Analiza wykazała istotną korelację między celami firm w zakresie talentów a ogólnym stanem zdrowia, na który składa się dobrostan fizyczny, psychiczny, społeczny i finansowy. Firmy, które działają na rzecz podniesienia dobrostanu pracowników, powinny spodziewać się większej satysfakcji z pracy, lojalności, zaangażowania i wydajności. Dane te mogą pomóc zespołom HR w projektowaniu całych inicjatyw obejmujących wszystkie aspekty dobrego samopoczucia pracowników.
Firmy powinny skoncentrować się na kluczowych elementach doświadczenia pracownika, jeśli chcą odpowiednio wykazać się troską:
1. Rozwój zawodowy i edukacja2. Praca zaprojektowana3. Cywilizacje społeczne i wspierające4. Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym i elastyczność5. Programy wellness i zalety
Rozwiązując te problemy, dział HR może stworzyć warunki, w których pracownicy czują się bardziej skuteczni, doceniani i są częścią czegoś.
Z badania wynika, że dobrostan pracowników wykracza poza płacę minimalną i środki ostrożności. Oznacza to docenianie wysiłków pracowników i ich różnych potrzeb jako ludzi. Co najważniejsze, firmy nie muszą być bezbłędne w dostarczaniu swoich produktów; Pracownicy najbardziej cenią sobie konsekwencję w działaniach.
Aby poprawić ogólne samopoczucie pracowników, eksperci HR powinni pomyśleć o uwzględnieniu zarówno działań oficjalnych (takich jak elastyczne świadczenia), jak i nieformalnych (takich jak menedżerowie organizujący sporadyczne lunche zespołowe). Takie podejście może zapewnić inne pozytywne wyniki w zakresie talentów, a także większe zadowolenie z pracy.Badanie podkreśla również potrzebę dostosowania podejść do leczenia do różnych wymagań dotyczących siły roboczej. Dział HR musi tworzyć elastyczne programy, które będą atrakcyjne dla wielu „pracowników” w jednej firmie, ponieważ miejsca pracy stają się coraz bardziej zróżnicowane pod względem dekad, ras i sytuacji rodzinnych.
Chociaż obecne statystyki wskazują na niewielki wzrost ogólnego zadowolenia z pracy i lojalności pracowników, oba wskaźniki są nadal historycznie niskie. Podkreśla to, jak bardzo firmy muszą jeszcze nadać priorytet inicjatywom „care-first”. Firmy, które priorytetowo traktują opiekę nad pracownikami, mogą pomóc w przywróceniu ogólnego stanu zdrowia wśród swoich pracowników, a także pomóc w rozwiązaniu alarmujących trendów, w tym niższego poziomu zadowolenia wśród młodszych pokoleń.
Skuteczne zarządzanie talentami wymaga wreszcie kultury opartej na trosce. Skuteczne okazywanie troski we wszystkich aspektach doświadczenia pracowników pomoże zespołom HR oczekiwać korzyści w zakresie zdrowia, lojalności i produktywności pracowników. Nadanie opiece najwyższego priorytetu pomaga firmom stworzyć środowisko pracy, które przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmie, sprzyjając w ten sposób długoterminowemu sukcesowi i satysfakcji dla wszystkich.