecnych wyzwań gospodarczych, region jest dobrze przygotowany do dalszego rozwoju handlu elektronicznego ze względu na wysoki PKB na mieszkańca i dojrzałość cyfrową, która obejmuje niemal powszechny dostęp do Internetu.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Bałkański Szczyt Ecommerce: Światowi liderzy zbierają się w Sofii, kwiecień 2025 r.
3 min czytania

Bałkański Szczyt Ecommerce: Światowi liderzy zbierają się w Sofii, kwiecień 2025 r.

Balkan Ecommerce Summit 2025, jedno z najważniejszych wydarzeń handlu cyfrowego w regionie, przekształci Sofię w centrum handlu elektronicznego dla całego regionu Bałkanów w dniach 29-30 kwietnia 2025 r. w Arena Sofia. To przełomowe wydarzenie zgromadzi ponad 4000 uczestników z ponad 20 krajów, w tym ze Stanów Zjednoczonych i Indii.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Meta oficjalnie zastępuje sprawdzanie faktów systemem notatek społecznościowych
4 min czytania

Meta oficjalnie zastępuje sprawdzanie faktów systemem notatek społecznościowych

Począwszy od tego tygodnia, Meta zasadniczo zmienia sposób weryfikacji informacji na Facebooku, Instagramie i Threads. Zamiast współpracować z niezależnymi weryfikatorami faktów, wprowadzają Community Notes, mechanizm oparty na crowdsourcingu. Zmiana ta jest kontrowersyjna, ale Meta przedstawia ją jako sposób na zmniejszenie stronniczości. Dla marek oznacza to nową rzeczywistość – treści nie stracą zasięgu, ale mogą zostać […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg
3 min czytania

Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg

Wszystkie osoby zajmujące się e-commerce, które edytowały filmy do 15 sekund – mamy nowe dane TikTok, które mogą zmienić wszystko, co robisz. Platforma opublikowała w zeszłym tygodniu kilka otwierających oczy statystyk z analizy pierwszego kwartału. Filmy trwające ponad 60 sekund znacznie przewyższają krótsze materiały. Tak, my też byliśmy zaskoczeni. Jest to sprzeczne ze wszystkim, co […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+