Dyrektor zarządzający The Category Management Company, Patrick Finlay, wskazuje na dwa badania, które podkreślają nacisk pokolenia Z na zrównoważony rozwój. Badanie Barclaycard sugeruje, że 82% pokolenia Z jest zaniepokojonych zrównoważonym rozwojem, podczas gdy First Insight stwierdziło , że 75% przedkłada zrównoważony rozwój nad marki (49%) przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
„Ostatnie przykłady ekologicznych inicjatyw obejmują innowacje w zakresie papierowych butelek Frugalpac, wybór win Aldi i gin Greenall” – zauważył Finlay. „Nawet przerwana przez Asda próba ponownego napełniania i ponownego użycia pokazuje chęć eksperymentowania i uczenia się”.
Finlay twierdzi, że wdrożenie znaczących strategii zrównoważonego rozwoju zajmie trochę czasu, a główni detaliści dążą do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2035 roku. Pytanie brzmi, czy tradycyjne poszerzanie asortymentu produktów wystarczą, biorąc pod uwagę oczekiwania środowiskowe pokolenia Z. Uważa, że tworzenie trwałej wartości wymaga odważnych, długoterminowych inwestycji, zwłaszcza w niepewnych czasach. Ostrzega, że świadome ekologicznie młodsze pokolenia będą podejmować decyzje zakupowe w oparciu o swoje wartości, nie oczekując, że zapłacą premię.
„Nasza branża potrzebuje sprzedawców detalicznych i dostawców, którzy będą przewodzić i wprowadzać innowacje” – stwierdza Finlay. „Wciąż eksperymentujemy, podobnie jak próba wkładu Asda – planujemy, wykonujemy, uczymy się i udoskonalamy. Bycie na bieżąco oznacza dostosowywanie się do trendów i działanie zgodnie z nimi, uczenie się zarówno na sukcesach, jak i porażkach”.