Co tak naprawdę dzieje się na granicach Wielkiej Brytanii? Zastanówmy się nad tym: pojazdy stojące w wielokilometrowych kolejkach, kierowcy wyrywający sobie włosy z głowy nad stosami nowych dokumentów i kierownicy magazynów drapiący się po głowach, zastanawiając się, gdzie przechowywać łatwo psujące się przedmioty. To nie tylko ból głowy; To cała migrena dla branży.
Według raportu Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych (RHA) w 2023 r. zgłoszono ponad 5 000 incydentów związanych z przestępstwami związanymi z przewozem ładunków, co spowodowało szacunkową stratę 68 milionów funtów w skradzionych towarach. Ta znacząca liczba podkreśla narastające wyzwania w zakresie bezpieczeństwa, przed którymi stoi sektor logistyczny po Brexicie.
Ale oto miejsce, w którym staje się to osobiste dla marketerów, specjalistów ds. logistyki lub firm e-commerce:
- Koszmar papierkowej roboty: Pamiętasz, kiedy wysyłka do Francji była tak prosta, jak pójście do sklepu na rogu? Te czasy już dawno minęły. Obecnie toniemy w formularzach celnych, szczególnie w przypadku żywności lub zwierząt.
- Rosnące w zawrotnym tempie koszty: Eksport mięsa? Przygotuj się. Eksport mięsa spadł o 17% od 2019 roku. Dlaczego? Ponieważ uzyskanie niezbędnych świadectw zdrowia jest niezwykle kosztowne.
- Rozbieżność skali: Wpływ kosztów związanych z brexitem ma nieproporcjonalny wpływ na przedsiębiorstwa ze względu na ich wielkość. Duże przedsiębiorstwa są na tyle odporne finansowo, że są w stanie pokryć te nowe wydatki, podczas gdy małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) odczuwają bardziej dotkliwy spadek marż zysku.
Rozwiązania strategiczne
Droga naprzód wiedzie przez wykorzystanie zaawansowanych technologii logistycznych. Integracja sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i zaawansowanych platform zarządzania transportem (TMP) to nie tylko futurystyczne myślenie – to praktyczna konieczność w naszym środowisku po Brexicie.
Zastanów się nad potencjałem systemu, który automatyzuje złożone procesy dokumentacji, zapewnia śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym i wykorzystuje analizy predykcyjne do przewidywania i łagodzenia opóźnień. Jest to namacalna propozycja wartości nowoczesnej technologii logistycznej. Prognozy branżowe sugerują, że do 2028 r. jedna czwarta wszystkich kluczowych wskaźników efektywności (KPI) w logistyce będzie napędzana przez te zaawansowane technologie.
Zrozumiałe jest, że mogą pojawić się obawy dotyczące kosztów i dostępności dla mniejszych przedsiębiorstw . Kluczową cechą ich rozwoju jest jednak demokratyzacja tych technologii . Nowe platformy są projektowane tak, aby były skalowalne, oferując mniejszym firmom możliwość skuteczniejszego konkurowania z większymi korporacjami. To technologiczne wyrównanie szans ma kluczowe znaczenie dla utrzymania zróżnicowanego i solidnego sektora e-commerce.
Chociaż Brexit niewątpliwie postawił przed nami poważne wyzwania, stał się również katalizatorem innowacji w branży logistycznej. Wdrażając te najnowocześniejsze rozwiązania, firmy nie tylko dostosowują się do nowej normalności, ale także aktywnie kształtują bardziej wydajny i odporny krajobraz logistyczny i magazynowy .
Dla profesjonalistów zajmujących się technologiami cyfrowymi imperatyw jest jasny: przyjęcie wiedzy technologicznej i wykorzystanie tych narzędzi cyfrowych nie jest już opcjonalne. Przyszłość logistyki i magazynów jest cyfrowa, oparta na danych i dynamiczna. Pytaniem dla firm myślących przyszłościowo nie jest to, czy się dostosują, ale jak szybko i skutecznie mogą zintegrować te rozwiązania ze swoimi operacjami.