2 min czytania

Wpływ handlu detalicznego na zrównoważony rozwój: pokolenie Z napędza zmiany w branży FMCG

Zrównoważony rozwój handlu detalicznego stał się krytycznym problemem dla sektora FMCG , ponieważ pokolenie Z staje się kluczową grupą konsumentów. Wejście pokolenia Z na rynek pracy, z ich silnymi przekonaniami dotyczącymi ochrony środowiska, wywiera presję na sprzedawców detalicznych i firmy FMCG, aby lepiej zrozumieli konsekwencje zmian klimatycznych dla konsumentów, kupujących i kategorii produktów. Ta zmiana w kierunku zrównoważonego rozwoju handlu detalicznego zmusza firmy do ponownej oceny swoich praktyk i strategii, aby sprostać oczekiwaniom tego świadomego ekologicznie pokolenia.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Wpływ handlu detalicznego na zrównoważony rozwój: pokolenie Z napędza zmiany w branży FMCG
Źródło: Depositphotos

Dyrektor zarządzający The Category Management Company, Patrick Finlay, wskazuje na dwa badania, które podkreślają nacisk pokolenia Z na zrównoważony rozwój. Badanie Barclaycard sugeruje, że 82% pokolenia Z jest zaniepokojonych zrównoważonym rozwojem, podczas gdy First Insight stwierdziło , że 75% przedkłada zrównoważony rozwój nad marki (49%) przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

„Ostatnie przykłady ekologicznych inicjatyw obejmują innowacje w zakresie papierowych butelek Frugalpac, wybór win Aldi i gin Greenall” – zauważył Finlay. „Nawet przerwana przez Asda próba ponownego napełniania i ponownego użycia pokazuje chęć eksperymentowania i uczenia się”.

Finlay twierdzi, że wdrożenie znaczących strategii zrównoważonego rozwoju zajmie trochę czasu, a główni detaliści dążą do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2035 roku. Pytanie brzmi, czy tradycyjne poszerzanie asortymentu produktów wystarczą, biorąc pod uwagę oczekiwania środowiskowe pokolenia Z. Uważa, że tworzenie trwałej wartości wymaga odważnych, długoterminowych inwestycji, zwłaszcza w niepewnych czasach. Ostrzega, że świadome ekologicznie młodsze pokolenia będą podejmować decyzje zakupowe w oparciu o swoje wartości, nie oczekując, że zapłacą premię.

„Nasza branża potrzebuje sprzedawców detalicznych i dostawców, którzy będą przewodzić i wprowadzać innowacje” – stwierdza Finlay. „Wciąż eksperymentujemy, podobnie jak próba wkładu Asda – planujemy, wykonujemy, uczymy się i udoskonalamy. Bycie na bieżąco oznacza dostosowywanie się do trendów i działanie zgodnie z nimi, uczenie się zarówno na sukcesach, jak i porażkach”.

Transformacja ta wymaga dyscypliny w opracowywaniu długoterminowych strategii i wizji kategorii. W związku z tym dostawcy i sprzedawcy detaliczni muszą podnosić kierunek i wartość kategorii, dając konsumentom więcej powodów do zakupów, w tym solidne inicjatywy środowiskowe.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Wzrost popularności marek skierowanych bezpośrednio do konsumenta (DTC) w Europie
4 min czytania

Wzrost popularności marek skierowanych bezpośrednio do konsumenta (DTC) w Europie

W ostatnich latach marki Direct-to-Consumer (DTC) zyskały znaczną popularność w Europie. Ten model biznesowy, który polega na tym, że marki sprzedają bezpośrednio klientom za pośrednictwem swoich kanałów online, skutecznie omija tradycyjnych pośredników detalicznych, takich jak domy towarowe czy marketplace’y. W związku z tym marki DTC zasadniczo przekształciły krajobraz handlu detalicznego, koncentrując się na spersonalizowanych doświadczeniach, […]

Przeczytaj artykuł
Jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmienią obsługę klienta
4 min czytania

Jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmienią obsługę klienta

Z badania przeprowadzonego przez Zendesk wynika, że doświadczenia klientów wkrótce ulegną dużym zmianom. Menedżerowie uważają, że w ciągu najbliższych trzech lat automatyzacja i sztuczna inteligencja całkowicie zmienią doświadczenia klientów. W rzeczywistości 80% z nich uważa, że standard CX już nie będzie istniał.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+