2 min czytania

Transgraniczny handel elektroniczny napędza europejski rynek o wartości 326 mld euro

W szybko rozwijającym się europejskim środowisku zakupów internetowych na pierwszy plan wysuwa się handel transgraniczny. Na podstawie najnowszego badania "Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe" przeprowadzonego przez Cross-Border Commerce Europe, transgraniczna branża online na kontynencie może pochwalić się zdumiewającą sprzedażą w wysokości 326 miliardów euro w roku finansowym 2023/2024.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Transgraniczny handel elektroniczny napędza europejski rynek o wartości 326 mld euro
Źródło: Depositphotos

Przyglądając się bliżej liczbom, rynki internetowe zdominowały scenę i odpowiadały za szokujące 69% całkowitej sprzedaży, czyli 225 miliardów euro. Tylko 100 największych rynków transgranicznych ze sprzedażą na poziomie 197,01 mld euro odnotowało znaczny wzrost o 39,29 procent. Jeszcze bardziej zdumiewające jest to, że 10 największych rynków odpowiadało za około połowę obrotów napędzanych przez rynek.

„Wyniki naszej najnowszej analizy podkreślają, jak dynamicznie rozwija się transgraniczny handel elektroniczny w całej Europie” – powiedziała założycielka Cross-Border Commerce Europe Carine Moitier.

Konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy transgraniczne , co sugeruje obiecującą przyszłość zarówno dla obecnych na rynku firm w tym szybko zmieniającym się sektorze, jak i dla nowych rywali.

Dynamika rynku również przesunie się nieco do przodu. Podczas gdy transgraniczne GMV w Europie prawdopodobnie wzrośnie – szacunki wskazują, że do 2025 r. 97,3% odwiedzających będzie transgranicznie – przewiduje się, że udział rynków w ogólnym GMV handlu elektronicznego nieco spadnie z 69% do 67,9%. Wskazuje to na dojrzewający rynek.

Jednym z intrygujących spostrzeżeń jest to, że ten wzorzec ekspansji nie jest wyjątkowy. Transgraniczny handel elektroniczny w Europie odnotował na początku tego roku wzrost o 32% w 2023 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Europejskie sklepy internetowe osiągnęły w tym okresie łączną sprzedaż transgraniczną w wysokości 107 mld euro .

Obserwowanie tak szybkiej ekspansji transgranicznego handlu elektronicznego w Europie wyraźnie pokazuje, że zarówno przedsiębiorstwa, jak i konsumenci wykorzystują możliwości, jakie oferuje ten rozwijający się sektor. Zauważalne tempo wzrostu na głównych rynkach nie tylko odzwierciedla odporność branży, ale także podkreśla rosnący trend zakupów transgranicznych wśród europejskich konsumentów.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Niemiecki rynek e-commerce czeka poważna zmiana, ponieważ chińskie platformy zyskują na popularności
3 min czytania

Niemiecki rynek e-commerce czeka poważna zmiana, ponieważ chińskie platformy zyskują na popularności

Według ECDB (E-commerce Data Base), europejski krajobraz handlu elektronicznego zmienia się dramatycznie, ponieważ chińskie platformy zdobywają coraz większą część rynku. Ponieważ krajowy wzrost handlu elektronicznego w Chinach spowalnia do zaledwie 3,5% w 2023 r. – mniej niż wzrost większości z 10 największych światowych rynków – chińscy giganci coraz częściej szukają możliwości ekspansji na zachód.

Przeczytaj artykuł
58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe
3 min czytania

58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe

Sprzedawcy detaliczni odkrywają, że choć klienci uwielbiają rabaty, obawiają się również o swoją prywatność podczas udostępniania danych osobowych. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Daemon, oferty promocyjne i e-maile z rabatami pozostają silną atrakcją dla różnych pokoleń; Milenialsi prowadzą z 67%, następnie Baby Boomers z 65% i Gen Z z 61% pod względem powtarzających […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+