5 min czytania

Wzrost liczby europejskich aptek internetowych w związku z transformacją w zakresie cyfrowej opieki zdrowotnej

Apteki internetowe stały się w ostatnich latach bardziej popularne i powszechne w Europie. Kraje takie jak Niemcy, Holandia i Wielka Brytania szczególnie doświadczyły tej cyfrowej rewolucji w handlu detalicznym farmaceutykami. Wiodące kraje w tworzeniu dobrze regulowanych, przyjaznych dla konsumenta branż aptek internetowych to te.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Wzrost liczby europejskich aptek internetowych w związku z transformacją w zakresie cyfrowej opieki zdrowotnej
Źródło: Depositphotos

Niemcy: Pionier regulacji aptek internetowych

Niemcy przodują we włączaniu aptek internetowych do swojego systemu opieki zdrowotnej. Naród po raz pierwszy zatwierdził internetową sprzedaż leków dostępnych bez recepty (OTC) w 2004 roku, a następnie zezwolił na sprzedaż online na receptę w 2019 roku. Od tego czasu rynek niemieckich aptek internetowych znacznie się rozwinął; Szacuje się, że ich udział w całym rynku aptecznym wynosi około 2%.

Jednym z głównych uczestników rynku niemieckiego jest DocMorris, który stał się jedną z największych aptek internetowych w Europie. Firma odnotowuje konsekwentny rozwój; Roczna sprzedaż w ostatnich latach przekracza 500 milionów euro.

Zaawansowany system pocztowy kraju umożliwia dostawę towarów w ciągu 24 godzin do dowolnej lokalizacji w kraju, wspierając w ten sposób ekspansję handlu elektronicznego w dziedzinach poza opieką zdrowotną. Przy jednej aptece na każde 4,644 osoby, gęstość aptek w kraju również pomogła w kupowaniu przez Internet być dość popularnym.

Szczególnie w przypadku niepilnych spraw , takich jak utrata wagi lub kontrola nawyków, łatwość kupowania przez Internet spowodowała wzrost liczby e-aptek. Dojrzałość krajowego rynku e-aptek pokazuje, jak sektor aptek internetowych może się rozwijać w mniej rozwiniętych krajach. Rosnąca złożoność procesu zakupów online stwarza szanse na dotarcie do szerszego grona odbiorców, a także zagrożenia związane z cenami i poleganiem na dużych e-detalistach wpływających na marżę.

Holandia: Centrum Transgranicznych Usług Aptek Internetowych

Nie tylko w kraju, ale także w sprzedaży transgranicznej w Unii Europejskiej, Holandia pozycjonuje się jako centrum usług aptek internetowych. Otoczenie regulacyjne kraju pozwoliło na rozwój aptek internetowych; firmy takie jak Shop Apotheke Europe zdobyły dość znaczny udział w rynku.

Korzystając z systemów sprzedaży wysyłkowej, apteki transgraniczne w Holandii wysyłają leki na receptę do konsumentów w innych państwach członkowskich UE. Apteki te są sprawdzane pod kątem przestrzegania holenderskiego prawa i standardów zawodowych przez Holenderski Inspektorat Zdrowia i Opieki nad Młodzieżą (IGJ). Apteki transgraniczne mogą mieć jednak trudności z przestrzeganiem przepisów, biorąc pod uwagę różne przepisy dotyczące opieki zdrowotnej w innych państwach członkowskich UE.

W ramach kontroli aptek transgranicznych IGJ zezwala na odstępstwa od holenderskich norm prawnych, jeśli dostarczają one wyłącznie leki na receptę pacjentom w innym państwie członkowskim UE i przestrzegają ustawodawstwa państwa członkowskiego UE, w którym mieszka pacjent. Jeśli apteka nie zastosuje się do zaleceń, IGJ bada, czy nie ma wystarczającej gwarancji jakości leczenia.

Oczekuje się, że rynek aptek w Holandii odnotuje znaczny wzrost przychodów, osiągając 6,51 mld USD do 2024 roku. Wzrost ten został częściowo pobudzony przez wygodę, rozsądne ceny i starszą populację, która czuje się bardziej komfortowo z usługami internetowymi.

