2 min czytania

Wiadomości YouTube umożliwiają tworzenie kodów QR i obsługują treści generowane przez użytkowników

YouTube wprowadza szereg nowych funkcji mających na celu zwiększenie zaangażowania użytkowników i usprawnienie udostępniania treści, które mogą przynieść korzyści menedżerom mediów społecznościowych, a nawet każdemu e-sprzedawcy wykorzystującemu treści wideo w swoich kampaniach marketingowych.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Wiadomości YouTube umożliwiają tworzenie kodów QR i obsługują treści generowane przez użytkowników
Źródło: Depositphotos

Kody QR dla kanałów

Ta aktualizacja umożliwia twórcom wygenerowanie unikalnego kodu QR dla swojego kanału YouTube, co ułatwia udostępnianie treści zarówno online, jak i offline. Według YouTube starali się uprościć proces udostępniania, ponieważ kopiowanie i wklejanie adresów URL nie było najwygodniejsze – zwłaszcza w świecie offline. Kod QR można znaleźć w aplikacji na karcie Moje w sekcji Udostępnij kanał.

Lepsze krótkie filmy na YouTube

YouTube testuje również nowe efekty dla treści generowanych przez użytkowników w Shorts. Ten eksperyment pozwala wybranej grupie twórców projektować i publikować własne efekty bezpośrednio w Shorts, podobnie jak efekty dostępne na platformach takich jak Snapchat i Instagram.

Wszyscy użytkownicy będą mogli zastosować te nowe efekty do swoich krótkich filmów, uzyskując dostęp do przycisku Efekty i przeglądając dostępne opcje. Inicjatywa ta może być prekursorem bardziej zaawansowanych narzędzi do tworzenia efektów na YouTube, rozszerzając gamę krótkich filmów na platformie.

Linki do innych kanałów i polecanych sekcji

YouTube eksperymentuje też z nowymi sposobami wyróżniania innych twórców w komentarzach. Rozszerzamy testowanie widoku szczegółów płatności w YouTube Studio, aby uwzględnić waluty inne niż USD.

Wreszcie, YouTube rozszerza dostęp do swojej funkcji Jump Ahead. To narzędzie wykorzystuje sztuczną inteligencję do identyfikowania najpopularniejszych części wideo i pozwala użytkownikom przeskakiwać bezpośrednio do tych punktów, klikając dwukrotnie przycisk przewijania do przodu. Funkcja, która została pierwotnie uruchomiona w marcu, została dobrze przyjęta, a 92% testerów uznało ją za przydatną.

YouTube twierdzi, że funkcja ta nie miała znaczącego wpływu na ogólny czas oglądania, pomimo obaw, że może zmniejszyć ilość czasu spędzanego przez ludzi na oglądaniu filmów. Należy dodać, że Jump Ahead jest dostępny tylko dla subskrybentów YouTube Premium. Twórcy mogą jednak przetestować go na własnych filmach bez subskrypcji.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%
4 min czytania

Sprzedaż artykułów spożywczych TikTok wzrosła w tym roku o 120%

Ostatnio na TikTok dzieje się coś szalonego. Lidl, niemiecki supermarket dyskontowy, upuszcza limitowane produkty w sklepie TikTok i wyprzedają się one szybciej niż kiedykolwiek. Ich dubajskie batoniki czekoladowe – te z nadzieniem pistacjowym, na punkcie których wszyscy mają obsesję – sprzedawały się w ilości 72 batonów na sekundę i skończyły się w ciągu 90 minut. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU