Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne jako bezdotykowy sposób interakcji z technologią, która wpływa na witryny e-commerce. Funkcje przetwarzania języka naturalnego (NLP) są niezbędne do wyszukiwania głosowego w witrynach e-commerce oraz do rekomendacji produktów i wyników wyszukiwania. Hiperpersonalizacja może zwiększyć przychody nawet o 15% na podstawie historii przeglądarki, trendów zakupowych i danych klientów.
Katalogi produktów wysyłane do klientów i selekcjonowane na podstawie ich wcześniejszych zachowań związanych z przeglądaniem to świetny sposób na ponowne zaangażowanie klientów. Marketing e-mailowy pozwala na spersonalizowane sugestie produktów i wyświetlanie odpowiednich produktów w oparciu o zainteresowanie klienta.
Optymalizacja doświadczenia użytkownika na różnych urządzeniach
Firmy zmieniły sposób, w jaki wchodzą w interakcje z klientami dzięki integracji z WhatsApp , która zapewnia dane śledzenia w czasie rzeczywistym i powiadomienia do skrzynek odbiorczych WhatsApp klientów. Ludzie wchodzą w interakcje z platformami internetowymi w różny sposób ze względu na szerokie korzystanie z urządzeń mobilnych, dlatego konieczne jest bezproblemowe korzystanie z wielu urządzeń – zwłaszcza smartfonów. Projektanci mobilni znają unikalne zachowanie mobilnego surfowania i optymalizują menu, komponenty interfejsu i treści, aby były jak najbardziej użyteczne na mniejszych ekranach.
Firmy zaczynają preferować ujednolicone programy lojalnościowe , które działają w sklepach stacjonarnych i internetowych. Zmniejszenie współczynnika porzucania koszyka i zwiększenie przychodów zależy od szybkiego i bezpiecznego procesu realizacji transakcji. Firmy muszą inwestować w kreatywne i zorientowane na użytkownika tworzenie witryn e-commerce , jeśli chcą zdobyć kawałek tego rosnącego rynku.