Według raportu, niespełnione oczekiwania dotyczące bezpieczeństwa, niezawodności płatności i stabilności aplikacji mogą uniemożliwiać konwersje w handlu mobilnym. „Wpływ wydajności sieci komórkowej na budowanie zaufania konsumentów” w nowym raporcie porównawczym dotyczącym urządzeń mobilnych podkreśla kilka ważnych wniosków:
- Chociaż zakupy mobilne są nadal niskie, korzystanie ze smartfonów wzrosło o 20% w porównaniu z 2023 rokiem.
- Podczas gdy 69% konsumentów bada przedmioty o wysokiej wartości na urządzeniach mobilnych, większość zakupów odbywa się na komputerach stacjonarnych. Do 10% koszyków mobilnych porzuca siebie częściej niż te na komputerach stacjonarnych.
- Warto zauważyć, że 45% użytkowników doświadczyło problemów z zakupami na telefonie komórkowym, co powoduje, że 51% przestaje korzystać z urządzenia. Co więcej, 55% zrezygnowałoby z zakupów trwających od trzech do pięciu minut.
- Tylko 17% respondentów czuje się pewnie, dokonując znaczących zakupów mobilnych, przy czym tylko 250 GBP jest wygodne. W przypadku zakupów poniżej 50 GBP statystyka ta wzrasta do zaledwie 59%.
- Błędy powodujące błędy lub utrudnienia (43%), a następnie brak narzędzi w porównaniu z komputerami stacjonarnymi (33%).
- Obawy dotyczące bezpieczeństwa (25%) są głównymi przyczynami braku zaufania do urządzeń mobilnych.
„Firmy wyraźnie uważają, że jest to kosztowne, gdy zwiększenie wykorzystania smartfonów skutkuje niską konwersją w handlu mobilnym” – powiedziała Danielle Harvey, globalna wiceprezes i szefowa strategii podróży i hotelarstwa w Quantum Metric
Strategiczne wydatki, szczególnie przed Black Friday i Cyber Monday, mogą jednak rozwiązać problemy konsumentów i uwolnić rzeczywisty potencjał urządzeń mobilnych.
Firmy mogą przekształcić potencjał urządzeń mobilnych w zysk, wykorzystując szczegółowe informacje oparte na danych, aby lepiej zrozumieć podróże klientów mobilnych, zapewnić dostosowane doświadczenia i wspierać bezpieczeństwo.