2 min czytania

Transgraniczny handel elektroniczny rozwija się w Europie

Europejski handel elektroniczny wygenerował w ubiegłym roku 107 mld euro obrotów transgranicznych. Rynek transgraniczny osiągnął obroty w wysokości 237 mld euro. W porównaniu z ubiegłym rokiem oznacza to wzrost o 32%

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Transgraniczny handel elektroniczny rozwija się w Europie

W 2022 r. wartość europejskiego transgranicznego handlu elektronicznego wyniosła 179 mld euro. Z tego sklepy internetowe wygenerowały rekordowe obroty w wysokości 105,5 mld euro. Z raportu Cross-Border Commerce Europe wynika, że aż 32% całej europejskiej sprzedaży online pochodzi ze sprzedaży transgranicznej.

Całkowita sprzedaż online B2C w Europie osiągnęła 741 miliardów euro. Oznacza to wzrost o 13% w porównaniu z 2022 rokiem. Aż 32% tego całkowitego obrotu pochodziło ze sprzedaży transgranicznej.

Kto ma się dobrze?

Firma co roku zajmuje 500 największych transgranicznych sklepów internetowych w Europie, z wyłączeniem segmentu turystycznego.

W rankingu 10 najlepszych europejskich sprzedawców detalicznych na rok 2023 IKEA zajmuje pierwsze miejsce. Osiągnął obroty w wysokości 5,2 mld euro. Za nim plasują się Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas i Notino.

500 największych transgranicznych sprzedawców internetowych w Europie odnotowało spadek sprzedaży z powodu niestabilnego otoczenia gospodarczego i konkurencji ze strony marek amerykańskich i chińskich. Obroty TOP 500 spadły o 18% do 50 mld euro w 2023 roku.

 

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sklep TikTok pobił rekord 100 milionów dolarów: 165% wzrost sprzedaży w Czarny Piątek 2024 r.
3 min czytania

Sklep TikTok pobił rekord 100 milionów dolarów: 165% wzrost sprzedaży w Czarny Piątek 2024 r.

Według najnowszych danych, sklep TikTok zyskał na popularności jako miejsce docelowe dla kupujących w okresie świątecznym w tym sezonie. Według giganta mediów społecznościowych, w Czarny Piątek i Cyberponiedziałek w 2024 r. odnotowano bezprecedensowy poziom zaangażowania zarówno ze strony głównych marek, jak i niezależnych sprzedawców detalicznych.

Przeczytaj artykuł
Redefinicja męskości w marketingu: Jak marki mogą dotrzeć do współczesnych mężczyzn
5 min czytania

Redefinicja męskości w marketingu: Jak marki mogą dotrzeć do współczesnych mężczyzn

Marki stoją przed ważnym wyzwaniem zmiany sposobu przedstawiania mężczyzn w swoich kampaniach. Według ostatniego raportu Kantar, współcześni odbiorcy nie mogą identyfikować się z utrwalonymi stereotypami na temat silnych i odpornych mężczyzn. Zamiast tego, inkluzywna męskość w marketingu z różnymi różnicami jest kluczem do budowania więzi z konsumentami i rozwoju marki. Przyjrzyjmy się wnioskom, które e-commerce […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+