
Przyglądając się bliżej liczbom, rynki internetowe zdominowały scenę i odpowiadały za szokujące 69% całkowitej sprzedaży, czyli 225 miliardów euro. Tylko 100 największych rynków transgranicznych ze sprzedażą na poziomie 197,01 mld euro odnotowało znaczny wzrost o 39,29 procent. Jeszcze bardziej zdumiewające jest to, że 10 największych rynków odpowiadało za około połowę obrotów napędzanych przez rynek.
„Wyniki naszej najnowszej analizy podkreślają, jak dynamicznie rozwija się transgraniczny handel elektroniczny w całej Europie” – powiedziała założycielka Cross-Border Commerce Europe Carine Moitier.
Konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy transgraniczne , co sugeruje obiecującą przyszłość zarówno dla obecnych na rynku firm w tym szybko zmieniającym się sektorze, jak i dla nowych rywali.
Dynamika rynku również przesunie się nieco do przodu. Podczas gdy transgraniczne GMV w Europie prawdopodobnie wzrośnie – szacunki wskazują, że do 2025 r. 97,3% odwiedzających będzie transgranicznie – przewiduje się, że udział rynków w ogólnym GMV handlu elektronicznego nieco spadnie z 69% do 67,9%. Wskazuje to na dojrzewający rynek.
Jednym z intrygujących spostrzeżeń jest to, że ten wzorzec ekspansji nie jest wyjątkowy. Transgraniczny handel elektroniczny w Europie odnotował na początku tego roku wzrost o 32% w 2023 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Europejskie sklepy internetowe osiągnęły w tym okresie łączną sprzedaż transgraniczną w wysokości 107 mld euro .
Obserwowanie tak szybkiej ekspansji transgranicznego handlu elektronicznego w Europie wyraźnie pokazuje, że zarówno przedsiębiorstwa, jak i konsumenci wykorzystują możliwości, jakie oferuje ten rozwijający się sektor. Zauważalne tempo wzrostu na głównych rynkach nie tylko odzwierciedla odporność branży, ale także podkreśla rosnący trend zakupów transgranicznych wśród europejskich konsumentów.