W 2022 r. wartość europejskiego transgranicznego handlu elektronicznego wyniosła 179 mld euro. Z tego sklepy internetowe wygenerowały rekordowe obroty w wysokości 105,5 mld euro. Z raportu Cross-Border Commerce Europe wynika, że aż 32% całej europejskiej sprzedaży online pochodzi ze sprzedaży transgranicznej.
Całkowita sprzedaż online B2C w Europie osiągnęła 741 miliardów euro. Oznacza to wzrost o 13% w porównaniu z 2022 rokiem. Aż 32% tego całkowitego obrotu pochodziło ze sprzedaży transgranicznej.
Kto ma się dobrze?
Firma co roku zajmuje 500 największych transgranicznych sklepów internetowych w Europie, z wyłączeniem segmentu turystycznego.
W rankingu 10 najlepszych europejskich sprzedawców detalicznych na rok 2023 IKEA zajmuje pierwsze miejsce. Osiągnął obroty w wysokości 5,2 mld euro. Za nim plasują się Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas i Notino.
500 największych transgranicznych sprzedawców internetowych w Europie odnotowało spadek sprzedaży z powodu niestabilnego otoczenia gospodarczego i konkurencji ze strony marek amerykańskich i chińskich. Obroty TOP 500 spadły o 18% do 50 mld euro w 2023 roku.