Prime Day rozpoczął się jako 48-godzinny maraton zakupów. Każdego roku dołączają nowe narody, a liczba zniżek i ofert również rośnie. Na przykład w 2023 roku sprzedano ponad 375 milionów rzeczy, a konsumenci zaoszczędzili ponad 2,5 miliarda dolarów.
Nie tylko konsumenci szukający świetnych ofert są podekscytowani Prime Day, ale małe i średnie firmy sprzedające na Amazon również czekają na niego z niecierpliwością. Dla nich to duża szansa na zwiększenie sprzedaży i widoczności produktów. Do 2022 roku ich sprzedaż przewyższyła nawet sprzedaż Amazona.
Należy wspomnieć, że wydarzenie jest ograniczone wyłącznie do członków premium Amazon Prime. Korzyści obejmują darmową wysyłkę milionów produktów i szybką logistykę. Niektóre miejsca oferują dostawę tego samego dnia lub dwóch dni. Dodatkowo dostępne dla subskrybentów są Prime Video, Prime Music, Prime Reading, Prime Gaming i Amazon Fresh. Uzyskują również dostęp do wyjątkowych ofert i rabatów, w tym ofert specjalnych Prime Day.
Artykuły gospodarstwa domowego, elektronika użytkowa i urządzenia Amazon należą do najlepiej sprzedających się kategorii.
Jaki był rok 2024
Prime Day 2024 przebił dotychczasowe wyniki. Osiągając dochód w wysokości 14,2 miliarda dolarów, wzrósł o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim. Zakup urządzeń mobilnych (7 mld USD) stanowił ponad połowę całości, co stanowi wzrost o 18,6% w porównaniu z rokiem poprzednim.
W porównaniu z typową sprzedażą jednodniową w czerwcu, sprzedaż elektroniki Prime Day wzrosła o 61%. sprzedaż odzieży dziecięcej o 165% w porównaniu z czerwcem; sprzedaży artykułów szkolnych i biurowych o 216%. Można to przypisać zbliżającemu się rozpoczęciu roku szkolnego. Z tego powodu Prime Day jest idealny do zaprezentowania tych towarów; Dlatego firmy powinny zastanowić się nad tym w swoim planie marketingowym.
Chociaż duże firmy, takie jak Walmart i Target, rozpoczęły własne specjalne oferty i wydarzenia zakupowe, aby przyciągnąć konsumentów i rywalizować z Prime Day, Amazon zdołał w tym miesiącu przejąć udział w rynku od innych sklepów.
Aby zaspokoić część popytu, Amazon udzielił wcześniejszego dostępu do okazji jeszcze przed rozpoczęciem dwudniowego wydarzenia. Dane z Numerator pokazują, że w porównaniu z 56,64 USD w 2023 r., średnie wydatki na zamówienie przez pierwsze 32 godziny Prime Day wyniosły 60,03 USD.