
Coroczne badanie, w którym wzięło udział ponad 13 000 nastolatków w USA, pokazuje, że nawyki nastolatków dotyczące mediów społecznościowych i oglądania filmów zmieniają się. TikTok to najpopularniejsza aplikacja do zabawy, ale Instagram jest nadal najpopularniejszą siecią społecznościową na całym świecie.
Jeśli chodzi o oglądanie filmów, Netflix ledwo pokonuje YouTube jako codzienny faworyt. Podział korzystania z mediów społecznościowych pokazuje, że:
- Najpopularniejszy jest Instagram
- następnie TikTok (+5%)
- Snapchat (-3%) – stracił nieco na popularności w najnowszym sondażu
Nastąpiły również zmiany w tym, czym interesują się nastolatki na innych stronach.
- Pinterest zyskał dużą popularność (+6%)
- Facebook zaliczył mały powrót (+2%)
- z drugiej strony nastolatki rzadziej korzystają z aplikacji X, która kiedyś nazywała się Twitter (-2%)
Ze względu na planowanie strategiczne te spostrzeżenia w większości wspierają sposoby, w jakie już teraz kierujemy reklamy do młodszych użytkowników. Jednak coraz więcej osób interesuje się Pinterestem, a reklamy Facebooka oparte na sztucznej inteligencji stają się coraz lepsze, co może oznaczać nowe sposoby nawiązywania kontaktu z młodszymi ludźmi.
Nawet po tych zmianach Instagram i TikTok są nadal najpopularniejszymi aplikacjami w tej grupie wiekowej.