 

Zjednoczone Królestwo: Żonglerka polityką i innowacjami

Rynek aptek internetowych w Wielkiej Brytanii również nieco się rozwinął. W ramach szerszego planu transformacji cyfrowej Narodowa Służba Zdrowia (NHS) zachęca do realizacji projektów w zakresie zdrowia cyfrowego, w tym aptek internetowych.

Firmy takie jak Pharmacy2U, pierwsza i największa apteka internetowa w Wielkiej Brytanii, są dobrze przygotowane do dalszego wzrostu, a rosnąca liczba recept ma przynieść oszczędności. Firma współpracuje również z Urzędem ds. Konkurencji i Rynków przy przejęciu Metabolic Healthcare.

Surowe zasady dla aptek internetowych zostały wprowadzone przez Agencję Regulacyjną ds. Leków i Produktów Opieki Zdrowotnej (MHRA), która wymaga również obowiązkowego systemu logo, aby umożliwić klientom wykrycie renomowanych aptek internetowych.

Przewiduje się, że brytyjski rynek aptek osiągnie przychody w wysokości 47,57 mld USD w 2024 r., przy CAGR na poziomie 4,50%. Oczekuje się, że Stany Zjednoczone wygenerują najwyższe przychody, podczas gdy Wielka Brytania doświadcza wzrostu usług aptek internetowych.

Najnowsze z kategorii Marketing e-commerce

Wyzwania i możliwości na przyszłość

Pomimo wzrostu i potencjału aptek internetowych w tych krajach, nadal istnieje kilka wyzwań:

  • Zapewnienie bezpieczeństwa pacjentów i powstrzymanie sprzedaży fikcyjnych leków
  • Radzenie sobie z potrzebą odpowiedniej porady medycznej w stosunku do wygody
  • Radzenie sobie z problemami związanymi z prywatnością i bezpieczeństwem danych
  • Negocjacje między wieloma członkami UE: twarde, a czasem sprzeczne zasady

Patrząc w przyszłość, oczekuje się, że europejski rynek e-commerce aptek internetowych będzie nadal podążał za tendencją wzrostową. Rosnąca cyfryzacja, starsze społeczeństwo oraz trwające skutki epidemii COVID-19 z całą pewnością przyczyniają się do dalszego korzystania z usług aptek internetowych.

Wraz ze zmianami w branży można spodziewać się większej liczby innowacji w dziedzinach takich jak zarządzanie lekami oparte na sztucznej inteligencji, integracja z usługami telemedycznymi i niestandardowe dostarczanie leków.

Miej oko na nasze nadchodzące szczegółowe informacje na temat innych aptek e-commerce na innych ekscytujących rynkach w całej UE. 👇

 

 

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Najlepsze strategie marketingu cyfrowego dla małych firm w 2025 roku
23 min czytania

Najlepsze strategie marketingu cyfrowego dla małych firm w 2025 roku

Doświadczenie z wieloma sklepami internetowymi pokazuje, jak technologia i relacje napędzają wzrost. W 2025 r. sprawdzone strategie obejmują SEO, AI, content marketing, PPC i budowanie społeczności – większość z nich wymaga jedynie czasu i wysiłku, a nie dużych budżetów. Ponieważ sztuczna inteligencja jest obecnie niezbędna do utrzymania konkurencyjności, przyjrzyjmy się najskuteczniejszym podejściom eksperta Selltoro, Jana […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Przeczytaj artykuł
58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe
3 min czytania

58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe

Sprzedawcy detaliczni odkrywają, że choć klienci uwielbiają rabaty, obawiają się również o swoją prywatność podczas udostępniania danych osobowych. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Daemon, oferty promocyjne i e-maile z rabatami pozostają silną atrakcją dla różnych pokoleń; Milenialsi prowadzą z 67%, następnie Baby Boomers z 65% i Gen Z z 61% pod względem powtarzających […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+