
Co ciekawe, 65% ankietowanych firm włączyło już automatyzację i sztuczną inteligencję do swoich procedur testów A/B i eksperymentów. Jeszcze bardziej niezwykłe jest to, że prawie połowa tych adopcji miała miejsce w zeszłym roku, co wskazuje na szybki wzrost integracji sztucznej inteligencji.
Przewidując rok 2024, zdumiewające 87% marketerów podkreśla krytyczną potrzebę innowacji w osiąganiu swoich celów. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę, że 20% respondentów narzeka na swoją dotychczasową metodę, istnieje miejsce na rozwój w dziedzinie eksperymentów internetowych. Co więcej, 23% respondentów stwierdziło, że ich obecne podejście jest mało wyrafinowane.
Wiele przeszkód uniemożliwia udane eksperymentowanie. Dla 43% marketerów najważniejsze są ograniczenia budżetowe; Tuż za nimi plasują się ograniczenia dotyczące zasobów, czasu i uwagi, które wpływają na 39%. Nieodpowiednie narzędzia lub technologia (25%), silosy wydziałowe (25%) i mały zakres eksperymentów (18%) stwarzają inne trudności.

Source: Optimizely
Niezależnie od tych wyzwań można wyraźnie dostrzec potencjał dla automatyzacji i sztucznej inteligencji. Co ciekawe , 89% marketerów uważa, że sztuczna inteligencja jest odpowiedzią na pokonanie tych przeszkód. W szczególności, chociaż 62% ma nadzieję, że sztuczna inteligencja poprawi dokładność, 70% uważa, że przyspiesza ona eksperymenty.
Patrząc w przyszłość, 48% brytyjskich marketerów zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia bardziej dostosowanych i spersonalizowanych treści. Kolejne 41% widzi nadzieję w masowym tworzeniu nagłówków, grafik i wezwań do działania przy użyciu sztucznej inteligencji. Poza tym 32% chce tworzyć hipotezy eksperymentalne, a 37% chce wdrożyć sztuczną inteligencję do dynamicznej alokacji ruchu wśród wariantów testowych.

Source: Optimizely
Komunikat prasowy Optimizely podkreśla , jak transformacja sztucznej inteligencji może być w marketingu:
„Wiele firm wciąż musi dopracować swoje eksperymentalne metody, aby uzyskać lepszą personalizację i wyższą konwersję w środowisku uważnie obserwowanych decyzji korporacyjnych w dzisiejszych czasach. Konwergencja sztucznej inteligencji i eksperymentów umożliwia marketerom precyzyjną identyfikację treści, które pasują do określonych profili klientów, umożliwiając w ten sposób zwinne zmiany, które poprawiają doświadczenia cyfrowe do niespotykanego dotąd stopnia.
Ten zmieniający się teren podkreśla kluczową rolę, jaką sztuczna inteligencja będzie odgrywać w wyznaczaniu kierunku innowacji marketingowych i personalizacji nie tylko w Wielkiej Brytanii.