Ten niesamowity wzrost marketingu cyfrowego , napędzany głównie przez ciągłą ekspansję reklamy cyfrowej, przekroczył wcześniejsze szacunki o ponad trzy punkty procentowe. Kanały online stanowią obecnie zdumiewające 79,7% całkowitych wydatków reklamowych w Wielkiej Brytanii.
Analitycy branżowi przewidują, że ożywienie będzie kontynuowane. Przy spodziewanym wzroście o 9,2% w drugim kwartale, inwestycje w reklamę mogą wzrosnąć do 9,7 miliarda funtów.
Eksperci prognozują obecnie roczną stopę wzrostu na poziomie 7,7%, więc perspektywa na cały rok została zmieniona w górę. Do końca roku zwiększyłoby to marketing cyfrowy i internetowy w Wielkiej Brytanii do oszałamiającej kwoty 39,4 miliarda funtów.
Istnieje kilka branż przygotowanych na szczególnie dobre wyniki:
- Reklama zewnętrzna w domu: +12,5%
- Reklama w wyszukiwarce: + 10,1%
- Radio: +5,5%
Napędzany latem pełnym wydarzeń sportowych, Broadcaster Video On-Demand (BVOD) jest specjalnie przygotowany do przekroczenia granicy 1 miliarda funtów po raz pierwszy.