3 min czytania

Ukryty wpływ Brexitu na handel elektroniczny

W miarę jak krajobraz brytyjskiego handlu elektronicznego ewoluuje, pojawiła się nowa rzeczywistość: Brexit spowodował znaczące zakłócenia w branży, szczególnie dla brytyjskich marek i sprzedawców detalicznych, którzy chcą rozszerzyć swój zasięg w całej UE. Według niedawnego raportu Retail Economics i Tradebyte, wartość eksportu detalicznego produktów niespożywczych z Wielkiej Brytanii do UE spadła o 5,9 miliarda funtów od czasu pierwszego głosowania w sprawie Brexitu.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Ukryty wpływ Brexitu na handel elektroniczny
Źródło: Depositphotos

Liczby są surowe: podczas gdy oczekuje się, że handel detaliczny online doda 323 miliardy funtów do gospodarek UE rocznie, dodatkowe tarcia handlowe ograniczyły tę możliwość dla firm z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Wartość eksportu detalicznego produktów nieżywnościowych spadła o prawie 18% od 2019 r., przy czym szczególnie mocno ucierpiał sektor odzieży i obuwia.Spadek ten przypisuje się szeregowi czynników, w tym rosnącym kosztom logistyki, złożoności rejestracji podmiotu UE do celów handlowych oraz zwiększonym opóźnieniom na i tak już konkurencyjnym rynku. Sektor odzieżowy, niegdyś jeden z trzech największych eksporterów, odnotował dramatyczny spadek wartości eksportu, a dominującymi kategoriamistały się zdrowie i uroda, artykuły elektryczne oraz majsterkowanie i ogrodnictwo .

Source: Channelx.world

Pomimo tych wyzwań, jest też druga strona medalu. Rynki internetowe stały się istotnym kanałem dla brytyjskich marek i sprzedawców detalicznych do poruszania się po nowym krajobrazie handlowym. Ponieważ ponad dwie piąte rocznej sprzedaży internetowej produktów niespożywczych w UE o wartości 322,6 mld GBP odbywa się obecnie za pośrednictwem platform handlowych, platformy te oferują usprawnioną ścieżkę dostępu do zamożnych i młodszych grup demograficznych konsumentów. Koncentracja sprzedaży na największych rynkach UE oznacza, że 10 największych rynków internetowych odpowiada za lwią część sprzedaży internetowej produktów niespożywczych, a sama sprzedaż na platformach handlowych odpowiada za co najmniej 133 mld GBP handlu elektronicznego w UE. Stanowi to szansę dla brytyjskich marek i sprzedawców detalicznych na dostosowanie się i rozwój w nowym krajobrazie.

Source: Channelx.world

Aby odnieść sukces, firmy będą musiały nadać priorytet zwinności, innowacyjności i zaangażowaniu klientów. Wykorzystując rynki internetowe i opracowując strategie poruszania się w złożoności nowego otoczenia regulacyjnego, brytyjskie marki i detaliści mogą złagodzić wpływ Brexitu i wykorzystać pojawiające się możliwości. Chociaż Brexit przyniósł znaczące wyzwania dla brytyjskiego handlu elektronicznego, stworzył również możliwości rozwoju i adaptacji. Ponieważ branża nadal ewoluuje, ważne jest, aby firmy wyprzedzały konkurencję i wykorzystywały moment, aby napędzać innowacje i sukces w gospodarce cyfrowej.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg
3 min czytania

Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg

Wszystkie osoby zajmujące się e-commerce, które edytowały filmy do 15 sekund – mamy nowe dane TikTok, które mogą zmienić wszystko, co robisz. Platforma opublikowała w zeszłym tygodniu kilka otwierających oczy statystyk z analizy pierwszego kwartału. Filmy trwające ponad 60 sekund znacznie przewyższają krótsze materiały. Tak, my też byliśmy zaskoczeni. Jest to sprzeczne ze wszystkim, co […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce
3 min czytania

Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce

Czy otrzymałeś wiadomość e-mail o zmianach w sposobie ładowania tagów Google Ads i Floodlight przez Google Tag Manager (GTM) od 10 kwietnia 2025 r.? Ta aktualizacja może mieć wpływ na śledzenie konwersji, remarketing i sposób zarządzania tagami w GTM. Co dokładnie się zmienia, dlaczego tak się dzieje i co należy zrobić? Przyjrzyjmy się temu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+