3 min czytania

Unijne zasady GPSR zmuszają brytyjskie firmy do ograniczenia handlu z Irlandią Północną

Rozporządzenie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR) Unii Europejskiej, które weszło w życie 13 grudnia 2024 r., spowodowało poważne problemy dla brytyjskich firm sprzedających do Irlandii Północnej. Zgodnie z umową ramową z Windsor, przepisy te mają wpływ na wszystkie nowe produkty wprowadzane na rynek UE.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Unijne zasady GPSR zmuszają brytyjskie firmy do ograniczenia handlu z Irlandią Północną
Źródło: Depositphotos

Brytyjskie firmy stoją w obliczu rosnących kosztów i barier handlowych wynikających z przepisów GPSR

Najbardziej oczywistym skutkiem są powiązania handlowe między Wielką Brytanią a Irlandią Północ. Brytyjskie firmy wyznaczają teraz „osobę odpowiedzialną” z siedzibą w UE lub Irlandii Północnej, co komplikuje i podnosi koszty operacyjne. Potrzeba ta zaskakuje wiele małych firm, w tym te, które sprzedają wyłącznie na rynku brytyjskim. Dane branżowe wskazują, że pomimo optymistycznej oceny rządu brytyjskiego, „większość brytyjskich firm sprzedających towary w Irlandii Północnej prawdopodobnie będzie miała wystarczające ustalenia”.

Koszty regulacyjne spowodowały, że nawet rentowne średnie firmy o rocznej sprzedaży do 20 milionów funtów już opuściły rynek UE.

Nowe kryteria GPSR najprawdopodobniej doprowadzą do podobnych ograniczeń handlowych dla Irlandii Północnej.Społeczność biznesowa wyraziła poważne obawy za pośrednictwem mediów głównego nurtu i mediów społecznościowych. Wiele firm twierdzi, że nie otrzymało wystarczającego powiadomienia o tych zmianach. Sytuacja jest szczególnie trudna dla małych i mikroprzedsiębiorstw, koncentrujących się głównie na sprzedaży krajowej w Wielkiej Brytanii.

Wyzwanie dla handlu po Brexicie

Bezpośrednim skutkiem tych zasad wydaje się być możliwy spadek handlu z Irlandią Północną, ponieważ wiele mniejszych brytyjskich firm może zdecydować się na zaprzestanie działalności w tym regionie, zamiast stosować się do nowych kryteriów.Taki rozwój sytuacji może spowodować podział na rynku wewnętrznym Wielkiej Brytanii, ograniczając dostępność towarów dla konsumentów z Irlandii Północnej. Zaczynają pojawiać się rozwiązania dla firm próbujących kontynuować działalność w Irlandii Północnej. Chociaż rzeczywista przydatność takich rozwiązań nie jest jeszcze znana, Webinterpret ujawnił ostatnio narzędzie zgodności, które ma pomóc firmom w negocjowaniu nowych zobowiązań GPSR. Scenariusz ten podkreśla bieżące wyzwania związane z umowami handlowymi po Brexicie i ich konsekwencje dla spójności rynku wewnętrznego Wielkiej Brytanii, biorąc pod uwagę wyjątkową sytuację Irlandii Północnej w ramach umowy ramowej Windsor.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów
3 min czytania

YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów

Podczas gdy firmy inwestują 90% budżetów SEO w Google, ich klienci szukają gdzie indziej. Analiza 1,5 miliarda wyszukiwań przeprowadzona przez agencję Rise at Seven pokazuje, że Google ma obecnie zaledwie 34,5% udziału w całkowitej aktywności wyszukiwania. A reszta? YouTube, TikTok i Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej
2 min czytania

Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej

Włoski minister gospodarki Giancarlo Giorgetti zwraca się do Unii Europejskiej o przyspieszenie opłaty od paczek o niskiej wartości z 2028 na 2026 rok, donosi Reuters. Według Giorgettiego, UE potrzebuje „silnych i szybkich” przepisów przeciwko tanim i nieuregulowanym produktom spoza UE.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz