3 min czytania

Wydarzenie zakupowe Amazon Prime Day bije wszelkie rekordy

Pierwotnie upamiętniający 20. rocznicę Amazon, Amazon Prime Day rozpoczął się w 2015 roku. Był oferowany w dziewięciu krajach i początkowo trwał dwadzieścia cztery godziny. Wydarzenie w tym roku odbyło się w 24 krajach i ustanowiło rekordy sprzedaży.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Wydarzenie zakupowe Amazon Prime Day bije wszelkie rekordy
Źródło: Depositphotos

Prime Day rozpoczął się jako 48-godzinny maraton zakupów. Każdego roku dołączają nowe narody, a liczba zniżek i ofert również rośnie. Na przykład w 2023 roku sprzedano ponad 375 milionów rzeczy, a konsumenci zaoszczędzili ponad 2,5 miliarda dolarów.

Nie tylko konsumenci szukający świetnych ofert są podekscytowani Prime Day, ale małe i średnie firmy sprzedające na Amazon również czekają na niego z niecierpliwością. Dla nich to duża szansa na zwiększenie sprzedaży i widoczności produktów. Do 2022 roku ich sprzedaż przewyższyła nawet sprzedaż Amazona.

Należy wspomnieć, że wydarzenie jest ograniczone wyłącznie do członków premium Amazon Prime. Korzyści obejmują darmową wysyłkę milionów produktów i szybką logistykę. Niektóre miejsca oferują dostawę tego samego dnia lub dwóch dni. Dodatkowo dostępne dla subskrybentów są Prime Video, Prime Music, Prime Reading, Prime Gaming i Amazon Fresh. Uzyskują również dostęp do wyjątkowych ofert i rabatów, w tym ofert specjalnych Prime Day.

Artykuły gospodarstwa domowego, elektronika użytkowa i urządzenia Amazon należą do najlepiej sprzedających się kategorii.

Source: Numerator

Jaki był rok 2024

Prime Day 2024 przebił dotychczasowe wyniki. Osiągając dochód w wysokości 14,2 miliarda dolarów, wzrósł o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim. Zakup urządzeń mobilnych (7 mld USD) stanowił ponad połowę całości, co stanowi wzrost o 18,6% w porównaniu z rokiem poprzednim.

W porównaniu z typową sprzedażą jednodniową w czerwcu, sprzedaż elektroniki Prime Day wzrosła o 61%. sprzedaż odzieży dziecięcej o 165% w porównaniu z czerwcem; sprzedaży artykułów szkolnych i biurowych o 216%. Można to przypisać zbliżającemu się rozpoczęciu roku szkolnego. Z tego powodu Prime Day jest idealny do zaprezentowania tych towarów; Dlatego firmy powinny zastanowić się nad tym w swoim planie marketingowym.

Chociaż duże firmy, takie jak Walmart i Target, rozpoczęły własne specjalne oferty i wydarzenia zakupowe, aby przyciągnąć konsumentów i rywalizować z Prime Day, Amazon zdołał w tym miesiącu przejąć udział w rynku od innych sklepów.

Aby zaspokoić część popytu, Amazon udzielił wcześniejszego dostępu do okazji jeszcze przed rozpoczęciem dwudniowego wydarzenia. Dane z Numerator pokazują, że w porównaniu z 56,64 USD w 2023 r., średnie wydatki na zamówienie przez pierwsze 32 godziny Prime Day wyniosły 60,03 USD.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał
3 min czytania

Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał

Żadna technologia nie ma obecnie tak głębokiego wpływu na świat biznesu jak sztuczna inteligencja. Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, a coraz więcej firm integruje je ze swoimi procesami. Sztuczna inteligencja robi również furorę w handlu elektronicznym – od tworzenia treści i rekomendacji produktów po lepszą obsługę klienta i zapobieganie oszustwom. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki
6 min czytania

Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki

Jeszcze do niedawna wprowadzanie pytań i zapytań do wyszukiwarki było całkowicie naturalne. Dziś sytuacja uległa zmianie. Oprócz tego, że do gry wkracza sztuczna inteligencja, ludzie coraz częściej szukają odpowiedzi bezpośrednio w mediach społecznościowych. Zamiast Google, otwierają TikTok lub Instagram i oczekują szybkich, praktycznych wyjaśnień, najlepiej w formie krótkiego wideo. Tego typu treści, znane jako treści […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku
3 min czytania

Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku

Najnowszy raport Retail Week dostarcza nowych informacji rynkowych na temat największych firm zajmujących się handlem elektronicznym. Ciągłe poszukiwanie przez konsumentów opłacalnych opcji zakupów skłoniło czołowych sprzedawców detalicznych do opracowania strategii cyfrowych, które z powodzeniem przyciągają klientów z powrotem do ich wirtualnych koszyków. Branża e-commerce nadal szybko się rozwija, ponieważ analitycy przewidują, że w 2025 r. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+