3 min czytania

Więcej specjalistów ds. marketingu wykorzystujących sztuczną inteligencję do eksperymentowania

Wiodący dostawca platform cyfrowych Optimizely przedstawił niedawno interesujące dane pokazujące zauważalną zmianę na brytyjskiej scenie marketingowej. Badanie, w którym wzięło udział 1000 klientów i 100 ekspertów ds. marketingu, wyjaśnia rosnącą akceptację automatyzacji i sztucznej inteligencji w planach marketingowych.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Więcej specjalistów ds. marketingu wykorzystujących sztuczną inteligencję do eksperymentowania
Źródło: Depositphotos

Co ciekawe, 65% ankietowanych firm włączyło już automatyzację i sztuczną inteligencję do swoich procedur testów A/B i eksperymentów. Jeszcze bardziej niezwykłe jest to, że prawie połowa tych adopcji miała miejsce w zeszłym roku, co wskazuje na szybki wzrost integracji sztucznej inteligencji.

Przewidując rok 2024, zdumiewające 87% marketerów podkreśla krytyczną potrzebę innowacji w osiąganiu swoich celów. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę, że 20% respondentów narzeka na swoją dotychczasową metodę, istnieje miejsce na rozwój w dziedzinie eksperymentów internetowych. Co więcej, 23% respondentów stwierdziło, że ich obecne podejście jest mało wyrafinowane.

Wiele przeszkód uniemożliwia udane eksperymentowanie. Dla 43% marketerów najważniejsze są ograniczenia budżetowe; Tuż za nimi plasują się ograniczenia dotyczące zasobów, czasu i uwagi, które wpływają na 39%. Nieodpowiednie narzędzia lub technologia (25%), silosy wydziałowe (25%) i mały zakres eksperymentów (18%) stwarzają inne trudności.

Source: Optimizely

Niezależnie od tych wyzwań można wyraźnie dostrzec potencjał dla automatyzacji i sztucznej inteligencji. Co ciekawe , 89% marketerów uważa, że sztuczna inteligencja jest odpowiedzią na pokonanie tych przeszkód. W szczególności, chociaż 62% ma nadzieję, że sztuczna inteligencja poprawi dokładność, 70% uważa, że przyspiesza ona eksperymenty.

Patrząc w przyszłość, 48% brytyjskich marketerów zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia bardziej dostosowanych i spersonalizowanych treści. Kolejne 41% widzi nadzieję w masowym tworzeniu nagłówków, grafik i wezwań do działania przy użyciu sztucznej inteligencji. Poza tym 32% chce tworzyć hipotezy eksperymentalne, a 37% chce wdrożyć sztuczną inteligencję do dynamicznej alokacji ruchu wśród wariantów testowych.

Source: Optimizely

Komunikat prasowy Optimizely podkreśla , jak transformacja sztucznej inteligencji może być w marketingu:

„Wiele firm wciąż musi dopracować swoje eksperymentalne metody, aby uzyskać lepszą personalizację i wyższą konwersję w środowisku uważnie obserwowanych decyzji korporacyjnych w dzisiejszych czasach. Konwergencja sztucznej inteligencji i eksperymentów umożliwia marketerom precyzyjną identyfikację treści, które pasują do określonych profili klientów, umożliwiając w ten sposób zwinne zmiany, które poprawiają doświadczenia cyfrowe do niespotykanego dotąd stopnia.

Ten zmieniający się teren podkreśla kluczową rolę, jaką sztuczna inteligencja będzie odgrywać w wyznaczaniu kierunku innowacji marketingowych i personalizacji nie tylko w Wielkiej Brytanii.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Zwiększenie sprzedaży online dzięki spersonalizowanemu tłumaczowi AI dla sklepu internetowego
9 min czytania

Zwiększenie sprzedaży online dzięki spersonalizowanemu tłumaczowi AI dla sklepu internetowego

Twoja witryna e-commerce może przełamać bariery językowe i dotrzeć do szerszego grona odbiorców dzięki wdrożeniu spersonalizowanego tłumacza AI. Dostosowując tłumaczenia do unikalnego tonu i marki swojego sklepu internetowego, nie tylko poprawisz wrażenia z zakupów, ale także zwiększysz satysfakcję i lojalność klientów. Dowiedz się, jak integracja spersonalizowanego rozwiązania tłumaczeniowego AI może przekształcić Twój biznes online w […]

Jakub Absolon Jakub Absolon
CEO, ASAP-translation.com
Przyszłość pracy: Roboty, sztuczna inteligencja i automatyzacja w handlu elektronicznym
8 min czytania

Przyszłość pracy: Roboty, sztuczna inteligencja i automatyzacja w handlu elektronicznym

Niewiele branż tak dobrze nadaje się do przyjęcia sztucznej inteligencji jak e-commerce, zarówno pod względem wydajności operacyjnej, jak i procesów zorientowanych na klienta. W tym artykule przeanalizujemy tajniki automatyzacji w handlu elektronicznym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Zbadamy, w jaki sposób sztuczna inteligencja zmienia krajobraz handlu detalicznego online, poprawiając wszystko, od zarządzania zapasami po spersonalizowane doświadczenia […]

Ben Fistein Ben Fistein
Co-Founder, Semantee
Narzędzia do automatyzacji marketingu AI: Kompleksowy przewodnik prowadzący do sukcesu
14 min czytania

Narzędzia do automatyzacji marketingu AI: Kompleksowy przewodnik prowadzący do sukcesu

Automatyzacja nie dotyczy już tylko produkcji. Przekształca branże, usprawnia procesy i rewolucjonizuje strategie marketingowe. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję i wznieść swoją markę na nowe wyżyny, automatyzacja oparta na sztucznej inteligencji jest tym, czego potrzebujesz. Bez tego ryzykujesz, że zostaniesz w tyle, podczas gdy twoja konkurencja pójdzie naprzód. Narzędzia do automatyzacji marketingu oparte na sztucznej inteligencji […]

Daniela Marušková Daniela Marušková
CMO ui42
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+