Trendy w zakupach świątecznych 2024: kluczowe oczekiwania i zachowania konsumentów
Ze względu na późniejszy start i mniejszą liczbę dni w kluczowym okresie zakupów świątecznych w porównaniu z 2023 r. oczekuje się, że konsumenci rozpoczną zakupy świąteczne wcześniej. Ta zmiana, kluczowy czynnik w opracowywaniu trendów i strategii zakupów świątecznych na 2024 r., jest napędzana chęcią uniknięcia potencjalnych opóźnień w wysyłce w grudniu.
Zalecane strategie sprzedaży detalicznej w okresie świątecznym na rok 2024
- Dostosuj się do skróconych ram czasowych zakupów , jasno komunikując daty końcowe wysyłki i szacunkowe czasy dostawy zarówno na swojej stronie internetowej, jak i za pośrednictwem wiadomości dla partnerów stowarzyszonych/twórców
- Przyciągnij wczesnych kupujących dzięki atrakcyjnym ofertom i ekskluzywnym rabatom porównywalnym z ofertami cybernetycznymi
Wpływ wyborów prezydenckich w USA na sprzedaż świąteczną w 2024 r.
Dane historyczne Epsilon pokazują, że w latach wyborczych (2016 i 2020) w tygodniu wyborczym odnotowano 6% spadek sprzedaży konsumenckiej rok do roku . Jednak ogólny wzrost handlu elektronicznego w okresie świątecznym zazwyczaj pozostaje nienaruszony.
Strategie poruszania się w okresie wyborów 2024 w marketingu świątecznym
- Przebij się przez polityczny szum reklamowy, współpracując z partnerami afiliacyjnymi i influencerami , aby promować odświeżające treści o Twojej marce. Skoncentruj się na pozytywnych przekazach związanych ze zdrowym stylem życia, wartościami i zrównoważonym rozwojem
- Przygotuj silne promocje powyborcze dla partnerów afiliacyjnych i influencerów , aby wykorzystać oczekiwany wzrost zakupów świątecznych
Rozwiązywanie problemów związanych ze świadomością wartości konsumenckich
Pomimo poprawy nastrojów konsumentów, kupujący w okresie świątecznym będą nadal zwracać uwagę na budżet , szukając zniżek, tanich alternatyw i innowacyjnych sposobów oszczędzania.
Strategie skoncentrowane na wartościach
- Upewnij się, że Twoja strategia cenowa i promocyjna jest konkurencyjna, szczególnie jeśli jest skierowana do millenialsów i starszych pokoleń.
- W trzecim kwartale uruchomić i zoptymalizować współpracę z usługami Card-Linked Offer, Loyalty/Rewards i Buy Now, Pay Later (BNPL), aby zaoferować kupującym równowagę między wygodą a wartością.
Patrząc w przyszłość: przygotowanie do świątecznych trendów w e-commerce w 2024 roku
Salesforce opublikował swoje prognozy świąteczne na 2024 rok, podkreślając czynniki ekonomiczne, które mogą znacząco wpłynąć na globalne wyniki w okresie świątecznym. Sprzedawcy detaliczni i marketerzy powinni być na bieżąco z tymi prognozami, aby dopracowywać swoje strategie w miarę zbliżania się sezonu świątecznego.
Wdrażając te strategie i pozostając na bieżąco ze zmieniającymi się zachowaniami konsumentów, firmy mogą przygotować się na sukces w świątecznym sezonie zakupowym w 2024 roku.