Usługi napędzają trendy wzrostu holenderskiego handlu elektronicznego
Największą rzeczą, która przyczyniła się do wzrostu holenderskiego e-commerce, były usługi, które podrożały o 13%. Nastąpił ogromny wzrost o 27% liczby ubezpieczeń zdrowotnych i od szkód, a sprzedaż biletów na miejsca i wydarzenia również wzrosła. Wynikało to po części z faktu, że Igrzyska Olimpijskie zbliżały się do Francji.
Wydatki na towary pozostały dość stabilne, z zaledwie 1% wzrostem, ale liczba kupowanych towarów spadła o 4%. Niektóre kategorie, takie jak Obuwie i Osobisty Styl Życia oraz Żywność/Nearfood, odnotowały spadek o 11%.
Zróżnicowane wydatki online w różnych kategoriach
Odsetek zakupów online, które ludzie robią, różni się znacznie w zależności od kategorii. Najczęściej ludzie kupują usługi online zamiast towarów.
Na przykład tylko 8% wydatków na jedzenie i napoje w pobliżu jedzenia odbywa się online, co obniża całkowitą średnią. Po wyłączeniu tej kategorii konsumenci wydają 37% swojego dochodu detalicznego na zakupy online.
Zakupy transgraniczne: rosnący trend w holenderskim handlu elektronicznym
Przy wzroście o 6% do 20,3 miliona sprzedaży dokonanej poza Holandią, zakupy transgraniczne rosną. Chińskie sklepy internetowe stały się bardzo znane. Ogólnie rzecz biorąc, ludzie wydali o 16% więcej w zagranicznych sklepach internetowych, czyli 2,3 miliarda euro.
W pierwszej połowie 2024 roku Holendrzy kupili z Chin 6 milionów rzeczy. Każdy zakup kosztował średnio 41 euro, czyli znacznie mniej niż średnia w Holandii (101 euro) lub innych krajach europejskich, takich jak Niemcy (110 euro).
Wydatki mobilne i metody płatności
Te rosnące trendy w holenderskim handlu elektronicznym pokazują, jak zmieniają się zakupy online w Holandii, a usługi i zakupy transgraniczne stają się coraz ważniejsze.